Gå til innhold

Jenter og one night stands

Fremhevede innlegg

Gjest krabat
Skrevet

Så dersom jeg har sex med partneren min fordi jeg nyter det, så er jeg hedonist?

For en hedonist er nytelse selve standarden for alle verdier: X føles godt, derfor er det riktig å gjøre X.

Det er ikke noe galt med nytelse, men hvorvidt man bør etterstrebe det kommer an på konsekvensene. Om sexen ikke har noen negative fysiske eller psykologiske konsekvenser, da er det ingen grunn til å la være.

Skal man kun ha sex når man er fruktbar?

Nei. Man bør ha sex for å uttrykke kjærlighet og intimitet til en partner man beundrer og er glad i. Hvorvidt man bør ha sex også i andre sammenhenger kommer an på om man er i stand til å skille mellom sex og intimitet/kjærlighet uten betydelige negative konsekvenser.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du tenderer mot å være særs kategorisk. Du sa først at du ikke hadde noe til overs med mennesker som har sex for nytelsens skyld.

Nytelse er for de fleste av oss nettopp en av hovedgrunnene til å ha sex.

AnonymBruker
Skrevet

Tror alle jenter har sin periode med ONS.

• Liker 1
Skrevet

Mange har det, ja. Men som forklart mange ganger tidligere: for en som ikke er hedonist, er ikke nytelse i seg selv god nok grunn til å ha sex med en person. For oss som ser på sex som et uttrykk for intimitet og kjærlighet, er ONS helt meningsløst.

For meg vil sex med en jente som har et løssluppent forhold til sex være helt meningsløst. Det vil ikke bety noe som helst når jenta har gjort det samme med fremmede.

Hvorvidt ONS er umoralsk eller ikke på generell basis har jeg ingen sterk formening om. Noen er bedre i stand til å skille sex fra intimitet og kjærlighet enn andre. Jeg ser imidlertid ikke bort fra at man kan utvikle et avstumpet forhold til sex om man tillegger seg vanen å ha sex med personer som ikke betyr noen verdens ting for en.

Mange skiller mellom one night stands og sex med en de er glad i. Førstnevnte handler mer om nytelse, spenning, spontanitet og moro, mens sistnevnte handler mer om nettopp det å gi uttrykk for intimitet og kjærlighet. Du må ikke tenke så svart/hvitt.

Og la meg omformulere: "Det er ikke slik at fordi en jente har hatt flere ONS før, så vil ikke sexen mellom dere bety noe for jenta."

At noen kan ha et usunt forhold til sex er sant. Men da handler det mer om dem som person og en iboende usikkerhet, enn selve sexen. En selvsikker person som har det godt med seg selv kan fint ha en del ONS uten at det ødelegger opplevelsen eller betydningen av sex med en de er glad i.

Gjest krabat
Skrevet

Du sa først at du ikke hadde noe til overs med mennesker som har sex for nytelsens skyld.

Sa jeg? Jeg sa i hvert fall at jenter som har et løssluppent forhold til sex ikke er aktuelle partnere for meg.

Mange skiller mellom one night stands og sex med en de er glad i. Førstnevnte handler mer om nytelse, spenning, spontanitet og moro, mens sistnevnte handler mer om nettopp det å gi uttrykk for intimitet og kjærlighet. Du må ikke tenke så svart/hvitt.

For meg er det svart/hvitt. Sex er et uttrykk for intimitet og kjærlighet, og kan aldri bli noe annet. Det er selvfølgelig fysisk mulig for meg å ha sex med noen jeg ikke bryr meg om, men jeg vil ikke føle meg komfortabel med å fysisk uttrykke kjærlighet til en person når intellektet sier "jeg bryr meg ikke om dette mennesket".

At andre har et annet syn på sex er helt i orden, men de er ikke noe for meg.

Skrevet

Min egen erfaring tilsier at jenter som ikke har hatt ONS, eller "friends with benefits"-forhold bak seg, er meget sjeldent attraktive.

Heldigvis bryr jeg meg ikke om sånt. Sex kombinert med kjærlighet er absolutt best. Men sex uten kjærlighet kan være rimelig magisk det også.

Men de som ikke tåler at jenter har sterk sexlyst, fortjener vel strengt tatt ikke en slik jente heller, så jeg ser ikke helt problemet her...

