AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #1 Skrevet 27. februar 2012 Jeg føler at jeg er tett i nesen omtrent hele tiden! Kan snyte meg, uten at det kommer noe ut, og uten at det blir bedre. Har sett opp i nesen med en lommelykt i speilet og da er det noen ganger (når jeg er tett) at jeg knapt har en smal åpning der (det kan være helt lukket også), andre ganger er det en "highway" (stor åpning) inn og da er jeg mindre tett. Hvis det er LITT snørr der og åpningen i utgangspunktet er liten, så blir det nesten umulig å puste gjennom nesen :gjeiper: Er det noen som har hatt det sånn? Og som har gått til legen med det? Hva skyldtes det? Hva slags behandling kan man få mot dette? Jeg har allergi og det kan være en slags reaksjon på det (jeg går på allergitabletter hver dag), at slimhinnene i nesen har blitt hovne, eller noe sånt. Men det kan jo også være noe annet, store nesemuslinger eller polypper eller gud vet hva! Hvis jeg går i normalt/raskt tempo så må jeg puste med munnen ganske fort, og når jeg sitter på en stille lesesal så må jeg også puste med munnen fordi jeg hører at når jeg drar luft inn/ut med nesen så bråker det...
Gjest Tekola Skrevet 27. februar 2012 #2 Skrevet 27. februar 2012 Det kan høres ut som polypper eller noe i den duren? Kjæresten min er litt sånn, og han har hatt polypper tidligere i hvert fall. Er jo bare å ta seg en tur til legen og få det sjekket!
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #3 Skrevet 27. februar 2012 Å til fastlegen og få henvisning til ØNH-lege.
Nevian Skrevet 27. februar 2012 #4 Skrevet 27. februar 2012 Vær også klar over fenomenet nesesyklus, som innebærer at ett nesebor alltid er noe tettere - ofte nesten helt tett - enn det andre. Hvis man holder for det ene boret og deretter det andre vil de fleste finne at det ene er mer åpent. Dette veksler med noen timers mellomrom og denne vekslingen kan også påvirkes manuelt ved at ligger på siden med det tett boret opp. Jeg gjør det ofte når jeg er forkjølet når jeg blir skikkelig lei av at ett nesebor har vært tett lenge. Rare greier :happy:
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #5 Skrevet 27. februar 2012 Huff, jeg må vel bare gå til fastlegen ja Er litt redd for at det bare er jeg som sutrer, og at det ikke er noe feil, men samtidig så kan det vel ikke være normalt å ha det sånn? Synes egentlig at det har vært litt sånn de siste par årene, men nå i det siste har det virkelig tatt heeelt av! Kanskje litt fordi jeg har blitt så oppmerksom på det selv, men det MÅ ha endret seg til det verre også tror jeg.. Hehe ja Nevian, har lagt merke til det, spesielt når jeg har vært forkjølet! Det varierer mellom neseborene her nå også, men jeg er jo liksom tett på begge bare at det er ekstra ille på det ene Er det høy terskel for å bli henvist til ØNH-lege? Hvor ille plaget må man være? Jeg lever jo greit selv om det er ganske plagsomt.. Bør jeg prøve å kjøpe noe saltvannsskyll og prøve med det først, for å liksom "ha prøvd alt"? Har brukt allerginesespray på sommeren, men syntes egentlig ikke at jeg merket noe spesielt fra den. Det var jo heller ikke en sånn avsvellende spray, men avsvellende spray skal man jo uansett ikke bruke i mer enn én uke, så det er det vel lite hjelp i.. Kan man forresten få undersøkt både nesen og mandlene på samme time hos ØNH-lege? :gjeiper: Totalsjekk! Yay!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå