Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble nettopp tatt inn til sjefens kontor.

Det kom ut av det blå..

Jobber i bank/fi med inkasso som område.

Hun sa at jeg ikke passer, og kom ikke til å forny vikarkontrakten jeg har igjennom bemanningsbyrå, på bakgrunn av at jeg er litt "for selgerperson".. jeg har hatt de beste tallene hver mnd, i snart 8 måneder og har mer en 3 dobbelte av saker løst en flere andre på teamet, likevel forstår jeg delvis at jeg blir sparka. jeg er nok litt for "folkelig over tlf". Han tok et eksempel som at jeg var for "kameratslig"..

Så nå sitter jeg her med 1 mnd oppsigelsestid og jævlig deppa! Er jo ikke akkurat lett å skaffe seg 100% jobb i dagens marked.

har dere noen oppmuntrende ord til en trist og lei seg medbruker av kvinneguiden ?=/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har vel ikke fått sparken, når du sier det er et vikariat som går ut og ikke forlenges. Da visste du vel også at det var mulig at kontrakten ikke skulle forlenges, slik at du egentlig ikke bare hadde en måned på å skaffe deg ny jobb.

Sorry, du får ikke noe sympati av meg. Du klarer nok helt fint å finne deg ny jobb på en måned, og hvis ikke, er det vel din egen feil at du antok at vikariatet skulle fortsette?

Ta det som en erfaring, nå vet du at uansett hvor god du er, er du nødt til å holde deg profesjonell.

• Liker 1
Skrevet (endret)

=/

Endret av dnivie
  • Liker 1
Skrevet

Sjefen sa for senest 3 uker siden i medarbeidersamtalen at jeg kom til å få forlenget kontrakt, noe jeg tok med meg og sa til min rådgiver hos bemanningsbyrået :/

Skrevet

Såvidt jeg vet er det ikke det samme lovverket som gjelder ved vikariater. jeg synes likevel at sjefen din har opptrått direkte dumt - eller så er det noe du unnlater å fortelle her. Du sier selv du har bedre tall å vise til enn de andre på avdelingen. Det virker da veldig rart at sjefen din går rett til det punktet å "sparke" deg uten å prøve å ta tak i problemet først. Har du fått noen advarsler/tilbakemeldinger på dette i det hele tatt?

• Liker 1
Skrevet

Sjefen sa for senest 3 uker siden i medarbeidersamtalen at jeg kom til å få forlenget kontrakt, noe jeg tok med meg og sa til min rådgiver hos bemanningsbyrået :/

kjemperar oppførsel om dette har skjedd; med mindre du har hatt en eller flere større "episoder" med kunder i tiden etter han sa dette?

Har dere telecoaching/tar dere opp samtaler med kunder? Isåfall må du jo kunne få be ham om å gå igjennom de/noen av de samtalene han mener du har opptrådt feil i. Da lærer du evt. hvordan du har gått feil frem og hvordan du kan endre dette videre i karrieren din. Samtidig kan han da måtte gå nærmere inn på hva som evt. "egentlig" er feil, dersom dette bare er unnskyldninger.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jævla misbruket av bemanningsbyråer, altså!

Jeg ønsker vikarbyrådirektivet velkommen med åpne armer, og om LO-leder Roar Flåten har noe som helst skamvett, så lar han være å stikke huet i sanda og late som om ikke Arbeidsmiljølovens bestemmelser om innleie brytes daglig både i det private og i det offentlige, men støtter opp om et direktiv som kan få slutt på dette misbruket av arbeidskraft.

Endret av Rosalie
  • Liker 4
Skrevet

hun har ikke gitt meg advarsler i det hele tatt.

Men samtalerådgiveren (som går igjennom tidligere avholde samtaler) sa at jeg har endel å forbedre, dvs at jeg er litt for utålmodig, og lignende) men jeg fikk et godt inntrykk av det jeg hadde gjort da jeg var i samtale.

Jeg er fullt klar over at jeg har endel å gå på når det gjelder kommunikasjon over tlf, jeg er nok en "selger" og ganske utadvent av meg, som best trives å jobbe med mennesker face to face, men det er likevel ekkelt og sårt og få høre at man plutselig ikke lengre er ønsket

når man har prøvd å gjort forbedringer uten å få hørt noen nevneverdige mangler fra sjefen)

Så nå sitter jeg her uten jobb om en mnd :/

Skrevet

Opp med hodet! Dette fikser du! :) Du får vel permitteringspenger fra nav, eller er det annerledes når man er vikar mon tro ?

Du finner deg en jobb! Du er så flink att!

Skrevet (endret)

Om du är en "säljare" till natur så kommer du ju inte ha några som helst problem med att hitta ett nytt jobb! Hallå! Säljarjobb är ju de enklaste jobben som finns att få, alla är 100% också och många har fastlön på mellan 15-25000 + "provisjon". Det är väl inte så illa? Tror inte du tjänar mer som kunderådgivare på försäkring.

Endret av Nusseli
  • Liker 1
Skrevet

Du har vel ikke fått sparken, når du sier det er et vikariat som går ut og ikke forlenges. Da visste du vel også at det var mulig at kontrakten ikke skulle forlenges, slik at du egentlig ikke bare hadde en måned på å skaffe deg ny jobb.

Sorry, du får ikke noe sympati av meg. Du klarer nok helt fint å finne deg ny jobb på en måned, og hvis ikke, er det vel din egen feil at du antok at vikariatet skulle fortsette?

Ta det som en erfaring, nå vet du at uansett hvor god du er, er du nødt til å holde deg profesjonell.

Nok et meningsløst vissvass svar. Hva er egentlig poenget med å svare på denne måten? Er det så forbanne vanskelig å gi et ordentlig svar uten å gni det inn med "sorry, ikke noe sympati" type rasshøl svar? Pell deg heller vekk hvis du ikke kan svare ordentlig.

Til TS: Jeg syntes dette høres merkelig ut i og med at du har bedre tall enn de andre og sjefen også sa at det ble forlenget for tre uker siden. Med mindre du har gjort en "utilgivelig" feil i mellomtiden så er det rett og slett noe som skurrer. Du har lov å spørre om en skikkelig begrunnelse, for man gir ikke helt motstridende beskjeder med tre ukers mellomrom (igjen, med forbehold om at du ikke har tråkket skikkelig i salaten i mellomtiden på et eller annet vis.)

Det høres nesten som om du skvises ut på et vis. I mange tilfeller er det gjerne noen sjefen kjenner som skal inn i varmen i stedet, desverre. Det kan også tenkes at noen på teamet ditt har "dolket deg i ryggen" ved å påstå noe som egentlig ikke er sant, fordi du gjør det bedre enn dem. Sjalusi er desverre utbredt, og mange føler at sine egne arbeidsplasser er truet av noen som er bedre enn dem.

• Liker 3
Skrevet

Jævla misbruket av bemanningsbyråer, altså!

Jeg ønsker vikarbyrådirektivet velkommen med åpne armer, og om LO-leder Roar Flåten har noe som helst skamvett, så lar han være å stikke huet i sanda og late som om ikke Arbeidsmiljølovens bestemmelser om innleie brytes daglig både i det private og i det offentlige, men støtter opp om et direktiv som kan få slutt på dette misbruket av arbeidskraft.

Helt enig, det er på tå tide at vikarer får bedre betingelser, og jeg håper på at bedriftene vil se at det å ansette vikarer ikke nødvendigvis lønner seg for alle tilfeller. Myndighetene bryter jo stadig selv alle lover og regler når det gjelder innleie og midlertidige ansettelser, så jeg er ikke overrasket over at LO pampene motsatte seg direktivet.

Heldigvis vil det nå innføres uansett hva Flåten måtte mene, noe Jensemann har gjort det soleklart for han. For en gangs skyld har Jens gjort det rette uten å høre på vissvasset fra sosialistene.

• Liker 2
Skrevet

Nok et meningsløst vissvass svar. Hva er egentlig poenget med å svare på denne måten? Er det så forbanne vanskelig å gi et ordentlig svar uten å gni det inn med "sorry, ikke noe sympati" type rasshøl svar? Pell deg heller vekk hvis du ikke kan svare ordentlig.

Til TS: Jeg syntes dette høres merkelig ut i og med at du har bedre tall enn de andre og sjefen også sa at det ble forlenget for tre uker siden. Med mindre du har gjort en "utilgivelig" feil i mellomtiden så er det rett og slett noe som skurrer. Du har lov å spørre om en skikkelig begrunnelse, for man gir ikke helt motstridende beskjeder med tre ukers mellomrom (igjen, med forbehold om at du ikke har tråkket skikkelig i salaten i mellomtiden på et eller annet vis.)

Det høres nesten som om du skvises ut på et vis. I mange tilfeller er det gjerne noen sjefen kjenner som skal inn i varmen i stedet, desverre. Det kan også tenkes at noen på teamet ditt har "dolket deg i ryggen" ved å påstå noe som egentlig ikke er sant, fordi du gjør det bedre enn dem. Sjalusi er desverre utbredt, og mange føler at sine egne arbeidsplasser er truet av noen som er bedre enn dem.

Litt oppsummering..

Jeg er 100% ærlig og mener selv at jeg har ganske bra selvinnsikt når det gjelder mine prestasjoner. Jeg startet i bedriften ganske dårlig, midt i opplæringsperioden ødela jeg kneet på trening, rev av flere bånd, likevel dro jeg på jobb 2 uker etterpå, og hinket på krykker i 3 mnd.

Når det gjelder tilbakemelding fra sjefen var jeg i en slik samtale(angående samtaler gjort over tlf) i november, da hadde jeg jobbet i ca 2 mnd og måtte på en måte starte helt på nytt. Den neste samtalen jeg hadde var også en rutinemessig samtale, men da hadde de ikke tatt opp nye samtaler, de hadde tatt samtaler fra samme runde som i November(slik at rådgiveren ikke hadde så mye å snakke om) da det var to helt forskjellige utgangspunkter.

3 uker siden snakket jeg med sjefen som sa at allerede da kunne hun si at jeg kom til å få forsette i jobben. Idag fikk jeg en mail der hun ba meg komme inn på kontoret.

Hun forklarte da at i samråd med rådgiveren fant det best å avslutte vikariatet(etter å ha hørt over tapede samtaler av meg) I ettertid lurer jeg litt på om hun har hørt samtalene som ble spilt inn i November da vi skal få beskjed om ny taping, noe som jeg ikke har fått.

Hun sa at jeg ble for "kameratslig" over tlf, og avbrøt litt for ofte(altså ikke noe store feil men jeg skjønner at det kanskje ikke er holdbart i jobbsammenheng)

Jeg har ofte 3-4 gang bedre resultater en de fleste på teamet. og har 7 mnd på rad de beste tallene(soleklart)

Det er 14 jenter på teamet, og 2 gutter.. sjefen er dame( har ikke noe imot sjefen, hun er egentlig veldig real iafall fram til nå)

Jeg har vel ikke fått så veldig god kontakt med teamet.. så det kan vel være noe der kanskje.

men men.. er godt å høre litt trøstende ord fra dere.

Nå har samboeren laget god middag, og vi skal snakke om alle framtidsmulighetene mine etterpå :D

Skrevet

Syntes det høres merkelig at sjefen din baserer sine uttalelser på samtaler på som ble tatt opp i November hvis poenget faktisk er å så en utviklingen din. Hvorfor hadde de ikke tatt opp nye samtaler?

Når man legger sammen to og to, så høres det mest ut som om det er noen som har dolket deg i ryggen ja, for slike ting skjer ikke plutselig av seg selv. Men problemet er jo ofte å bevise det, for skal du anklage en kollega for "konspirasjon" mot deg er det viktig å gjøre det saklig samt ha beviser for å nå frem. Men så får du jo spørre deg hvor stor verdi det er å jobbe for en sjef som ikke ser ditt enorme bidrag i forhold til dine kolleger og istedet heller spørre din konsulent på vikarbyrået om å få jobbe et annet sted. Det er nok av sjefer som greier å verdsette folk som står på, og ikke de som står ved kaffeautomaten og skravler og blir kjent med alt og alle som din sjef tydeligvis verdsetter.

Stå på!

• Liker 1
Skrevet

Oi, så sint da gitt! Ut i fra HI til TS har et vikariat gått ut og det forlenges ikke fordi arbeidsgiver ikke er helt fornøyd med TS sine prestasjoner. Det er da ikke noe unormalt med dette, når man ansettes via bemanningsbyrå.

Det er litt forskjell på å få sparken med en måneds oppsigelsestid, enn å vite at et vikariat går ut!

Når TS videre forteller at hun har fått falske forhåpninger av arbeidsgiver blir situasjonen en litt annen, men som sagt det opplyste hun ikke om i HI.

Du bør slappe av litt og tillate andre meninger enn dine egne.

Skrevet

Oi, så sint da gitt! Ut i fra HI til TS har et vikariat gått ut og det forlenges ikke fordi arbeidsgiver ikke er helt fornøyd med TS sine prestasjoner. Det er da ikke noe unormalt med dette, når man ansettes via bemanningsbyrå.

Det er litt forskjell på å få sparken med en måneds oppsigelsestid, enn å vite at et vikariat går ut!

Når TS videre forteller at hun har fått falske forhåpninger av arbeidsgiver blir situasjonen en litt annen, men som sagt det opplyste hun ikke om i HI.

Du bør slappe av litt og tillate andre meninger enn dine egne.

Vel, jeg syntes det er unødvendig med "gni det inn" svar, da kan man like gjerne la være å svare. Poenget var også at TS faktisk har bedre prestasjoner i tråden, så at vikariatet ikke blir forlenget grunnet prestasjonene er da høyst usannsynlig.

• Liker 1
Skrevet

Vel, jeg syntes det er unødvendig med "gni det inn" svar, da kan man like gjerne la være å svare. Poenget var også at TS faktisk har bedre prestasjoner i tråden, så at vikariatet ikke blir forlenget grunnet prestasjonene er da høyst usannsynlig.

Vel jeg syntes det er unødvendig å smøre folk med masse sympati når situasjonen ikke er verre enn som så. Uansett hvor flink noen er så trenger man da egentlig ingen grunner til å forlenge et vikariat som har en sluttdato.

Skrevet

Vel jeg syntes det er unødvendig å smøre folk med masse sympati når situasjonen ikke er verre enn som så. Uansett hvor flink noen er så trenger man da egentlig ingen grunner til å forlenge et vikariat som har en sluttdato.

Jeg synes det er fint å prøve å muntre opp andre når de virker triste. Du burde prøve det. Man blir sånn guffen og varm inni hjertet. :)

• Liker 4
Skrevet

Det er jo ikke akkurat noen vits i å hoverere over at folk mister jobben. Spesielt her, når man får beskjed kort tid før at man får fortsette, men så får man motstridende beskjed. Det er tydelig at du ikke har jobbet i en bedrift med tilsvarende dårlig behandling av ansatte før.

Nei, det er i og for seg ingen grunner til å forlenge et vikariat. Men da bør man faktisk oppgi den virkelige grunnen og ikke feilaktig villede sine vikarer samt heller ikke begrunne at man ikke forlenger på falsk grunnlag.

• Liker 1
Skrevet

Det er jo ikke akkurat noen vits i å hoverere over at folk mister jobben. Spesielt her, når man får beskjed kort tid før at man får fortsette, men så får man motstridende beskjed. Det er tydelig at du ikke har jobbet i en bedrift med tilsvarende dårlig behandling av ansatte før.

Nei, det er i og for seg ingen grunner til å forlenge et vikariat. Men da bør man faktisk oppgi den virkelige grunnen og ikke feilaktig villede sine vikarer samt heller ikke begrunne at man ikke forlenger på falsk grunnlag.

Det stod som sagt ikke i hovedinnlegget at hun hadde fått falske forhåpninger fra arbeidsgiver. Og jeg svarte før hun utdypet. Nå kan dere sikkert konsentrere dere om å sy flere puter under armene til TS, istedet for å fokusere på meg. Arbeidslivet er tøft og det er like greit å lære seg det med en gang. Jeg har både sett og opplevd mye rart i arbeidslivet og kjempet for manges rett. Men ut i fra situasjonen TS oppga i hovedinnlegget har hun desverre ingen rettigheter og man bør bare lære av de tilbakemeldingene man får.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...