Gå til innhold

Jenter og one night stands

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det eneste som feiler her er din evne til å håndtere abstrakt informasjon.

Så når man sier at seksuell fortid er fortid så legitimerer man automatisk at alt som har med fortid å gjøre er greit.

Jeg ville slitt med å være i forhold med en mann som har misbrukt barn, men hans seksuelle samtykkende historie bryr jeg meg ikke om.

Er jeg hykler da?

Videoannonse
Annonse
Gjest True Khaleesi
Skrevet

Du er iallefall ikke min type. ;)

Jeg håper du finner en som har samme holdninger som deg. Vil nok gjøre det hele veldig mye lettere for deg. Og henne.

Skrevet

(TS)

Det eneste som feiler her er din evne til å håndtere abstrakt informasjon.

Jeg har kommet med to eksempler, og eksemplene eksemplene mine har kun til hensikt å vise hvor absurd påstanden som ble fremmet er. Ikke å sammenligne ONS med voldtekt.

Sist gang var den absurde påstanden som ble fremmet at man ikke kan vite om X er riktig før man har prøvd X. Denne påstanden ble avfeid med et eksempel som er helt urelatert til ONS.

Denne gangen var den absurde påstanden som ble fremmet at det er galt å dømme folk som har "tatt andre valg enn man selv har". Nok en gang brukte jeg et eksempel som er helt urelatert til ONS for å vise at påstanden er absurd, og at fortiden kan ha noe å si.

At du ikke har noen problemer med ONS er helt greit. Jeg liker det bare ikke selv, og da er det naturlig at jeg legger mer vekt på denne delen av partnerens fortid enn du gjør.

Å ha en ONS er frivillig. Voldtekt er TVANG. Skulle trodd folk forsto forskjellen...

• Liker 1
Skrevet

Kan vi være enig om at år etter år med samme person for de aller fleste vil gi utfordringer i perioder?

Hvem vil stå best rustet til å takle denne utfordringen? Den som har hatt det gøy i sine yngre dager og har en been there done that følelse, eller den som ikke vet, og lettere kan bli revet med av nysgjerrighet og spenning?

Hvem er det du prøver å lure her? Har flere venninner som er blitt sammen med menn som har ligget med (altfor) mange og alle disse har vært utro mot venninnene mine. Grunn? De har alltid gjort det og gitt etter for fristelsen, hvorfor slutte når man er gift?

Leveregelen deres er\var "Det partneren ikke vet har de ikke vondt av."

Kjenner også noen som har ventet med å ha sex til de er gift. De er lykkelig gift. Det med å ha ONS sier veldig mye om en person og hvordan de kontrollere lystene sine, eller ikke kontrollere lystene sine. Hvor ofte har ikke jeg hatt samtaler med venninner som angrer på ONS, om hvor dårlige de er til å avvise noen som gir komplimenter eller når de har fått i seg alkohol.

• Liker 1
Skrevet

Kan vi være enig om at år etter år med samme person for de aller fleste vil gi utfordringer i perioder?

Hvem vil stå best rustet til å takle denne utfordringen? Den som har hatt det gøy i sine yngre dager og har en been there done that følelse, eller den som ikke vet, og lettere kan bli revet med av nysgjerrighet og spenning?

Å leve år etter år med samme mann er sikkert en utfoerdring for flesteparten.

Hvem som står best rustet til dette er forskjellig. Noen har den gammeldagse holdningen og staheten som gjør at de klarer seg gjennom både gode og onde dager i ekteskap uten å være utro eller skille seg. Tenk på kristne for eksempel. De har få om ingen sexpartnere før de gifter seg, men de er skjelden utro eller skiller seg. Kanskje fordi de holder seg til den holdningen og verdisynet hele livet. Det er da ingen som avstør fra uforpliktende sex og plutselig vil utforske andre.

• Liker 1
Skrevet

Tenk på kristne for eksempel. De har få om ingen sexpartnere før de gifter seg, men de er skjelden utro eller skiller seg.

:skratte:

Skrevet

Jeg blir rørt av å lese om menn som ikke har så mye til overs for "tøm og røm."

Jeg har hatt ONS 1 gang, og jeg har aldri angret så mye på noe som det. Den følelsen av å våkne klein med en random fyr i senga dagen der på: FYSJ. Jeg følte meg ekkel og billig.

Aldri igjen....

• Liker 1
Skrevet

Så når man sier at seksuell fortid er fortid så legitimerer man automatisk at alt som har med fortid å gjøre er greit.

Jeg ville slitt med å være i forhold med en mann som har misbrukt barn, men hans seksuelle samtykkende historie bryr jeg meg ikke om.

Er jeg hykler da?

Det er subjektivt.

Skrevet

Hvem er det du prøver å lure her? Har flere venninner som er blitt sammen med menn som har ligget med (altfor) mange og alle disse har vært utro mot venninnene mine. Grunn? De har alltid gjort det og gitt etter for fristelsen, hvorfor slutte når man er gift?

Leveregelen deres er\var "Det partneren ikke vet har de ikke vondt av."

Kjenner også noen som har ventet med å ha sex til de er gift. De er lykkelig gift. Det med å ha ONS sier veldig mye om en person og hvordan de kontrollere lystene sine, eller ikke kontrollere lystene sine. Hvor ofte har ikke jeg hatt samtaler med venninner som angrer på ONS, om hvor dårlige de er til å avvise noen som gir komplimenter eller når de har fått i seg alkohol - ONS'ere- mennesker som ikke klarer å si nei når det gjelder seksuelle lyster.

Skrevet

Vel, han bør ha samme holdning som meg .

Hva han har hatt før er meg revnende likegyldig.

Er han fordømmende overfor folk som har tatt andre valg enn han, ville jeg derimot ikke sett på ham en gang. Og det har nok ikke noe å gjøre med min seksuelle bakgrunn, jeg liker rett og slett ikke holdningen.

Så slik sett faller nok du også totalt utenfor mine preferanser for kjæresteemne.

Så kan du jo tenke litt over akkurat det, all den tid min bakgrunn ellers er hva du ville definert som et "catch".

Jeg er ikke fordømmende. Finn et innlegg der jeg er fordømmende og sier ala "Folk med mange sexpartnere er ofte utro".

Det du sier er at vi har forskjellig holdning og derfor ikke passer sammen. Det er det jeg også sier. Fordømmer jeg deg nå?

Skrevet

Oi, jeg aner pigger i lufta her på debatten:) Venninna mi skriver en sexblogg og hun har mye fornuftig å si om også det temaet dere tar opp. Jeg er ikke så veldig for eller imot, jeg, er mest blyg bare!

Skrevet

Sex er en fysisk handling som er brukt til både avslappelse og nytelse, ikke bare til å dele noe sammen. Husk at det kan være mer intimt å opne seg opp og slippe noen andre inn psykisk enn sex. Etter sex, eller i stede for å ha sex me det første, snakk sammen, opne dere opp til hverandre, del tanker og følelser, først da vil det være faktiske følelser innblander i sex. (Mange tenker jenter legger følelser i sex, men det er heller lysten til å ha noen der, bildet av å ha trygghet i en mann. Sex gir ofte trygghet, ikke følelser).

Du kommer nokk til å ha problemer med å finne en jente om det skal være en som ikke har hatt One night stands. Hva om du på grunn av dette avviser en jente og noe som kunne blitt til kjærlighet? Er det kjærlighet er one night standsene i fortiden, og du i nåtiden.

Den var jeg litt uenig med. En kan fort bli puleforelska uten å ha snakket så mye før.

At vi som har "Det synet" på sex kanskje vil få vansker med å finne ms.right kan jeg være enig i for det er et ganske liberalt samfunn i dag.

Skrevet

(TS)

Det var nok ikke dette som ble sagt ;)

Her er det som ble sagt:

Er han fordømmende overfor folk som har tatt andre valg enn han, ville jeg derimot ikke sett på ham en gang. Og det har nok ikke noe å gjøre med min seksuelle bakgrunn, jeg liker rett og slett ikke holdningen.

Poenget mitt er at alle har denne holdningen, men vi har den bare når det som er på agendaen anses som alvorlig/viktig.

De fleste mener at voldtekter er alvorlig, og derfor vil de fleste være "fordømmende" overfor folk som har "tatt andre valg enn dem selv" på dette feltet.

De færresten mener at det er viktig at sex deles mellom mennesker som er glade i hverandre, og derfor vil de færreste være "fordømmende" overfor folk som har "tatt andre vang enn dem selv" på dette feltet.

Noen av oss synes imidlertid at det er viktig at sex deles mellom to som er glade i hverandre, og da er det naturlig at vi legger mer vekt på at en potensiell partner har "tatt andre valg enn oss selv" på dette feltet.

• Liker 1
Skrevet

(TS)

Du er iallefall ikke min type. ;)

Jeg håper du finner en som har samme holdninger som deg. Vil nok gjøre det hele veldig mye lettere for deg. Og henne.

Like barn leker best :)

Skrevet

(TS)

Det var nok ikke dette som ble sagt ;)

Her er det som ble sagt:

Poenget mitt er at alle har denne holdningen, men vi har den bare når det som er på agendaen anses som alvorlig/viktig.

De fleste mener at voldtekter er alvorlig, og derfor vil de fleste være "fordømmende" overfor folk som har "tatt andre valg enn dem selv" på dette feltet.

De færresten mener at det er viktig at sex deles mellom mennesker som er glade i hverandre, og derfor vil de færreste være "fordømmende" overfor folk som har "tatt andre vang enn dem selv" på dette feltet.

Noen av oss synes imidlertid at det er viktig at sex deles mellom to som er glade i hverandre, og da er det naturlig at vi legger mer vekt på at en potensiell partner har "tatt andre valg enn oss selv" på dette feltet.

Jeg er enig og forsto hhva du mente tidligere i tråden. Jeg tror ikke du trenger å forklare det så grunndig, det er nok bare mange folk her som er sarkastiske eller spiller dum(Ikke vil forstå vår holdning).

• Liker 1
Skrevet

(TS)

Å ha en ONS er frivillig. Voldtekt er TVANG. Skulle trodd folk forsto forskjellen...

Det var ikke en sammenligning av ONS og voldtekt, men et eksempel hvis eneste hensikt var å tilbakevise den absurde påstanden om at det er galt å fordømme folk som har tatt andre valg enn det selv.

Selvfølgelig stiller voldtekt i en helt annen klasse, og det er nettopp derfor jeg brukte eksempelet; det er gjennom ekstreme eksempler at man enklest kan tydeliggjøre poengene sine.

For meg er ONS veldig galt. At det kanskje er riktig for andre, forandrer ikke saken.

Skrevet (endret)

(TS)

Det var ikke en sammenligning av ONS og voldtekt, men et eksempel hvis eneste hensikt var å tilbakevise den absurde påstanden om at det er galt å fordømme folk som har tatt andre valg enn det selv.

Selvfølgelig stiller voldtekt i en helt annen klasse, og det er nettopp derfor jeg brukte eksempelet; det er gjennom ekstreme eksempler at man enklest kan tydeliggjøre poengene sine.

For meg er ONS veldig galt. At det kanskje er riktig for andre, forandrer ikke saken.

Så jeg at det var en sammenligning? Jeg sa at voldtekt er tvang, ikke frivillig. At folk fordømmer voldtekt er ikke annet enn selvfølgelig. At folk fordømmer frivillig sex mellom to mennesker er en helt annen sak. Så hvorfor du absolutt skal dra voldtekt inn i dette, er et mysterium for meg..

Å dra inn voldtekt i frivillig sex for å lage et absurd eksempel blir omtrent som jeg skulle dratt inn tomater. Jeg liker ikke mennesker som liker tomater. Tomater er ekkelt. Jeg ville aldri hatt sex med en som i sin fortid hadde spist (og verst av alt, LIKT, tomater.) Jeez. :fnise:

Endret av Marenh
Skrevet

(TS)

Kjenner også noen som har ventet med å ha sex til de er gift. De er lykkelig gift.

Da har de vært heldige. Å gifte seg uten å ha hatt sex synes jeg er veldig, veldig dumt. Sex er en svært viktig del av et forhold, og det er meget uklokt å forplikte seg til noen for livet uten å vite at man passer sammen seksuelt.

• Liker 1
Skrevet

(TS)

Jeg blir rørt av å lese om menn som ikke har så mye til overs for "tøm og røm."

Jeg har hatt ONS 1 gang, og jeg har aldri angret så mye på noe som det. Den følelsen av å våkne klein med en random fyr i senga dagen der på: FYSJ. Jeg følte meg ekkel og billig.

Aldri igjen....

:)

Venninna mi skriver en sexblogg og hun har mye fornuftig å si om også det temaet dere tar opp.

Få henne til å skrive et innlegg basert på denne tråden ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...