Gå til innhold

2 mnd på roadtrip i usa.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg elsker USA. (Mannen er ganske begeistra han også)

Neste år har vi mulighet og har i grunn bestemt oss for å ta av foreldre permisjonen,ta med oss begge barna våre på road trip rundt i hele USA i 8 uker.

Har lenge drømt om en lang ferie og nå har vi muligheten.

Vi vil leie bobil,siden vi skal ha med barna(1 og 5 år).

Vi ser for oss å starte i san diego i mai neste år. Derfra går turen til LA- highway 1 til San Fransisco-yosmite-redwood-yellowstone-jackson-salt lake city-steamboat springs-rocky mountains -denver-mt.rushmore-badlands-minneapolis-chicago-niagara falls-boston-philadelphia-virginia beach-washington dc-myrtle beach-hilton head islans-st-luis-memphis-sørstatene-pheonix-grand canyon og tilbake til san diego.

Ønsker tips til steder vi burde reise innom evt ikke burde.

Og i sørstatene hvor er det finest å reise? Opplevelser?

Vi ønsker naturopplevelser,god mat og morsomme ting for eldste datteren på 5 år..

Hva med budsjett. Regner ca 50 000 til bobil,fly og bensin.

Har planlagt 50 000 å leve på... I og med at mange måltider blir i bobil og dermed billig.

Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn umiddelbart virket dette veldig hektisk for kun 8 uker med små barn? Avstandene er ganske store, og barn i den aldersgruppen blir jo fort slitne av å kjøre flere timer i strekk.

Personlig hadde jeg valgt et mindre område å utforske, og heller kunne bo flere netter på noen steder.

Bare planlegg nøye, og hent inn priser fra trygge steder så blir det sikkert kjempebra!

• Liker 3
Skrevet

Tre uker i California gikk som en røyk i sommer, det der høres ut som veldig mye bilkjøring! Men, sørstatene og Phoenix på sommerstid er til å dø av. Jeg hadde aldri (uten barn) reist dit på sommeren. Er dere helt sikre på at dere vil det? Det går jo knapt å oppholde seg utendørs da. Jeg hadde nok valgt å avslutte på Østkysten, hvis mulig.

• Liker 1
Skrevet

Tre uker i California gikk som en røyk i sommer, det der høres ut som veldig mye bilkjøring! Men, sørstatene og Phoenix på sommerstid er til å dø av. Jeg hadde aldri (uten barn) reist dit på sommeren. Er dere helt sikre på at dere vil det? Det går jo knapt å oppholde seg utendørs da. Jeg hadde nok valgt å avslutte på Østkysten, hvis mulig.

Det er helt klart en mulighet å droppe sørstatene ja.. Blir mye kjøring det er helt sikkert.

Får ta det opp med mannen da det er han som helst vil dit-mye pga maten ;)

Tusen takk for tips.

Tar gjerne imot flere...

Skrevet (endret)

Dette blir ikke helt det du spør om, men vi var på en 2 mnd roadtrip i USA med barna i fjor. De var da 2 og 5 år gamle.

Vi startet i Miami og kjørte til LA, og deretter tilbake til Miami med en liten tur opp til New York først.

Hele turen tok litt over 8 uker, og vi kjørte 1500 mil.

Ser at det ikke blir helt de samme plassene som dere ønsker, men hvis du ønsker det kan du sende meg en PM for å få link til reisebloggen vår.

Vi leide vanlig bil, og sov på moteller. Så har ingen erfaring med bobil.

Ps, bloggen ble hovedsaklig skrevet for venner og familie, så det kan hende det er mye "kjedelig" lesning framfor informasjon :fnise:

Endret av Heartbeats
Skrevet

Dette blir ikke helt det du spør om, men vi var på en 2 mnd roadtrip i USA med barna i fjor. De var da 2 og 5 år gamle.

Vi startet i Miami og kjørte til LA, og deretter tilbake til Miami med en liten tur opp til New York først.

Hele turen tok litt over 8 uker, og vi kjørte 1500 mil.

Ser at det ikke blir helt de samme plassene som dere ønsker, men hvis du ønsker det kan du sende meg en PM for å få link til reisebloggen vår.

Vi leide vanlig bil, og sov på moteller. Så har ingen erfaring med bobil.

Ps, bloggen ble hovedsaklig skrevet for venner og familie, så det kan hende det er mye "kjedelig" lesning framfor informasjon :fnise:

Så spennende!

Sendt deg PM jeg :))

Skrevet

Da har vi bestemt oss for ruta. Starter med 5 dager i LA, så henter vi bobilen og kjører route 66 til Flagstaff hvor vi kjører til Sedona en tur. Så til Grand canyon og arches national park.

Videre til Aspen og Rocky Mountains. Så til Rapid City hvor vi får med oss Blach hills,mt rushmore og badlands. Videre til Minneapolis og mall of america(gliiis).

Så Chicago og route 66 ned til St.Luis. Så til Memphis hvor vi får med oss Graceland.

Videre til Nashville også ut til Virginia Beach.

Kjører nord herfra hvor vi får med oss Williamsburg,Charlottesville,washington dc,philadelphia,Newport RI,Hyannis port på cape cod også til Boston tilslutt hvor vi blir noen dager etter vi har levert bilen.. Wiii gleder meg såå!!

Det blir ca 8500 km fordelt over 23 dager med 4 timers kjøring.

Da har vi 26 dager disponibelt uten kjøring.. Høres veldig overkommerlig syntes jeg.

Men ruten kan jo helt klart endres underveis om vi føler for noe annet.

Men syntes dette virker som en flott tur hvor vi kommer til å oppleve masse og se mye av USA! Det vi ikke får sett når får vi ta andre ganger..

Gleder meg vannvittig! Bare å begynne å spare :)

• Liker 1
Gjest Badabing
Skrevet (endret)

Siden dere skal til Boston uansett, ville jeg absolutt anbefalt noen dager i Cape Cod. Utrolig koselig der!

Edit: Oops, så ikke at du hadde oppdatert med ny reiserute. Dere får nok en kjempefin tur! :)

Endret av Badabing
Skrevet

Siden dere skal til Boston uansett, ville jeg absolutt anbefalt noen dager i Cape Cod. Utrolig koselig der!

Edit: Oops, så ikke at du hadde oppdatert med ny reiserute. Dere får nok en kjempefin tur! :)

Ja det tror jeg og vi får! Elsker virkelig USA,skal bli veldig gøy å være der så lenge og få oppleve så mye :)

Skrevet

Ettersom du skal innom St. Louis (man sier ikke st. loui, men man tar med s'en), så må du opp i St. Louis Arch. Tar litt tid i kø, men er ganske sykt å komme seg opp dit.

Skrevet

Ettersom du skal innom St. Louis (man sier ikke st. loui, men man tar med s'en), så må du opp i St. Louis Arch. Tar litt tid i kø, men er ganske sykt å komme seg opp dit.

Tusen takk for tipset! Skal noteres ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...