Sweet77 Skrevet 27. februar 2012 #121 Skrevet 27. februar 2012 (TS) Integritet vil si å være tro mot sine egne prinsipper og holdninger. Hvis man har feil verdier, så gjør man selvfølgelig riktig i å forandre disse, men det man utviser da er ikke integritet, men rasjonalitet Alt dette er bra, men jeg foretrekker likevel ei jente som forsto dette så tidlig at hun aldri har hatt noe behov for å teste ut hvordan det er å åpne seg på det mest intime for fremmede mennesker. Nei, det var nytt for meg. Kan du underbygge dette? Siden når var det nødvendig å prøve fysisk noe for å vite at det er feil? Jeg har aldri forsøkt å ha analsex med Mulla Krekar, men jeg går ikke rundt og lurer på om jeg har gått glipp av noe. Litt sitat trøbbel ,får ta det som det blir: Integritet: Er å stå for den du er. Rasjonalitet er av og til det motsatte, dvs å snu seg etter vinden. Av og til skal det ryggrad til for å skifte ståsted, fordi man møter på holdninger som "du er vinglete" etc. Da krever det et visst monn av integritete å gjennomføre det likevel. Ad ONS, gitt samfunnets fordømmende holdninger - godt representert her btw, krever det nesten større integritet å stå for at man gjør det ,enn at man ikke gjør det. Du er selvfølgelig fri til å velge som du vil. Ingen som bør fordømme deg for det. Men du bør heller ikke dømme de som velger en annen vei. At man ofte kan stole mer på en dame med ONS-fortid: Dette underbygde jeg i de to påfølgende avsnittene i innlegget du siterer. Tilleggskommentar: ingen ONS er ikke det samme som at peronen er mer til å stole på. Det kan være haugevis av årsaker til at man så langt har latt være ONS, som dårlig selvtillit, at man ikke har hatt interessen, at man har en religiøs bakgrunn, at man har antatt foreldrenes holdninger eller ikke har fått den store interessen fra det ennet kjønn. Som alt sammen er ting som kan endre seg, dermed faller grunnlaget for avhold bort. Mens en som har vært igjennom ONS og har bestemt seg for å være ferdig med det, har tatt et velfundert standpunkt basert på erfaring. Å måtte oppleve noe fysisk for å vite at det er feil for deg: Noen må. Igjen: du setter en mal for andre basert på hvordan du er selv. Den sammenlikningen din er forresten helt på jordet. Du baserer konklusjonene dine på ting som er opplagt for deg, eller som her, som er opplagt for nesten alle. Mens dette med ONS ikke er opplagt for alle, ergo prøver de seg fram. For noen av dem blir det heller aldri opplagt: de er fornøyde med ONS-livsstilen og går for den. Big deal. 1
Gjest tancos Skrevet 27. februar 2012 #122 Skrevet 27. februar 2012 Folk er forskjellige, vet du. Finnes ikke ett eneste menneske med like utgangspunkt - selv ikke tvillinger, skjønt sannsynligheten er litt større om de da er siamesiske. At du forsto det slik har du selv forklart har sin bakgrunn. Andre kan vokse opp med andre oppfatninger. Syns du skal la være å dømme. Du bør gi andre samme rom til å finne ut av ting som du gir deg selv. Du er helt på jorde. Du sier jeg dømmer, mens du selv kaller ts en dritt. Feks en trenger ikke være utro for å lære at en ikke skal være utro. Du skal få så mye rom du bare vil, men da får du finne deg en annen. 1
Sweet77 Skrevet 27. februar 2012 #123 Skrevet 27. februar 2012 Du er helt på jorde. Du sier jeg dømmer, mens du selv kaller ts en dritt. Feks en trenger ikke være utro for å lære at en ikke skal være utro. Du skal få så mye rom du bare vil, men da får du finne deg en annen. Når kalte jeg TS en dritt?? Vis meg!! Og hva får deg til å tro at jeg trenger dette rommet? Er det fordi jeg gir andre rom, uten å dømme dem for å ikke ha samme verdier som meg? 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #124 Skrevet 27. februar 2012 (TS) En frøken i begynnelsen av 30åra jeg har på msn fra en type datingside du vil kalle ekkel, er den eneste gifte jeg har snakket med derfra. Vet du hva hennes historie er? Hun er gift med sin første, og etterhvert som årene har gått har nysgjerrigheten og spenningen ovenfor andre menn tatt fullstendig overhånd. Hun har vært utro flere ganger. Hun var 22 da hun ble gift og var hele ungdomstiden opptatt av å spare seg til den rette og forteller generelt mye om tidligere verdier som er svært like de du beskriver her. Problemet med denne frøkenen er ikke at hun ikke hadde seg med Gud og hvermann i sine yngre dager, men at hun er en idiot med svært dårlig selvinnsikt og refleksjonsevne 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #125 Skrevet 27. februar 2012 (TS) Problemet med denne frøkenen er ikke at hun ikke hadde seg med Gud og hvermann i sine yngre dager, men at hun er en idiot med svært dårlig selvinnsikt og refleksjonsevne Tror du på det selv engang, selv etter du har fortalt det igjen og igjen? 1
Gjest tancos Skrevet 27. februar 2012 #126 Skrevet 27. februar 2012 Når kalte jeg TS en dritt?? Vis meg!! Og hva får deg til å tro at jeg trenger dette rommet? Er det fordi jeg gir andre rom, uten å dømme dem for å ikke ha samme verdier som meg? Sorry, du hadde så likt bilde med "gjest" så jeg tok feil ang drittslengingen. Men jeg har ikke dømt noen i denne tråden heller. Jeg sier bare at du kan få det rommet til å bygge seksuell erfaring, men da faller du utenfor mine preferanser og utelukker deg som MITT kjæresteemne. Om du er jomfru og ikke bryr deg om din date har en annen sexholdning enn deg så er det ditt valg.
Gjest tancos Skrevet 27. februar 2012 #127 Skrevet 27. februar 2012 Tror du på det selv engang, selv etter du har fortalt det igjen og igjen? Men herregudd da. Det som blir nevnt her er ET tillfelle. Det betyr ikke at alle med få sexpartnere er utro og ligger på C-date. TS har hvertfall ikke feil i at hun damen er ekkel. 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #128 Skrevet 27. februar 2012 (TS) av svarene jeg leser her, så blir jeg bare litt trist For her er det om å gjøre å latterliggjøre dem som har like holdninger som TS. Den slags hadde jeg regnet med, og jeg bryr meg ikke om dem. De eksisterer ikke i min verden. Jeg er faktisk veldig positivt overrasket over responsen her 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #129 Skrevet 27. februar 2012 Men herregudd da. Det som blir nevnt her er ET tillfelle. Det betyr ikke at alle med få sexpartnere er utro og ligger på C-date. TS har hvertfall ikke feil i at hun damen er ekkel. Kan vi være enig om at år etter år med samme person for de aller fleste vil gi utfordringer i perioder? Hvem vil stå best rustet til å takle denne utfordringen? Den som har hatt det gøy i sine yngre dager og har en been there done that følelse, eller den som ikke vet, og lettere kan bli revet med av nysgjerrighet og spenning? 1
Sweet77 Skrevet 27. februar 2012 #130 Skrevet 27. februar 2012 Sorry, du hadde så likt bilde med "gjest" så jeg tok feil ang drittslengingen. Men jeg har ikke dømt noen i denne tråden heller. Jeg sier bare at du kan få det rommet til å bygge seksuell erfaring, men da faller du utenfor mine preferanser og utelukker deg som MITT kjæresteemne. Om du er jomfru og ikke bryr deg om din date har en annen sexholdning enn deg så er det ditt valg. Vel, han bør ha samme holdning som meg nå. Hva han har hatt før er meg revnende likegyldig. Er han fordømmende overfor folk som har tatt andre valg enn han, ville jeg derimot ikke sett på ham en gang. Og det har nok ikke noe å gjøre med min seksuelle bakgrunn, jeg liker rett og slett ikke holdningen. Så slik sett faller nok du også totalt utenfor mine preferanser for kjæresteemne. Så kan du jo tenke litt over akkurat det, all den tid min bakgrunn ellers er hva du ville definert som et "catch". 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #131 Skrevet 27. februar 2012 (TS) Det kan være haugevis av årsaker til at man så langt har latt være ONS, som dårlig selvtillit, at man ikke har hatt interessen, at man har en religiøs bakgrunn, at man har antatt foreldrenes holdninger eller ikke har fått den store interessen fra det ennet kjønn. Jeg tror alle som leser innleggene mine forstår at jeg er ute etter en som har samme syn på sex som meg. Hvis man ønsker å ha ONS, men mangler selvtilliten til å prøve, da har man ikke samme syn på sex som meg. Hvis man avstår fra ONS av religiøse årsaker, da har man ikke samme syn på sex som meg. Jeg vil ha jenter som er bevisste på hva de står for og hvorfor, og som ser på sex med et annet menneske som et uttrykk for kjærlighet og selvfølelse, og ikke som noe som kan reduseres til ren fysisk nytelse. Mens en som har vært igjennom ONS og har bestemt seg for å være ferdig med det, har tatt et velfundert standpunkt basert på erfaring. Jeg tviler ikke på det, og ønsker det lykke med ferden videre. Å måtte oppleve noe fysisk for å vite at det er feil for deg: Noen må. Det kan være. Jeg er som sagt først og fremst interessert i de som forstår dette uten å måtte prøve først du setter en mal for andre basert på hvordan du er selv. Jeg har sikkert understreket et tosifret antall ganger nå at folk er forskjellige. Den sammenlikningen din er forresten helt på jordet. Du baserer konklusjonene dine på ting som er opplagt for deg, eller som her, som er opplagt for nesten alle. Mens dette med ONS ikke er opplagt for alle, ergo prøver de seg fram. Det er ikke en sammenligning, men et eksempel hvis eneste hensikt var å vise hvor absurd ideen om at man må prøve X for å vite at X er galt, er. Hvor mange X er opplagt for, er irrelevant. Det er også irrelevant at ONS kanskje kan være riktig for andre. Jeg kjenner meg selv godt nok til å vite hva som er riktig for meg. 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #132 Skrevet 27. februar 2012 (TS) Tror du på det selv engang, selv etter du har fortalt det igjen og igjen? Når man er gift og velger å være utro fordi man er nysgjerrig, så er man en idiot med svært dårlig refleksjonsevne Nuff said. 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #133 Skrevet 27. februar 2012 (TS) Er han fordømmende overfor folk som har tatt andre valg enn han, ville jeg derimot ikke sett på ham en gang. Og det har nok ikke noe å gjøre med min seksuelle bakgrunn, jeg liker rett og slett ikke holdningen. Alle har denne holdningen, vi har bare forskjellige ting vi synes er viktige. Du ikke ville sett gjennom fingrene om du fikk vite at daten din hadde et par voldtekter på samvittigheten, men at han nå angret og hadde lagt fortiden bak seg. Plutselig hadde det at han "har tatt andre valg enn deg" litt betydning likevel For deg er ikke ONS en big deal, for meg er det det. Derfor er jeg i utgangspunktet mer interessert i folk som deler mitt syn i denne saken, mens det spiller en mindre rolle for deg. 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #134 Skrevet 27. februar 2012 Sex er en fysisk handling som er brukt til både avslappelse og nytelse, ikke bare til å dele noe sammen. Husk at det kan være mer intimt å opne seg opp og slippe noen andre inn psykisk enn sex. Etter sex, eller i stede for å ha sex me det første, snakk sammen, opne dere opp til hverandre, del tanker og følelser, først da vil det være faktiske følelser innblander i sex. (Mange tenker jenter legger følelser i sex, men det er heller lysten til å ha noen der, bildet av å ha trygghet i en mann. Sex gir ofte trygghet, ikke følelser). Du kommer nokk til å ha problemer med å finne en jente om det skal være en som ikke har hatt One night stands. Hva om du på grunn av dette avviser en jente og noe som kunne blitt til kjærlighet? Er det kjærlighet er one night standsene i fortiden, og du i nåtiden.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #135 Skrevet 27. februar 2012 (TS) Alle har denne holdningen, vi har bare forskjellige ting vi synes er viktige. Du ikke ville sett gjennom fingrene om du fikk vite at daten din hadde et par voldtekter på samvittigheten, men at han nå angret og hadde lagt fortiden bak seg. Plutselig hadde det at han "har tatt andre valg enn deg" litt betydning likevel For deg er ikke ONS en big deal, for meg er det det. Derfor er jeg i utgangspunktet mer interessert i folk som deler mitt syn i denne saken, mens det spiller en mindre rolle for deg. Dette er andre gang du bringer opp voldtekt i totalt upassende settinger, hva feiler deg egentlig? 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #136 Skrevet 27. februar 2012 Alt er hva du gjør det til. Jeg mener helst seriøst at en klem kan utstråle mer kjærlighet enn sex. Fatter ikke folk som henger seg så vanvittig opp i meningen med sex og antall osv. Teller du klemmer? Antall folk du snakker med? 0 eller 1000, so freaking what? Hvem du er og hva du kan gi betyr alt. Historie er historie. Trodde det stort sett var tenåringer som telte sexpartnere og brydde seg om hvem og hvordan..
Gjest Stronger Skrevet 27. februar 2012 #137 Skrevet 27. februar 2012 (endret) JEG deler ditt syn, og jeg vet at andre gjør det også! :-) For meg går også sex og følelser hånd i hånd, og kan ikke forstå folk som kan ha sex med, og "utlevere seg" sånn til en person de ikke kjenner.. I mitt hode er sex=respekt, kjærlighet, intimitet. Enig i at sex skal bør oppstå i et forhold, ikke at et forhold skal oppstå fra sex :-) Jeg er ikke religiøs, har et pent utseende, så er liksom ikke der det står.. Mista jomfrudommen med en jeg elsket og er kjempeglad for det! Stå på TS, det finnes noen for alle vet du.. Endret 27. februar 2012 av Stronger 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #138 Skrevet 27. februar 2012 (TS) Dette er andre gang du bringer opp voldtekt i totalt upassende settinger, hva feiler deg egentlig? Det eneste som feiler her er din evne til å håndtere abstrakt informasjon. Jeg har kommet med to eksempler, og eksemplene eksemplene mine har kun til hensikt å vise hvor absurd påstanden som ble fremmet er. Ikke å sammenligne ONS med voldtekt. Sist gang var den absurde påstanden som ble fremmet at man ikke kan vite om X er riktig før man har prøvd X. Denne påstanden ble avfeid med et eksempel som er helt urelatert til ONS. Denne gangen var den absurde påstanden som ble fremmet at det er galt å dømme folk som har "tatt andre valg enn man selv har". Nok en gang brukte jeg et eksempel som er helt urelatert til ONS for å vise at påstanden er absurd, og at fortiden kan ha noe å si. At du ikke har noen problemer med ONS er helt greit. Jeg liker det bare ikke selv, og da er det naturlig at jeg legger mer vekt på denne delen av partnerens fortid enn du gjør. 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #139 Skrevet 27. februar 2012 Jeg mener helst seriøst at en klem kan utstråle mer kjærlighet enn sex. Da har du et annet syn på sex enn meg, og det respekterer jeg. Jeg håper du også kan respektere at jeg ikke deler ditt syn.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #140 Skrevet 27. februar 2012 JEG deler ditt syn, og jeg vet at andre gjør det også! :-) For meg går også sex og følelser hånd i hånd, og kan ikke forstå folk som kan ha sex med, og "utlevere seg" sånn til en person de ikke kjenner.. I mitt hode er sex=respekt, kjærlighet, intimitet. Enig i at sex skal bør oppstå i et forhold, ikke at et forhold skal oppstå fra sex :-) Jeg er ikke religiøs, har et pent utseende, så er liksom ikke der det står.. Mista jomfrudommen med en jeg elsket og er kjempeglad for det! Stå på TS, det finnes noen for alle vet du.. Takktakk
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå