AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #1 Skrevet 27. februar 2012 Igår sto jeg opp med ekstreme smerter i ryggen, jeg klarte ikke å bøye meg og var ganske redusert hele dagen. Idag har jeg like vondt og prøvde å gå så forsiktig som mulig da jeg skulle ut med hunden. Men jeg tryna jo selvfølgelig og tok meg imot med albuen! Jeg ble liggende der, gråt og hylte fordi jeg fikk så vondt. Da kommer spørsmålet mitt. Jeg har jo nå så vondt at jeg ikke han bruke armen ordentlig, til og med om jeg bruker hånden på en spesiell måte får jeg vondt i hele armen. Og det er ikke litt vondt heller. Jeg kan ikke gjøre halvparten av tingene jeg pleier å kunne med armen. Er det noen vits å dra på legevakten/legen? Eller skal jeg bare vente og se om det slutter av seg selv?
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #3 Skrevet 27. februar 2012 Ja, dra til legen. Bedre med en gang for mye enn for lite, og om det ikke er farlig så finner du iallefall ut av det.
pingelill Skrevet 27. februar 2012 #5 Skrevet 27. februar 2012 Pleier du å ha så vondt i ryggen når du våkner, eller hadde du bare ligget vondt den natten fks? Er de vanlig for deg hadde jeg i hvertfall sjekket opp det.. Hvis ikke er du hvertfall veldig uheldig som fikk begge vondtene på engang :/ Mest sannsynlig har du jo bare slått deg kraftig, og det er jo vondt nok det. Siden du allerede hadde vondt i ryggen har du sikkert fallt slik man "ikke skal" falle, og det gjør jo mer vondt enn å falle slik at du kan ta deg for ordentlig. Kjenner du noe bedring til i dag i det hele tatt? Som en trøst er det helt normalt å føle seg mørbanket etter et hardt fall, i hvertfall. Om du synes det bare blir verre eller gjør helt utrolig vondt kan du jo hvertfall ringe legen å høre. Kan jo hende du har forstuet noe, eller i verste fall brukket/bristet noe. Men da pleier det jo ikke å kjennes bedre ut dagen derpå God bedring!!
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #6 Skrevet 27. februar 2012 Kan du bevege fingrene dine? Det høres ut som om du kan det på det du skriver. Hvor hoven er armen din da? På en måte høres det ut som om du ikke har brukket den, men å slå seg hardt, gjør at armen kan være vond i dager/uker. Var jeg deg så ville jeg sett det an et par dager. Du kan bruke Ibux for det demper både smerte og evnt.irritasjonstilstander. Jeg er ikke lege, men har jobbet i ambulansetjenesten i 10 år og vært med i Røde Kors Hjelpekorps i snart 40 år.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #7 Skrevet 27. februar 2012 Tror nok det blir bedre det her, albuen kjennes litt bedre heldigvis og ja, jeg kan bevege fingrene Det er bare noen ting som gjør helt sykt vondt å gjøre.. Men da bare kjenner jeg litt etter om hvordan det går ! Når det er dette med ryggen så har jeg seriøst ingen aning, jeg er på besøk hos en venninne, men jeg sov i seng og lå helt normalt.. Det kjennes liksom lang, langt inni korsryggen. Og det føles som om det bare sprer seg oppover og nedover. Jeg har visst vært veldig uheldig denne helgen =P hehe.. Men skal vi se .. Jo, jeg klarer ikke å bøye meg i det hele tatt, det gjør for vondt rett og slett
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #8 Skrevet 27. februar 2012 Høres ut som du trenger en tur til legen med litt av hvert
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #9 Skrevet 28. februar 2012 hmm. Skriver her igjen jeg. Igår begynte jeg å få vondt i nakken også, nå er jeg stiv i hele ryggem opp nakken og rundt halsen og brystet Hva kan dette være for noe? Merker at jeg er helt tung i hodet også, ingen energi, kan dette være en påbegynt influensa? Smertene minner litt om de smertene.. Har bare aldri opplevd at de smertene har oppstått i ryggen :S
Sophie-Ann Skrevet 28. februar 2012 #10 Skrevet 28. februar 2012 Kom deg til en lege! Vi kan ikke fortelle deg hva som er galt. Hvis du har skadet ryggen din, kan det få alvorlige konsekvenser hvis det går for lang tid.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå