KaDust Skrevet 27. februar 2012 #1 Skrevet 27. februar 2012 Ææææ! Jeg spiser bare godis og usunnheter på lørdager (noen ganger på søndager også. ). Det går greit bortsett fra at jeg ikke veit helt hva jeg skal gjøre med søtsuget i hverdagen. Jeg har prøvd frukt, nøtter, smoothie og sånne ting men det hjelper altså ikke. Har ennå ikke skeiet ut, men det er jo ikke akkurat direkte gøy å ha sug på noe man ikke kan ete. Har noen noe tips utover det jeg har skrevet som kanskje kan funke? :gjeiper:
Gjest RompeRusk Skrevet 27. februar 2012 #2 Skrevet 27. februar 2012 Dropp godteriet i helgene også, så vil søtsuget gå over Det er en hard kneik å komme over, men det hjelper!
KaDust Skrevet 27. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 27. februar 2012 Men det vil jeg ikke. Uansett om søtsuget går over eller ei liker jeg å kose meg på den måten sammen med familien. Det blir alltid servert søtsaker å sånn når vi kommer på besøk og det synes jeg er kjempekoselig. 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #4 Skrevet 27. februar 2012 Vær veldig bevisst på hva du spiser og hva som trigger søtsuget mest, kanskje? Hvis du går uten søtsug en dag eller etter en middag så kan du kanskje finne ut av hva som hjelper. Jeg får for eksempel aldri søtsug/snacks-sug etter å ha spist omelett/egg eller laks, så jeg passer på å spise en del av det.
Romilo Skrevet 27. februar 2012 #6 Skrevet 27. februar 2012 Du kan finne oppskrifter på sunt godteri på internett?
KaDust Skrevet 27. februar 2012 Forfatter #7 Skrevet 27. februar 2012 Vær veldig bevisst på hva du spiser og hva som trigger søtsuget mest, kanskje? Hvis du går uten søtsug en dag eller etter en middag så kan du kanskje finne ut av hva som hjelper. Jeg får for eksempel aldri søtsug/snacks-sug etter å ha spist omelett/egg eller laks, så jeg passer på å spise en del av det. Kromtabletter! Kanskje jeg skal prøve det. Får kjenne litt etter når jeg ikke har søtsug da, så får vi se. Kromtabletter har aldri funket på meg, og heller ikke noe jeg har lyst til å ta for sliter sånn med å svelge tabletter
KaDust Skrevet 27. februar 2012 Forfatter #8 Skrevet 27. februar 2012 Du kan finne oppskrifter på sunt godteri på internett? Hvordan godteri da? Egentlig, eneste godteriet jeg liker er salt lakris (skikkelig salt og, nam), og litt sjokolade egentlig. Har mest lyst på croissanter med sjokolade i og søt bakst egentlig.
Romilo Skrevet 27. februar 2012 #9 Skrevet 27. februar 2012 Hvordan godteri da? Egentlig, eneste godteriet jeg liker er salt lakris (skikkelig salt og, nam), og litt sjokolade egentlig. Har mest lyst på croissanter med sjokolade i og søt bakst egentlig. Har lest et eller annet sted noe om å steke frukter og lage godteri ut av det.. Men jeg husker ikke hva Og du kan spise mørk sjokolade?
KaDust Skrevet 27. februar 2012 Forfatter #10 Skrevet 27. februar 2012 Jeg er veldig kresen. Så jeg liker ikke mørk sjokolade. Uansett har jeg aldri likt fruktgodteri så det er sikkert ikke noe for meg. Uff.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #11 Skrevet 27. februar 2012 Her og her får du oppskrifter på sunn bakst
KaDust Skrevet 27. februar 2012 Forfatter #12 Skrevet 27. februar 2012 Her og her får du oppskrifter på sunn bakst Takk, kanskje jeg får svigermor til å prøve det! Haha, har ikke kjøkken å bake på selv.
-Fisken- Skrevet 27. februar 2012 #13 Skrevet 27. februar 2012 Jeg er veldig kresen. Så jeg liker ikke mørk sjokolade. Uansett har jeg aldri likt fruktgodteri så det er sikkert ikke noe for meg. Uff. Du kan jo kjøpe sjokolade med f.eks 50% kakaoinnhold, det blir ikke så mørkt. Ta en bit, selv om du ikke synes det er like godt som lys sjokolade, kan det hende at den lille biten faktisk hjelper på søtsuget.
KaDust Skrevet 27. februar 2012 Forfatter #14 Skrevet 27. februar 2012 Du kan jo kjøpe sjokolade med f.eks 50% kakaoinnhold, det blir ikke så mørkt. Ta en bit, selv om du ikke synes det er like godt som lys sjokolade, kan det hende at den lille biten faktisk hjelper på søtsuget. Kanskje det også er en idé! Takk
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #15 Skrevet 27. februar 2012 Jeg er veldig kresen. Så jeg liker ikke mørk sjokolade. Hm... I min verden er det motsatt, det er de kresne som liker mørk sjokolade. For meg forsvant søtsuget da jeg kuttet karbohydrater. Og da inkluderer man jo søtsaker... Minimalt med karbohydrater - null søtsug.
Gjest Navifairy Skrevet 27. februar 2012 #16 Skrevet 27. februar 2012 Når jeg har lyst på lakris pleier jeg å kjøpe meg en pose med IFA-pastiller. Det er ikke alltid det er like heldig på magen, om jeg er grådig og tar mange, men som regel pleier det å holde med 2-3 for min del Når det gjelder sjokolade pleier jeg å blande lettkakao med kesam og litt kunstig søtning. Blir som sjokoladekrem.
muttra Skrevet 28. februar 2012 #17 Skrevet 28. februar 2012 det som stoppet mitt kroniske behov for søtsaker var noe så enkelt som løk surret myk og blank og søt på stekepanna , er jo godt både til kylling og fisk og på pizza jeg kan få søtsug og surrer litt løk og spiser og suget etter søtt stopper og så er jo løk sunt da :-)
Månestråle** Skrevet 29. februar 2012 #18 Skrevet 29. februar 2012 Jeg pleier å drikke mint-te eller pusse tennene når jeg får lyst på noe godt. Får liksom ikke lyst på noe som helst i munnen etter litt frisk mint
Ingis Skrevet 29. februar 2012 #19 Skrevet 29. februar 2012 Nå er det jo engang slik at sukker trigger sukkersug..man blir ikke tilfredstilt av sukker, men danner bare grunnlag for å ha lyst på mer. Derfor vil jeg heller anbefale å bytte ut godteriet med sukkerfrie varianter i stedet. Sukkerfrie Ifa, evt. Le Bron lakris(fås blant annet på helsekost), sukkerfri sjokolade(ikke nødvendigvis mørk). Dette er hvertfall bedre alternativer:)
Brunhilde Skrevet 1. mars 2012 #20 Skrevet 1. mars 2012 Frosne bær med Ja vaniljeyoghurt og litt sukrin, splenda, stevia e.l. er et godt alternativ til iskrem
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå