AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #161 Skrevet 27. februar 2012 (TS) Jeg tror ikke du trenger å forklare det så grunndig, det er nok bare mange folk her som er sarkastiske eller spiller dum(Ikke vil forstå vår holdning). Jeg er selv godt over gjennomsnittet intelligent, og jeg vet av erfaring at jeg har lett for å overvurdere meddebattanters kognitive evner og bli irritert når de ikke forstår, som om de misforstår med vilje. Jeg har derfor vent meg til å forklare ting grundig i stedet for å komme med trolleanklager. Det finnes sikkert troll her også, men det får så være 1
Gjest tancos Skrevet 27. februar 2012 #162 Skrevet 27. februar 2012 (TS) Da har de vært heldige. Å gifte seg uten å ha hatt sex synes jeg er veldig, veldig dumt. Sex er en svært viktig del av et forhold, og det er meget uklokt å forplikte seg til noen for livet uten å vite at man passer sammen seksuelt. Jeg tror folk som har delt seng og vært kjærester i flere år ikke får en sånn aha-opplevelse. De kjenner hverandre så godt allerede. Jeg er verken for eller imot sex etter ekteskapet, det får vræe opp til hvert forhold å avgjøre. Jeg tror jeg ville ha hatt sex før et eventuelt ekteskap, men det skal være forpliktende sex og ikke et forhold som begynner som uforpliktende sex eller sex på første date om dere skjønner.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #163 Skrevet 27. februar 2012 (TS) Jeg sa at voldtekt er tvang, ikke frivillig. At folk fordømmer voldtekt er ikke annet enn selvfølgelig. At folk fordømmer frivillig sex mellom to mennesker er en helt annen sak. Fin stråmann. Jeg fordømmer ikke "frivillig sex mellom to mennesker". Du bør nok lese tråden på nytt Å dra inn voldtekt i frivillig sex for å lage et absurd eksempel blir omtrent som jeg skulle dratt inn tomater. Jeg burde sikkert slutte å bruke eksempler når jeg har å gjøre med folk som kun kan forholde seg til konkreter 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #164 Skrevet 27. februar 2012 (TS) Jeg tror folk som har delt seng og vært kjærester i flere år ikke får en sånn aha-opplevelse. De kjenner hverandre så godt allerede. Kjenner man hverandre seksuelt før man har hatt sex? Jeg er verken for eller imot sex etter ekteskapet, det får vræe opp til hvert forhold å avgjøre. Selvfølgelig, hvis noen faktisk ønsker å utsette sex til ekteskapet, så har de all rett til det. Men hva har man å tjene på det? Ingenting, slik, jeg ser det.
Gjest tancos Skrevet 27. februar 2012 #165 Skrevet 27. februar 2012 (TS) Kjenner man hverandre seksuelt før man har hatt sex? Selvfølgelig, hvis noen faktisk ønsker å utsette sex til ekteskapet, så har de all rett til det. Men hva har man å tjene på det? Ingenting, slik, jeg ser det. Jeg har ikke hatt sex før så jeg skal ikke uttale meg så mye om å kjenne noen seksuelt. Men jeg kjenner et kristent par som er jomfru. De har vært sammen i mange år og sover i samme seng. Når de en gang skal ha sex tror jeg ikke det er sånn at mannen plutselig røper at han tenner på SM eller andre fetisjer. Du har vel rett objektivt sett. Par tjener ikke noe på å utsette sex, men det kan gi personlig vinning for partene å utsette sex om de vil.
Gjest "gjest" Skrevet 28. februar 2012 #166 Skrevet 28. februar 2012 Mine seksuelle preferanser har du ingenting med Så ikke legg dem ut her på KG da. 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #167 Skrevet 28. februar 2012 Så ikke legg dem ut her på KG da. Det må da være lov å si at man ikke vil ha ei som har ligget med alle uten at du skal bli sur 2
Gjest "gjest" Skrevet 28. februar 2012 #168 Skrevet 28. februar 2012 Det må da være lov å si at man ikke vil ha ei som har ligget med alle uten at du skal bli sur Må det, det? 1
Lunivere Skrevet 28. februar 2012 #170 Skrevet 28. februar 2012 Synes det er veldig fint jeg, at du ikke ligger med hvem som helst og ser på sex som noe betydningsfullt. Er virkelig ikke mange menn som deg. Du er nok ikke min type, jeg har hatt noen ONS og synes det er helt greit Men har flere venninner som har akkurat samme synet som deg på sex, så de finnes der ute.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #172 Skrevet 28. februar 2012 Hei alle herlige jenter, La meg først si at hvilke valg hver enkelt gjør får være opp til dem, og at jeg ikke har til hensikt å leke pietistisk moralist eller å legge meg opp i andres valg. Men jeg må innrømme at jeg får en skikkelig ekkel følelse innvendig hver gang jeg tror jeg har truffet den rette, og får vite at hun har erfaring med one night stands. Alt faller liksom i grus, og inntrykket av personen blir mer eller mindre ødelagt. For meg handler sex om mer enn bare fysisk nytelse, og jeg vil ikke dele noe så viktig med noen jeg ikke kjenner. Har kun hatt sex med jenter som jeg stoler på og har hatt en nær connection med foruten fysisk tiltrekning. For meg blir alt annet å vanne ut betydningen av sex. Tanken på at jenta har åpnet seg på det mest intime for fremmede er for meg avstøtende nok til at jeg mister lysten til å ha sex med henne. Den betyr liksom ikke noe, når jeg vet at hun har gjort det samme med en random fyr hun har truffet noen timer eller minutter tidligere. Det jeg lurer på er om jeg gjør det unødvendig vanskelig for meg selv. Finnes det i det hele tatt jenter som tenker som meg? Det er jo bare dumt å sette seg urealistiske ambisjoner, så dersom den jeg leter etter ikke finnes er det jo bare bortkastet tid å lete. Mann 27 Hadde du møtt meg ville du aldri trodd at jeg var en jente som hadde hatt ONS. Men jeg har hatt ONS da jeg var ung og dum. Jeg var på fest, litt småfull og flørtet med noen, men etter jeg ble 22 fant jeg ut at det var dumt og at det ikke ga meg noenting, og siden den gang har jeg bestemt meg for å vente på den rette. Jeg er 31 idag, og jeg venter fortsatt på den rette. Har sex med meg selv, men ønsker ikke ONS fordi det gjorde meg trist og jeg ville innerst inne bli elsket - sexen i ONS gir kun noe for mannen, ikke kvinnen. Det er mange som gjør ting de angrer på da de er unge, men de endrer ofte mening og verdier når de blir eldre. Så du går nok glipp av mange fine og gode damer på dine alder. 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #173 Skrevet 28. februar 2012 (TS) sexen i ONS gir kun noe for mannen, ikke kvinnen. Jeg tror det er skadelig for mange å ha ONS - både for menn og kvinner. Men det finnes de som lever fint med det. Er nok flere menn i denne gruppen, ja. Hvor lenge har du vært singel?
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #174 Skrevet 28. februar 2012 (TS) Jeg tror det er skadelig for mange å ha ONS - både for menn og kvinner. Men det finnes de som lever fint med det. Er nok flere menn i denne gruppen, ja. Hvor lenge har du vært singel? Jeg har vært singel hele tiden, egentlig.. bortsett fra mine ONS som jeg hadde fra jeg var 18-22. Etter dette har jeg hatt behov for å tenke på hva jeg drev med, og på å finne meg selv. Jeg ble veldig deprimert av ONS siden jeg ikke fikk det jeg egentlig var ute etter. Det er nok sånn med mange jenter der ute, de vil egentlig bli elsket, og når de tuller seg inn i ONS, så håper de at gutten blir, men gutten er som regel ikke interessert i noe mer..
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #175 Skrevet 28. februar 2012 (TS) Hvis du ble så deprimert av det, hvorfor holdt du på i fire år? Hvis du angret hver gang, hvorfor fortsatte du? Eller var det først da du var 22 at du begynte å angre, og at du syntes det var greit fram til da? Kan se for meg det ble ganske mange ukjente menn på deg over så lang tid.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #176 Skrevet 28. februar 2012 (TS) Hvis du ble så deprimert av det, hvorfor holdt du på i fire år? Hvis du angret hver gang, hvorfor fortsatte du? Eller var det først da du var 22 at du begynte å angre, og at du syntes det var greit fram til da? Kan se for meg det ble ganske mange ukjente menn på deg over så lang tid. Ja, jeg angret etter hver gang, for det ble ikke sånn jeg trodde. Jeg trodde det skulle skje noe mer, for jeg hadde jo interesse for de guttene jeg møtte. Ikke at jeg ble forelsket, men at jeg betatt og kunne tenke meg å møte de igjen. Huff, nå ser du sikkert for deg at jeg hadde meg nesten hver helg, men jeg hadde meg bare med 5 stk iløpet av de fire årene. Den femte jeg møtte, var en person jeg traff igjen og det var en del frem og tilbake, så føler kanskje ikke at det var en ONS. Det var kanskje et useriøst forhold? Så ble jeg veldig lei og deprimert av at ting aldri fungerte, og at jeg ikke fikk til det seriøste forholdet jeg ville ha, så jeg bestemte meg for å vente på en som virkelig ville bli kjent med meg... og her venter jeg fortsatt.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #177 Skrevet 28. februar 2012 Jeg er jente, singel og har aldri hatt ONS. og har heller ingen planer om det. Det ligger rett og slett ikke for meg. Jeg klarer ikke være intim med gutter jeg ikke har følelser for, og kjenner godt. skulle gjerne vært litt mindre "prippen", men jeg tror ikke det er håp for det, gitt. Men jeg er glad for å høre at det fins gutter som foretrekker jenter som ikke tar hva som helst (ikke at alle jenter som har ONS gjør det, men dere skjønner hva jeg mener) Ja, det er sånn det er. Man har kun ONS fordi man er kåt og desperat, det har ingenting å gjøre med at man er tiltrukket av noen f.eks. Det er aldri slik at man snakker sammen og har en god samtale først, har ONS og gjerne holder kontakten (og får et vennskap, fordi sexen viste at dette nok ikke kom til å fungere på det fysiske plan over tid). Jeg tror (uten å ha noe annet enn erfaringsbasert belegg for dette) at de fleste (vi kan si 50 prosent,) av de som ikke har hatt ONS aldri har hatt sjansen. Det kan godt hende de har blitt antastet av et ekkelt fullt menneske i taxikøen - det er ikke det samme som å ha hatt sjansen. 50% av de som aldri har hatt ONS har aldri truffet noen de liker både fysisk og psykisk på byen, der samtalepartneren har følt det samme. (Og ja, jeg ser absolutt at de som ikke liker å gå på byen, de som går fra kjæreste til kjæreste, de som bor på så små plasser at de eneste du møter "ute" er i nær slekt med deg etc etc ikke faller inn i denne gruppen. Ta det med ro, jeg er ikke helt fordømmende her). Det er nemlig det ONS handler om. Gjensidig tiltrekning. Tiltrekningen skjer på ulike plan for ulike mennesker, men de færreste(ingen?) "sprer beina for hvem som helst". Å påstå at mennesker som har hatt ONS er desperate og tar det de får er noe kun ekstremt fordømmende mennesker gjør. At ekstremt fordømmende mennesker sliter med draget kommer ikke som noe sjokk på noen - det er lite som er mindre sexy enn de som trives best når de kan rakke ned på andre (Og heve seg selv over alle andre, naturligvis). Bare så det er sagt : Jeg går i utgangspunktet ikke rundt og tenker stygge tanker om folk som tar andre valg enn meg selv. Om man har sex med 1 person eller 100 personer i sitt liv er ens eget valg - jeg kunne ikke brydd meg mindre. Så lenge folk har det bra med seg selv, og ikke føler at de overskrider sine egne grenser, så er jeg ganske happy altså. Det har jeg en slags naiv drøm om at alle andre også kan være. (Også ble jeg litt provosert av innlegget jeg siterer - det viser en holdning som jeg måtte ta litt tak i , og provosere litt tilbake på. I tillegg synes jeg det er helt greit at TS har de kravene han har - det er bare synd at han dermed går glipp av en hel masse fantastiske mennesker. Disse fantastiske menneskene ville nok uansett ikke hatt noe med Mr.Moral å gjøre da men)
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #178 Skrevet 28. februar 2012 (TS) For meg er det bedre å være singel og ha sex med meg selv enn å ha sex med fremmede som ikke bryr seg om annet enn kjøttet på kroppen min, og det er tydeligvis sant for deg også. Bra for deg at du omsider kom på bedre tanker Men i stedet for å "vente på den rette" - hva med å søke litt aktivt selv?
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #179 Skrevet 28. februar 2012 (TS) For meg er det bedre å være singel og ha sex med meg selv enn å ha sex med fremmede som ikke bryr seg om annet enn kjøttet på kroppen min, og det er tydeligvis sant for deg også. Bra for deg at du omsider kom på bedre tanker Men i stedet for å "vente på den rette" - hva med å søke litt aktivt selv? Nei, jeg syns også det er bedre å ha sex med seg selv. Jeg hadde aldri planer om å drive med ONS. Frem til min første ONS var jeg fast bestemt på å gifte meg før sex. Så endte det med at jeg hadde sex, uten å ville det, med en gutt jeg knapt kjente. Det var en fæl opplevelse, fordi jeg ikke ville det, men turte/klarte ikke å si nei, men jeg følte jeg måtte pga situasjonen. Det hele var fort over, og jeg var 18, og alt ble ødelagt for meg. Ikke at jeg ble voldtatt, men jeg gjorde noe jeg absolutt ikke ville, og jeg ble helt knust, for jeg hadde jo bestemt meg for å vente på den ene som jeg skulle gifte meg med, men etter denne dårlige erfaringen slo jeg fra meg å vente til jeg giftet meg. Så ble det til at jeg tenkte at det kunne være greit å ha en kjæreste. Men alle de 3 neste endte med ONS...og den femte var et useriøst forhold. Dette er et stort sår i meg som ikke gror, og jeg tenker hele tiden at jeg aldri kan ha en kjæreste fordi jeg ikke er verdt det. Jeg tenker at om jeg forteller om disse hendelsene til en potensiell kjæreste, så er jeg redd for at han vil gå. Derfor tør jeg ikke å ta steget å oppsøke en kjæreste. Jeg har aldri hatt sex med følelser, og vet ikke hva et godt sexliv er, og vet ikke hvordan det er å bli elsket. Jeg vet ingenting om dette, så håper jeg får oppleve det en dag. Samtidig håper jeg du forstår at du må se an personen før du avfeier et jente. Selv om hun har hatt ONS betyr det ikke at hun har dårlige verdier i livet. Nå er det kanskje også forskjell på noen som har hatt noen få ONS men som ikke får noe ut av det, og på noen som har hatt veldig mange og nyter det.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #180 Skrevet 28. februar 2012 (TS) Jeg tror at de fleste av de som ikke har hatt ONS aldri har hatt sjansen. Ja, man må jobbe litt for å få seg en ONS. Ingen tvil om det. Og ikke alle har sjans. Jenter er veldig selektive når de velger ONS-partnere. Det gjør det likevel ikke noe mer ettertraktet i mine øyne det er helt greit at TS har de kravene han har - det er bare synd at han dermed går glipp av en hel masse fantastiske mennesker. Da blir det mer på deg, da vettu Hvis du er mann i hvert fall. En masse fantastiske mennesker går man glipp av uansett. Livet er for kort til å inngå forhold med alle, eller ha ONS med alle for den saks skyld. Trenger egentlig bare én til å stå meg nærest, jeg da, og hun bør dele grunnverdiene mine. Så kan de andre fantastiske menneskene være venner
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå