Gå til innhold

Sover ettåringen min for mye?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min jente på 14 mnd sover ca 12 timer hver natt, og 3-4 timer fordelt på to blunder på dagtid, så høres normalt ut for meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden hun alltid har sovet mye så tror jeg ikke noe er galt, lurte vel mer på om det var noe vi burde gjøre noe med etter hvert. Hun har noen kvelder hun våkner en time etter hun har lagt seg og ligger våken en stund, men som oftest sover hun fint hele natta. Vi har egentlig alltid prøvd å la henne styre det mest mulig selv samtidig som vi har laget faste rutiner. Hun er alltid trøtt når hun legger seg og vi står opp når hun sier fra at hun er våken (ligger som oftest og prater med seg selv en stund først).

Hadde forresten en rekordnatt når hun var syk forrige uke: sovna kl 18 og sov til 10 neste morgen uten så mye som et knyst hele natta.

Har forresten tatt dette opp med helsesøster tidligere, da hun var mindre, og fikk jo beskjed om at så lenge det ikke var en endring så gjorde det ingenting at hun sov mye. Men takk for alle innspill, får bare roe meg med at hun fortsatt bare har godt sovehjerte :)

Skrevet

Min sønn sov 17 timer i døgnet veldig lenge, 13 timer på natt + 2*2 timer på dag. Rundt ett-års-alderen gikk han vel ned til en tretimerslur eller 1+2, men likevel 16 timer i døgnet. Når han var to sov han ca 12 timer natt og 2 timer på dagen. Nå er han to og et halvt og sover 11-13 timer om natten og 0-2 timer på dagtid, det blir en del rot siden vi ikke alltid får han til å ta lur på dagtid lenger.

Nyt det så lenge det varer sier jeg også. :)

Skrevet

Jenta mi har alltid hatt et godt sovehjerte. De første ukene sov hun døgnet rundt, hun har stort sett alltid sovet godt om natta og lenge om morgenen. De siste månedene har hun lagt seg før sju og da sover hun som oftest til rundt ni. I tillegg sover hun rundt 2 timer om dagen. Så hun kan altså fint sove 14-15 timer i døgnet. Men er ikke dette litt mye for en ettåring?

Datteren min legger seg kl 19,og sover frem til 09.00 + hun sover 1-3 timer om dagen.Så jeg synes ikke det hørtes noe unormalt mye ut nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...