Eller. Det er vel et problem for TS og hans likesinnede. Men det problemet er da enkelt løst ved å spørre aktuelle jenter rett ut? Du er ikke verdt ei jente du ikke liker på grunn av noe så trivielt uansett, så.

Gjest "gjest"
Skrevet

Min egen erfaring tilsier at jenter som ikke har hatt ONS, eller "friends with benefits"-forhold bak seg, er meget sjeldent attraktive.

Argumenter for påstanden er du snill. Jeg observerer alle slags mennesker har ONS og KKforhold hele tiden.

Gjest krabat
Skrevet

de som ikke tåler at jenter har sterk sexlyst, fortjener vel strengt tatt ikke en slik jente heller

Du liker å sette opp stråmenn, skjønner jeg :)

Skrevet

Argumenter for påstanden er du snill. Jeg observerer alle slags mennesker har ONS og KKforhold hele tiden.

Jeg mente ikke at de som har disse er generelt mer attraktive, men at de som ikke har det er generelt mindre attraktive. Det finnes for øvrig ingen argumenter jeg kan gi, men i tillegg til mine egne erfaringer gir det en viss mening at mindre attraktive mennesker har mindre mulighet til å få sex.

Skrevet

Du liker å sette opp stråmenn, skjønner jeg :)

Så så lille du, dette var ikke et argument, hverken stråmannsargument eller noe annet. Bare en personlig mening.

Gjest krabat
Skrevet

Ok.

Gjest "gjest"
Skrevet

Jeg mente ikke at de som har disse er generelt mer attraktive, men at de som ikke har det er generelt mindre attraktive. Det finnes for øvrig ingen argumenter jeg kan gi, men i tillegg til mine egne erfaringer gir det en viss mening at mindre attraktive mennesker har mindre mulighet til å få sex.

Ja, ja, det kommer an på hva man mener er attraktivt eller ei, da.

Skrevet

For meg er det svart/hvitt. Sex er et uttrykk for intimitet og kjærlighet, og kan aldri bli noe annet. Det er selvfølgelig fysisk mulig for meg å ha sex med noen jeg ikke bryr meg om, men jeg vil ikke føle meg komfortabel med å fysisk uttrykke kjærlighet til en person når intellektet sier "jeg bryr meg ikke om dette mennesket".

At andre har et annet syn på sex er helt i orden, men de er ikke noe for meg.

Dette er helt ok :) Så lenge du kun snakker for deg selv og om dine egne preferanser kan du jo på sett og vis mene hva du vil. Det som gjør meg, og sikker andre, irritert, er når man får følelsen av at seksuelt aktive/frisinnede/kall-det-hva-du-vil jenter blir sett ned på eller får merkelapper på seg som ikke stemmer.

Hvordan du personlig ser på sex er derimot subjektivt og helt opp til deg.

Så så lille du, dette var ikke et argument, hverken stråmannsargument eller noe annet. Bare en personlig mening.

Jeg er ikke enig med krabat i denne diskusjonen, men jeg ser poenget hans med stråmannkommentaren, og jeg synes i hvert fall at argumentasjon som dette er tåpelig. Så fort noen inntar en slik nedlatende holdning mister de mye av sin troverdighet som debattanter i mine øyne - selv om jeg er enig med dem.

Skrevet

Dette er helt ok :) Så lenge du kun snakker for deg selv og om dine egne preferanser kan du jo på sett og vis mene hva du vil. Det som gjør meg, og sikker andre, irritert, er når man får følelsen av at seksuelt aktive/frisinnede/kall-det-hva-du-vil jenter blir sett ned på eller får merkelapper på seg som ikke stemmer.

Hvordan du personlig ser på sex er derimot subjektivt og helt opp til deg.

Jeg er ikke enig med krabat i denne diskusjonen, men jeg ser poenget hans med stråmannkommentaren, og jeg synes i hvert fall at argumentasjon som dette er tåpelig. Så fort noen inntar en slik nedlatende holdning mister de mye av sin troverdighet som debattanter i mine øyne - selv om jeg er enig med dem.

Igjen: Det var ikke argumentasjon for noe som helst.

• 2 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser den. Det finnes nok jenter der ute som ikke har erfaring med ONS, men det er nok ikke noe du kan forvente av kvinner i dagens samfunn. De sprer beina til alle og enhver nå til dags, det er egentlig noe du bare må forstå og akseptere.

Enig. Jeg er en mann på 28 med 4-5 seriøse forhold bak meg, eks'en med færrest partnere hadde hatt 20 pluss (hun var da 19, jeg 23). Skal ikke nevne hvor mange de andre hadde hatt før meg. Men det er helt ok, var aldri noe problem i noen av tilfellene.

Anonymous poster hash: 43fd7...163

Gjest BettyBoop
Skrevet

Hei alle herlige jenter,

La meg først si at hvilke valg hver enkelt gjør får være opp til dem, og at jeg ikke har til hensikt å leke pietistisk moralist eller å legge meg opp i andres valg. Men jeg må innrømme at jeg får en skikkelig ekkel følelse innvendig hver gang jeg tror jeg har truffet den rette, og får vite at hun har erfaring med one night stands. Alt faller liksom i grus, og inntrykket av personen blir mer eller mindre ødelagt.

For meg handler sex om mer enn bare fysisk nytelse, og jeg vil ikke dele noe så viktig med noen jeg ikke kjenner. Har kun hatt sex med jenter som jeg stoler på og har hatt en nær connection med foruten fysisk tiltrekning. For meg blir alt annet å vanne ut betydningen av sex. Tanken på at jenta har åpnet seg på det mest intime for fremmede er for meg avstøtende nok til at jeg mister lysten til å ha sex med henne. Den betyr liksom ikke noe, når jeg vet at hun har gjort det samme med en random fyr hun har truffet noen timer eller minutter tidligere.

Det jeg lurer på er om jeg gjør det unødvendig vanskelig for meg selv. Finnes det i det hele tatt jenter som tenker som meg? Det er jo bare dumt å sette seg urealistiske ambisjoner, så dersom den jeg leter etter ikke finnes er det jo bare bortkastet tid å lete.

Mann 27

av og til har man sex for tidlig fordi man er redd gutten skal miste interessen hvis ikke. Andre ganger er ikke onsen planlagt men noe som spontant skjedde der og da. Mange ulike grunner for å ha hatt erfaring med ons.
Gjest BettyBoop
Skrevet

Men folk som deler ut sex like slepphendt som en bilselger deler ut kulepenner, er ikke akkurat kjærestemateriale - i alle fall ikke for alle.

Du bør ikke fire på krava dine TS. Men om en jente har hatt 2 ons i litt yngre dager men ellers tenker likt som deg når det kommer til sex/forhold osv. så syns jeg ikke du skal henge deg opp i det.

om du har sex med ei ved første møte så deler jo du ut på lik linje med henne da så da er jo du likedan.
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er jente på 18 som har hatt to ons. Første var med en fyr som det egentlig ikke var meningen at det bare skulle skje en gang, og vi var begge edru. Men så fant vi ut at vi ikke passet så godt sammen likevel pga at den seksuelle kjemien rett og slett ikke funka.

Den andre var med en fyr jeg var på nach med og da hadde vi prata så lenge at vi begge var så og si helt edru da vi hadde sex, men jeg hadde aldri håpet på noe mer der. Det var bare det at jeg brukte det vel for å komme over eksen, og jeg føler selv at det funka veldig bra.

Om det gjør at en og annen fyr ikke vil ha meg så er det helt ok, for jeg vil ha en mann som liker meg for den jeg er og som ikke bryr seg om hva jeg har gjort i fortiden. Selvsagt er sex best med følelser, men det er også ganske alright uten.

Anonymous poster hash: 0088e...c4e
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nysgjerrig, hvor treffer du jenter som har hatt sex noen minutter tidligere?

På utesteder og fester, kanskje.

Anonymous poster hash: 5bf53...3d6

Gjest melonly
Skrevet

Er veldig lik deg på dette, men har inntrykk av at andelen som ikke er avhengig av følelser for å ha sex er større.

Jeg må være veldig emosjonelt involvert for å ha sex med noen. Det er veldig serriøst for meg; og jeg knytter kjærlighet og sex sammen. Har hatt tre partnere, og håper kjæresten min som jeg har nå, er den siste :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...