Gå til innhold

Ulven - er det et sted å bo i?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På utkikk etter leilighet, ser det er en på Karl Staffs vei. Har aldri hørt om Ulven før. Hva slags område er det? Må bare legge til at jeg er voksen uten barn. Ønsker et rolig sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har vel E6 rett ved, så rolig blir det ikke. Vil du ha det fint og rolig, så se på Eiksmarka i Bærum. 18 min. med t-bane inn til sentrum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det private boliger på Ulven? Det er i hovedsak et gigantisk veikryss mellom ring3 og E6, og masse industribygg. Ville ikke bodd der dersom jeg ville ha det rolig. Masse fine byggefelter andre steder i Groruddalen, som ligger inntil marka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leiligheten ser fin og Ulven er et helt greit sted å bo. (Men man bor ikke i Ulven, men på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulven er et veldig fint og rolig sted. Kjenner noen som bor der og har ikke lagt merke til noe bilstøy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble nettopp anbefalt av en meget bevandret oslomann å se nærmere på leilighetene i Karl Staffs vei, det er visst veldig ålreit der i følge han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd i 25 i noen år :) Der hørte man ikke mye av veien pga alle blokkene rundt :)

Veldig rolig og greit, tror det bare var ved et par annledninger det var bråk og det jeg kan huske er fra ungdomsklubben og en biljakt som endte der en gang.

ikke langt å gå til sentrum heller, sånn egentlig. Lokalt og fint, om jeg skulle flyttet til Oslo igjen ville jeg valgt å flytte deromkring igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På utkikk etter leilighet, ser det er en på Karl Staffs vei. Har aldri hørt om Ulven før. Hva slags område er det? Må bare legge til at jeg er voksen uten barn. Ønsker et rolig sted.

Dette er et lite boligblokkfelt som ligger midt i Norges største motorveikryss. Til dette kommer et stort industriområde med der tilhørende lastebiltrafikk som nærmeste nabo. Det er også en stor gravlund som ligger rett på oversiden av boligfeltets kortende.

Hvorvidt du vil merke støy fra motorveien rett ved siden av er avhengig av hvilken side og hvilken del av Karl Staaffsvei du bor. Men bortsett fra all trafikken rundt er det ingen gjennomgangstrafikk, så selve Karl Staaffs vei er veldig stille og rolig.

Så om du ikke bryr deg noe om luftforurensing er Karl Staaffs vei på Ulven et helt greit sted som i stor grad vil oppfylle ditt ønske om stillhet og ro. Dog vil jeg påstå at luftkvaliteten i Villa-Bærum, eller villastrøk i Oslo-området generelt, er betydelig dårligere vinterstid på grunn av all vedfyringen.

Hva angår bomiljøet med innvandrerandel også videre vet jeg ikke lenger hvordan den situasjonen er. Dette er noe du bør sjekke selv ved å besøke området og kikke litt på navnene på dørklokkene og sånn før du kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målinger viser gang på gang at den dårligste luften vinterstid, er i Groruddalen. I Bærum tar vinden fra fjorden med seg den dårlige luften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målinger viser gang på gang at den dårligste luften vinterstid, er i Groruddalen. I Bærum tar vinden fra fjorden med seg den dårlige luften.

Jeg tviler på det. Da har de nok sammenlignet nærområdet til E6 og E18. Men at luftkvaliteten er generelt bedre i vedfyrte Villa-Bærum enn i elektrisk fyrte boligblokkfelter ved markagrensen i Groruddalen, det tror jeg ingenting på.

Der det er et regelrett pustemareritt å gå en tur langs veiene i villastrøkene i Bærum (og Oslo) en kald vinterkveld, er det en pustedrøm i de elektriskfyrte boligblokkfeltene i Groruddalen.

Prøv begge deler selv, og du vil oppleve forskjellen mellom Bærumhelvete og Groruddalhimmelen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det Groruddalen som er helvete er, boligprisene lyver ikke. Det er alltid Groruddalen som har verst luftkvalitet vinterstid.

http://arkiv.sv.no/oslo/personer/dbaFile12152/sporsmal_innlegg/innlegg/dbaFile109048.html

http://www.miljo.oslo.kommune.no/luftkvalitet/prosjekter_og_tiltak/article147527-39102.html

Bor i Østre Bærum selv og er ofte i Oslo vest. Som astmatiker holder jeg meg på rett side av Akerselven vinterstid hvis jeg vil holde meg frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det Groruddalen som er helvete er, boligprisene lyver ikke. Det er alltid Groruddalen som har verst luftkvalitet vinterstid.

http://arkiv.sv.no/oslo/personer/dbaFile12152/sporsmal_innlegg/innlegg/dbaFile109048.html

http://www.miljo.oslo.kommune.no/luftkvalitet/prosjekter_og_tiltak/article147527-39102.html

Bor i Østre Bærum selv og er ofte i Oslo vest. Som astmatiker holder jeg meg på rett side av Akerselven vinterstid hvis jeg vil holde meg frisk.

Disse luftkvalitetsundersøkelsene er rettet mot privatbilismen. Følgelig er målingene foretatt i nærheten av store trafikkårer, som Groruddalen har hele tre stykker av. Men slett ikke alle boligblokker i Groruddalen ligger rett ved siden av en motorvei. Mange av dem har marka som sin nærmeste nabo, og befinner seg et godt stykke unna motorveiene. Fordi elektrisk fyring har monopol der, finner du der en luftkvalitet som langt overgår luftkvaliteten i det vedfyrte Villa-Bærum på kalde vinterkvelder. Så du bor slett ikke på det beste stedet for astmatikere når du bor i landets største og tetteste villastrøk.

Hva angår boligpriser er det ikke Groruddalens feil at de har langt flere innvandrere enn Bærum, og innvandrerandel betyr tydeligvis mer for boligprisen enn luftkvaliteten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innvandrerne kom til Groruddalen pga prisene var langt lavere der i utgangspunktet. Det har alltid vært mer attraktivt, på alle mulige måter, å bo i Bærum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterstid legger det seg et lokk over Groruddalen som fanger den dårlig luften inne. Det har vi ikke i Bærum/Oslo vest.

Den verste luftkvaliteten finner man i Groruddalen. Det er et uomtvistelig faktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha bodd åtte år i Oslo, tenkte jeg da jeg så overskriften på denne tråden; Ulven? Er ikke det bare et industriområde? :sjenert:

Ser jo hvor mye jeg har fått med meg. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ulven er helt greit, men store veier på alle kanter, og lite tilbud akkurat i nærområdet.

Hvis du først er og kikker i området, vil jeg anbefale deg å kikke på andre siden av E6 (Teisen) og Ring 3 (Valle Hovin-området). Særlig Valle Hovin begynner å bli mer sentralt, med kortere vei til t-baner og ned til byen, og nye ensjø, samt hasle senteret.

Bjerke og Lambertseter har vel også samme type bebyggelse og kan være verdt en kikk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innvandrerne kom til Groruddalen pga prisene var langt lavere der i utgangspunktet. Det har alltid vært mer attraktivt, på alle mulige måter, å bo i Bærum.

Innvandringen skaper klasseforskjeller som ellers ikke ville vært der i like stor grad. Prisforskjellene i dag er mest innvandrerdrevet. Nordmenn flykter fra innvandrerdominerte Groruddalen til norskdominerte områder som nettopp Villa-Bærum, og presser opp prisene der.

Vinterstid legger det seg et lokk over Groruddalen som fanger den dårlig luften inne. Det har vi ikke i Bærum/Oslo vest.

Den verste luftkvaliteten finner man i Groruddalen. Det er et uomtvistelig faktum.

Hele Osloområdet er en gryte som året rundt lukker forurensingen inne, ikke bare Groruddalen på vinterstid.

Det eneste som er et uomtvistelig faktum er at man finner den verste forurensingen langs trafikkårene og industriområdene i Groruddalen. Men når man har den politiske hensikten å angripe privatbilismen (det er ikke tilfeldig at du finner dokumentasjonen din på nettsidene til Sosialistisk Venstreparti) måler man ikke luftkvaliteten i skogen på øvre deler av Ammerud og Romsås, som garantert har bedre luftkvalitet enn Villa-Bærum på kalde vinterkvelder på grunn av det elektriske fyringsmonopolet.

Jeg anbefaler deg å kjenne på forskjellen selv. Etter å ha erfart begge deler ble jeg aldeles sjokkert over hvor jævlig det er å puste utendørs i villastrøk på kalde vinterkvelder, og jeg er ikke en gang astmatiker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nee linken var fra SV, den andre fra Oslo kommune.

Jeg har kjent etter selv. Jeg merker ingenting her i Østre Bærum og jeg har bodd på Grünerløkka/Sofienberg i ganske mange år. Luftkvaliteten kan ikke sammenlignes. Der kunne jeg ikke gå ut enkelte dager. Her er det ingen problemer.

Argumentasjonen din faller på sin egen urimelighet. Det er villastrøk i Groruddalen også, og både der og i indre Oslo øst fyres det for harde livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ville jeg holdt meg unna Groruddalen generelt. Om vest ikke er et alternativ, så ville jeg valgt en kommune i utkanten av Oslo slik som Lørenskog el. Da blir det derimot ikke like sentralt lenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...