Gå til innhold

Jenter og one night stands

Fremhevede innlegg

Skrevet

Statistikk viser jo at minst 50% har hatt en pulevenn og sikkert enda fler har hatt ONS. Det er nok med andre ord vanskelig å finne en jente som ikke har hatt uforpliktende sex. Jeg forstår hvordan du tenker TS, for jeg tenker det samme. Men av lojale venner og familie har jeg forstsatt ikke funnet noen som tenker som oss angående sex i det virkelige liv.

Sex er naturlig og skjer hele tiden, men av en eller annen grunn er det et tabu tema i hverdagen. Det er få jenter som er over 22 og ikke driver på med en annen, enten pulevenn eller ONS ukentlig. Derfor råder jeg deg til å bare drite i den tankegangen. Det kan være vanskelig å akseptere dette, men vi er jo dyr. Sex er vanlig for mennesker og derfor er det nesten ingen som har noe imot uforpliktende sex.

Jeg tror det er veldig få pene jenter som ikke driver med slikt, særlig i byer. Lev livet og la jenter som liker deg komme til deg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sex er ikke noe en gir eller får, det er noe en deler.

Men folk som deler ut sex like slepphendt som en bilselger deler ut kulepenner, er ikke akkurat kjærestemateriale - i alle fall ikke for alle.

Du bør ikke fire på krava dine TS. Men om en jente har hatt 2 ons i litt yngre dager men ellers tenker likt som deg når det kommer til sex/forhold osv. så syns jeg ikke du skal henge deg opp i det.

• Liker 3
Skrevet

TS her.

:) vel, det jeg prøvde å poengtere er jo at for hun/han der og da kan det jo virke veldig magisk og være i den tro at det skal bli noe.

For meg er det feil å begynne med sex. Sex er for meg en respons til kjærlighet - ikke en kilde til kjærlighet. Vil helst ha en kjæreste som deler mitt syn på sex, da det er en viktig del av et forhold.

Så du møter ei dame du og spør om hun noengang har hatt ONS.. og hvis ja, så liker du henne ikke? Hva om hun lyver om det, dere får et forhold, og så innrømmer hun ONS etter lang tids forhold.. dumper du henne da? (kanskje hun løy fordi hun skammet seg?)

Umulig å si, det kommer an på omstendighetene. Men det ville vært et slag i baugen, ja. Har ikke mye til overs for løgner heller.

• Liker 2
Skrevet

TS her.

Statistikk viser jo at minst 50% har hatt en pulevenn og sikkert enda fler har hatt ONS.

Kunne kanskje levd med at dama hadde hatt en pulevenn dersom det var en god venn av henne, men at den siste lille gnisten manglet, og at det dermed ikke ble noe romantisk forhold. Synes ONS med fremmede er betydelig verre.

Sex er naturlig og skjer hele tiden, men av en eller annen grunn er det et tabu tema i hverdagen.

Jeg er ikke tilhenger av å gjøre sex til en tabu, tvert imot. Men det er forskjell på åpenhet rundt sex og å dele det med alle og enhver. Folk må få lov til å gjøre det dersom de vil, men jeg har altså et annet syn.

Er du mann eller kvinne, forresten?

Skrevet

TS her.

Ja, når jeg vet at jente har hatt det samme med noen som ikke betydde noe for henne, så blir sexen mindre spesiell. Jeg ønsker ei jente som ser på sex som noe mer enn en morsom fysisk aktivitet som kan deles med alle og enhver som har et bra utseende.

Litt sært, kanskje, men sånn er jeg, og da blir det feil å late som noe annet.

Du vil være spesiell for jenta, og det er derfor du ikke vil ha sex med en jente som har hatt mange one night stands?

Innser du ikke at du er spesiell for jenta nettopp fordi hun vil ha noe MER ENN BARE SEX med deg?

Du har jo misforstått... :/

• Liker 2
Skrevet

Du vil være spesiell for jenta, og det er derfor du ikke vil ha sex med en jente som har hatt mange one night stands?

Innser du ikke at du er spesiell for jenta nettopp fordi hun vil ha noe MER ENN BARE SEX med deg?

Du har jo misforstått... :/

Greia er at jeg ikke ønsker å ha sex med jenter som ser på sex med andre mennesker som noe som kan reduseres til ren fysisk nytelse. For meg handler sex også om ikke-fysiske verdier, og jeg ønsker en partner som deler mitt syn her.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Greia er at jeg ikke ønsker å ha sex med jenter som ser på sex med andre mennesker som noe som kan reduseres til ren fysisk nytelse. For meg handler sex også om ikke-fysiske verdier, og jeg ønsker en partner som deler mitt syn her.

Men man kan jo ikke redusere sex til ren fysisk nytelse, det går ann å separere følelser og sex.

Synes det er synd at du har et dette synet på det. Å ha mange one night stands handler ikke nødvendigvis for alle om å ikke ha "ikke-fysiske verdier" som du kaller det. Bekreftelsesbehov og behov for å være god nok kan være et motiv, og der var jeg selv en periode etter å ha blitt dumpet på verste måte av en exkjæreste. Det ble utrolig viktig for meg å vite at noen ville ha meg, om det enn bare var for kroppen min. Det handlet om usikkerhet og å ha blitt sviktet av noen.

Dessuten har jo jenter også sterk sex-drift. Og ikke alle har en person de er forelsket i som er villig og tilgjengelig til en hver tid.

Det går også ann å angre eller å være flau over sitt eget "tall". Vi jenter er også mennesker som endrer oss over tid og blir mer modne. Etterhvert kommer vel nesten en hver jente til å ville slå seg ned å være trofast mot en gutt. Selv om det kan være avskrekkende at noen har hatt behov for å teste grenser, synes jeg heller du kan ta en prat om seksuelle verdier der og da, i stedet for å henge deg opp i jentas sexpartnere. Det finnes motiver for alt, men å finne en jente avskrekkende fordi hun har hatt et par One Night Stands synes jeg blir for dumt. Da går du glipp av mange fine jenter!

Edit: Skriveleif

Endret av Marenh
  • Liker 3
Skrevet

TS her.

det går ann å separere følelser og sex.

For meg er det umulig. Kanskje jeg ville klart å nyte sexen under selve akten ved å lure meg selv til å tro at ONSen handlet om noe mer enn bare kroppslig nytelse, men virkeligheten ville slått tilbake på meg dagen etter, og jeg ville angre på at jeg hadde åpnet meg så mye for en fremmed. Jeg er helt sikker på at det ville hatt en negativ psykologisk effekt på meg, og jeg ønsker derfor ikke å prøve.

Men hver sin smak. Dette gjelder kanskje ikke for alle.

Å ha mange one night stands handler ikke nødvendigvis for alle om å ikke ha "ikke-fysiske verdier" som du kaller det. Bekreftelsesbehov og behov for å være god nok kan være et motiv, og der var jeg selv en periode etter å ha blitt dumpet på verste måte av en exkjæreste.

Det er kanskje først og fremst en jentegreie, men for meg ville ONS vært en sikker oppskrift for å føle meg mindreverdig og brukt. Jeg trenger ikke hoppe til sengs med fremmede for å få bekreftet at jeg er god nok (antar at du mener kjekk nok). Det er jo bare å småflørte litt på byen eller i hverdagen :)

• Liker 1
Skrevet

Men man kan jo ikke redusere sex til ren fysisk nytelse, det går ann å separere følelser og sex.

Synes det er synd at du har et dette synet på det. Å ha mange one night stands handler ikke nødvendigvis for alle om å ikke ha "ikke-fysiske verdier" som du kaller det. Bekreftelsesbehov og behov for å være god nok kan være et motiv, og der var jeg selv en periode etter å ha blitt dumpet på verste måte av en exkjæreste. Det ble utrolig viktig for meg å vite at noen ville ha meg, om det enn bare var for kroppen min. Det handlet om usikkerhet og å ha blitt sviktet av noen.

Dessuten har jo jenter også sterk sex-drift. Og ikke alle har en person de er forelsket i som er villig og tilgjengelig til en hver tid.

Det går også ann å angre eller å være flau over sitt eget "tall". Vi jenter er også mennesker som endrer oss over tid og blir mer modne. Etterhvert kommer vel nesten en hver jente til å ville slå seg ned å være trofast mot en gutt. Selv om det kan være avskrekkende at noen har hatt behov for å teste grenser, synes jeg heller du kan ta en prat om seksuelle verdier der og da, i stedet for å henge deg opp i jentas sexpartnere. Det finnes motiver for alt, men å finne en jente avskrekkende fordi hun har hatt et par One Night Stands synes jeg blir for dumt. Da går du glipp av mange fine jenter!

Edit: Skriveleif

Det er dine holdninger til uforpliktende sex som gjør at jeg skyr enkelte jenter. Jeg har også behov, men jeg fikser det selv enn å pule og stønne med en random jente fra byen. Det må da jenter klare også..?

• Liker 2
Skrevet

(TS)

Ja, enig med tancos her. Jeg har en sterk sexdrift, men har da også en hånd og litt fantasi :) Å unnskylde ONSer med sexdrift virker som et vikarierende argument. Bedre da å være ærlig å si at man ikke ser noe galt med å ha sex med fremmede. Det må man selvfølgelig få lov til å mene. Deres liv, deres valg.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke tilhenger av å gjøre sex til en tabu, tvert imot. Men det er forskjell på åpenhet rundt sex og å dele det med alle og enhver. Folk må få lov til å gjøre det dersom de vil, men jeg har altså et annet syn.

Er du mann eller kvinne, forresten?

Jeg er en mann 25.

Med tabu var det ikke rettet mot deg, men samfunnet. "Trekant" får mye pepper selv om alle har tilfeldig sex og har hatt ONS før. "Tone Damli" får pepper for å vise en utfordrende look i en musikkfilm. Men alle andre musikkfilmer som viser mer hud er det ingen som sier noe på. At studenter ligger med en 20 tilfeldige gutter er helt greit. Ser du hvor tabu det er å snakke om uforpliktende sex.

• Liker 1
Skrevet

(TS)

Ja, godt poeng angående tabuer, tancos.

• Liker 1
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Det er dine holdninger til uforpliktende sex som gjør at jeg skyr enkelte jenter. Jeg har også behov, men jeg fikser det selv enn å pule og stønne med en random jente fra byen. Det må da jenter klare også..?

Nå har det blitt sagt i flere tråder her inne, at det er mye enklere for kvinner å "få seg noe", enn for menn. Så kanskje du hadde sett annerledes på det om markedet hadde vært større?

Sex er ikke for noe man deler med gud og hvermann, men det er ikke noe hellig heller. Så hvis muligheten for sex dukker opp, og man er kåt og har lyst, så hvorfor ikke?

Skrevet

Wow, har aldri lest en mann skrive noe sånt ;)

Så for min egen del må jeg si meg enig med TS. Ikke misforstå; jeg har ikke noe mer/mindre respekt for jenter som har ONS, det er bare ikke helt min greie. Vel, jeg er fortsatt ung og for alt jeg vet, kanskje jeg får fantastisk lyst til å ha det i fremtiden. Men slik jeg tenker nå, er det fullstendig uaktuelt.

Uavhengig at jeg er i et fast forhold, kunne det ikke falt meg inn å kle meg naken og være så sårbar for en mann jeg absolutt ikke kjenner.

Men for all del, dette er hver enkelts valg!

• Liker 1
Skrevet

Unnskyld meg, men jenter med "mine holdninger"??? Så det at jeg sier at jenter har seksuelle behov er plutselig ensbetydende med at jeg puler rundt med gutter på byen?

Da må jeg bare få si lige så. Trangsynte menn som mener vi jenter helst burde være rene, gifte og jomfru for at de ikke skal se på oss som frastøtende er grunnen til at jeg holder meg langt unna folk (for dette er ikke nødvendigvis kjønnsavhengig) som deg!

• Liker 5
Skrevet

(TS)

Wow, har aldri lest en mann skrive noe sånt ;)

Veldig få av vennene mine forstår synet mitt, så jeg er nok ikke som menn flest ;)

Godt å få bekreftet at det finnes et marked for meg også! Er du singel, da? :gjeiper:

• Liker 1
Skrevet

Nå har det blitt sagt i flere tråder her inne, at det er mye enklere for kvinner å "få seg noe", enn for menn. Så kanskje du hadde sett annerledes på det om markedet hadde vært større?

Sex er ikke for noe man deler med gud og hvermann, men det er ikke noe hellig heller. Så hvis muligheten for sex dukker opp, og man er kåt og har lyst, så hvorfor ikke?

Helt forståelig at folk har større tilbud enn meg for uforpliktende sex, og jeg tror faktisk jeg hadde hatt et annet syn på sex om jeg fikk tilbud om uforpliktende sex fra pene jenter. Men nå er jeg uattraktiv for tilfeldig sex og derfor har jeg blitt som jeg er. Jeg vil ikke gifte meg med en jente som har hatt mye uforpliktende sex. Det er min mening og mitt valg.

Jenter kan derfor ikke pule hunks og badboys, for så å komme til meg etterpå for å spørre om forhold. Det er kynisk og jeg ser det stadig vekk.

Da jeg gikk begynte på VGS var det hunken i klassen som drog alle de pene. Nå er han ferjebillitør og jeg en suksessrik aksjemegler. Jeg har plutselig nå merker at jeg har blitt mer populær blant pene jenter.

Folk kan unnskylde med hva de vil for å ha hatt uforpliktende sex, men det har ikke jeg og derfor er en "Uforpliktende sex jente" uaktuelt for meg.

Jeg forstår godt at det er få pene jenter som tenker som meg her i verden, men da får jeg heller leve som enstøing.

• Liker 2
Skrevet

Unnskyld meg, men jenter med "mine holdninger"??? Så det at jeg sier at jenter har seksuelle behov er plutselig ensbetydende med at jeg puler rundt med gutter på byen?

Da må jeg bare få si lige så. Trangsynte menn som mener vi jenter helst burde være rene, gifte og jomfru for at de ikke skal se på oss som frastøtende er grunnen til at jeg holder meg langt unna folk (for dette er ikke nødvendigvis kjønnsavhengig) som deg!

Du sa nettopp over at du ble dumpa av exen og derfor MÅTTE ha bekreftelse, om det så bare var for kroppen din!!

Jeg sier at jenter kan pule så mye de vil men: a) Da er det forpliktende og med en kjæreste b)Du kommer ikke til meg etterpå og tror at jeg vil ha en jente med slike løse holdninger. Da får du heller finne en mann som har samme syn og holdning til sex som deg.

Men nå sa du at du holder deg vekke fra folk som meg(Alternativ b) så da er alt bra.

• Liker 2
Skrevet

Da har vi et litt forskjellig mening om hva som er "Gud og hver mann". En random du finner på byen er for med g\"Gud og hver mann".

• Liker 1
Skrevet

(TS)

Helt forståelig at folk har større tilbud enn meg for uforpliktende sex, og jeg tror faktisk jeg hadde hatt et annet syn på sex om jeg fikk tilbud om uforpliktende sex fra pene jenter.

Hmm. Da må jeg innrømme at jeg ikke helt forstår innvendingene dine mot jenter som ligger rundt. Hvis jeg tolker deg riktig med at du selv kunne tenke deg å leve på samme måte dersom du hadde et større tilbud...Lukter nesten misunnelse?

Jeg er overhodet ikke misunnelig på de som lever slik, men respekterer selvfølgelig andres rett til å gjøre egne valg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...