Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det stod som sagt ikke i hovedinnlegget at hun hadde fått falske forhåpninger fra arbeidsgiver. Og jeg svarte før hun utdypet. Nå kan dere sikkert konsentrere dere om å sy flere puter under armene til TS, istedet for å fokusere på meg. Arbeidslivet er tøft og det er like greit å lære seg det med en gang. Jeg har både sett og opplevd mye rart i arbeidslivet og kjempet for manges rett. Men ut i fra situasjonen TS oppga i hovedinnlegget har hun desverre ingen rettigheter og man bør bare lære av de tilbakemeldingene man får.

Ah, flere "det er tøft der ute, lær deg å leve med det" type svar. Fantastisk, for da behøver du jo ikke å komme med et eneste virkelig argument selv!

Poenget er da heller ikke å sy ts under armene, de fleste her inne sier jo også at hun skal gå videre. Men man har lov til å si kraftig ifra til sine tidligere sjefer, go det syntes jeg TS er berettiget til i dette tilfellet. Hadde du virkelig vært en forkjemper for andre, slik du påstår, så hadde du heller gitt henne noen råd i den retningen. Om du sier det er så tøft i arbeislivet, så innebærer det da også at sjefer bør tåle en litt "tøff" tilbakemelding.

Så rådet til ts er vel egentlig at hun bør jobbe for noen som verdsetter godt arbeid med gode prestasjoner og ikke slarv rundt kaffeautomaten, og det er da nok av sjefer som gjør det. Men man har lov å si fra, og det gjelder også arbeidstaker.

  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ah, flere "det er tøft der ute, lær deg å leve med det" type svar. Fantastisk, for da behøver du jo ikke å komme med et eneste virkelig argument selv!

Poenget er da heller ikke å sy ts under armene, de fleste her inne sier jo også at hun skal gå videre. Men man har lov til å si kraftig ifra til sine tidligere sjefer, go det syntes jeg TS er berettiget til i dette tilfellet. Hadde du virkelig vært en forkjemper for andre, slik du påstår, så hadde du heller gitt henne noen råd i den retningen. Om du sier det er så tøft i arbeislivet, så innebærer det da også at sjefer bør tåle en litt "tøff" tilbakemelding.

Så rådet til ts er vel egentlig at hun bør jobbe for noen som verdsetter godt arbeid med gode prestasjoner og ikke slarv rundt kaffeautomaten, og det er da nok av sjefer som gjør det. Men man har lov å si fra, og det gjelder også arbeidstaker.

Jeezzz... Bare fordi noen andre har litt andre meninger om hvordan man kan kommentere et innlegg, så er det greit å gå til angrep på den personen? Ikke tro du kjenner meg og kan snakke om hvordan jeg er som person fordi jeg ikke ga en klem til en som har hatt et vikariat, som nå har gått ut.

  • Liker 1
Skrevet

Jeezzz... Bare fordi noen andre har litt andre meninger om hvordan man kan kommentere et innlegg, så er det greit å gå til angrep på den personen? Ikke tro du kjenner meg og kan snakke om hvordan jeg er som person fordi jeg ikke ga en klem til en som har hatt et vikariat, som nå har gått ut.

Forskjellen er bare at jeg gikk på angrep på argumentet ditt og ikke deg selv, noe som er en stor forskjell. Det er synd om du tolker det annerledes, men hey, du får ikke noe sympati av meg ;) (ironi)

  • Liker 1
Skrevet

Forskjellen er bare at jeg gikk på angrep på argumentet ditt og ikke deg selv, noe som er en stor forskjell. Det er synd om du tolker det annerledes, men hey, du får ikke noe sympati av meg ;) (ironi)

Når du påstår at jeg ikke er en forkjemper for andre fordi jeg ikke trøstet TS så vil jeg si at du gikk til angrep mot meg.

Jeg trenger ikke sympati, jeg er voksen og kan passe på meg selv ;)

Skrevet

Den bruk og kast mentaliteten hos arbeidsgivere som ansetter via bemanningsbyråer er skummel!!

Likevel er det verdt å nevne at enkelte bedrifter plikter til å hente inn tilbud fra flere vikarbyråer med jevne mellomrom, og i det øyeblikket tilbudet de allerede har tatt i bruk utkonkurreres plikter de rett og slett til å bytte ut vikaren uansett. Skjønn det den som vil...

Om dette var tilfellet her kunne hun jo i så fall sagt det, men..

Hvis du får en ny stilling via bemanningsbyrå, ikke slutt å søk på andre stillinger utenom vikarbyråene....

Lykke til!!!

  • Liker 1
Gjest Adriane
Skrevet (endret)

Tanken til AB som skulle forsvare TS var vel i utgangspunktet god, men så endte h*n opp med å fjerne fullstendig fokus fra tråden i stedet. Kanskje ikke noe sjakktrekk det heller? ;)

Til TS: Jeg ville bedt om en ny samtale med sjefen. Ikke for å kjempe for jobben, for jeg hadde ikke ønsket å bli etter det du forteller om her. Men jeg ville bedt om en utdypende forklaring på hva som gjorde at du ikke fikk fortsette. Gjerne en punkt for punkt-forklaring. Legg også frem de samme argumentene overfor sjefen som du gjør her - angående det med at du har mye bedre tall enn kollegaene osv. Og ikke minst, dette med at hun for 3 uker siden sa du kom til å få forlenget kontrakt, for så å snu på hælen i dag. Spør hva som utløste helomvendingen. Ikke vær anklagende, sur, trist eller noe som helst. Bare forhold deg nøytralt, og si at du ønsker dette, for å ta med deg videre inn i neste arbeidsforhold. "Man kan ikke forbedre seg om man ikke vet hvilke feil man har".

Så får du kanskje iallfall svar på hva som har skjedd, og kan være obs på å unngå samme "felle" i neste arbeidsforhold :)

Lykke til videre!

Endret av Adriane
Skrevet

Jeg ville gjort som Adriane sier - sagt at du ønsker forbedre deg til neste utfordring, og gjerne vil ha klar beskjed utover samtalene fra november( som dere allerede har tatt opp og du har forstått) om hva det var de mente ikke var passende ihht stillingen.

Om du har de beste tallene tror jeg nok ikke bare det er litt for kameratslig tone som er årsaken.

Men igjen - dersom dette gjelder forsikring, og de mener du eksempelvis får kontrakter/kunder ved bruk av upassende metoder eller på grensen til hva de opplever som OK salgsmetoder, så kan jo det være grunnen.

For kameratslig tone kan jo gjerne underkommunisere de faktiske elementene ved produktet(eksempelvis rettigheter e.l ved en forsikring) - og det kan komme negativt tilbake på aribedsgiver.

Sånn helt teoretisk sett, jeg vet jo ikke hva dette dreier seg om i ditt tilfelle.

Har de sagt noe om det? Pekt på konkrete ting ved innsalgene dine?

Skrevet

Jeg jobber som inkassokonsulent, både utring og inngående samtaler.

Hun framhevet det at jeg ble litt for "kameratslig" ja, at jeg var litt mer uformell en hva hun mener er riktig i en slik situasjon. Jeg derimot mener at jeg har fått god kjemi med de aller fleste av mine kunder, men at jeg har hatt en del å jobbe med ang det å avbryte de, da jeg blir litt "ivrig" i å løse saken, og det erkjenner jeg jo.

Det er ikke helt lett å jobbe i et team med 13 jenter/damer og 2 menn, der de har svært satte rutiner på hvordan de jobber, jeg kom med endel innspill for å få til en høyere løsningsgrad, men de er veldig fast på hvordan de mener det er best å jobbe.

Nei jeg vet ikke jeg, jeg er egentlig ganske ferdig med arbeidsplassen, kanskje jeg nå skal fokusere på å gjøre ferdig utdannelsen min mens jeg får meg en deltidsjobb ved siden av.

Hun sa at det som utløste det at hun ombestemte seg var at vi nå snart flytter arbeidsplass(flytter bygning) og vil ha alt klart til det nye stedet, samt at hun fikk høre samtalene(inngående. hun påpekte at hun kom til å "anbefale meg varmt" flere ganger, men at jeg ikke kanskje passet i inkassobransjen(er vist for uformel)

Takker for hjelpen til dere her inne :) kvinneguiden er en flott plass å få lufte sine tanker og frustrasjoner når man trenger det som mest :)

Har allerede begynt å se etter deltidsjobber =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...