Gjest "gjest" Skrevet 7. april 2012 #281 Skrevet 7. april 2012 Jeg har allerede forklart hva som er god nok grunn. Jeg bryr meg ikke om livet ditt, og er ikke interessert i å bruke mer tid på deg. He, he, he, nei, det er du nok ikke, for du får jo motstand.
Gjest tancos Skrevet 7. april 2012 #282 Skrevet 7. april 2012 Det er ikke bare et puleforhold, men et intimt forhold basert på felles verdier. Det er ingenting billig med å ha sex i en slik situasjon så lenge det er med en person man ville opprettholdt kontakten med dersom situasjonen tilsa at det var mulig. Man har ikke sex for å skape intimitet til en annen person (eller å forplikte seg, om du vil), men for å uttrykke denne intimiteten. OK. da har du og mange andre litt andre verider enn meg, og da er det jo helt greit at dere har sex uansett i hvilke setting. Jeg sier ikke at jeg har sex for å skape forpliktelse og intimitet, men jeg finner en jeg vil være kjæreste med. Om hun viser seg å ha samme verdier som meg og at vi vil satse på et kjæresteforhold, så kommer kyss, klining, elskov osv rett etter. Jeg mener at sex uttrykker at en elsker og forplikter seg til en person. Ikke for å se om dere kan bli forelsket og å se om det kan være noe der.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2012 #283 Skrevet 8. april 2012 Du kan elske en person selv om du setter deg på flyet i morgen
Gjest tancos Skrevet 8. april 2012 #284 Skrevet 8. april 2012 Du kan elske en person selv om du setter deg på flyet i morgen Ja, absolutt. Men noen mnd utveksling er litt kort tid på å forelske seg. Er dere kjærester og har kontakt enda?
AnonymBruker Skrevet 17. april 2012 #285 Skrevet 17. april 2012 Ja, absolutt. Men noen mnd utveksling er litt kort tid på å forelske seg. Er dere kjærester og har kontakt enda? Det var kun et tenkt eksempel. Ikke en personlig opplevelse. Noen få måneder er mer enn nok til å forelske seg og bli godt kjent med en person.
MiniSilje Skrevet 17. april 2012 #286 Skrevet 17. april 2012 Jeg synes det er veldig bra at du har de verdiene, og at du burde holde fast på de hvis det er det du virkelig mener. Hvis det virkelig er "the one" så vil du sikkert finne en måte å la det gå på, det kan jo eks. være at jenta har gjort ting tidligere som hun nå angrer på eller at hun rett og slett bare er sånn. Men jeg er ganske sikker på at hvis du virkelig elsker jenta så vil du finne en måte å la det gå på, med mindre hun fortsetter med det etter at dere har blitt sammen da
Gjest cybergirl Skrevet 17. april 2012 #287 Skrevet 17. april 2012 TS her. Greia er at jeg ikke klarer å skille sex fra nærhet og et felles verdigrunnlag, og da blir det både feil og nedbrytende for meg både å ha one night stands og å ha sex med jenter som ikke deler det samme synet på sex som meg. Utelukker ikke at det kan fungere for andre, så jeg vil ikke dømme noen. Er stygt rett for at du har rett, #4. Hvis det er sannheten må jeg bare akseptere det, og finne ut av om jeg vil innlede et forhold med en av disse, eller fortsette å være singel. Er forsåvidt ikke noe galt med å være singel. okei... virker som du ønsker å drive med mindfucking istedenfor. Er du virkelig glad i jenta så kan du vel bare ha sex med henne uavhengig av hennes verdisyn?
Gjest krabat Skrevet 17. april 2012 #288 Skrevet 17. april 2012 Jeg er nok ikke glad i mennesker uavhengig av deres verdisyn.
Gjest cybergirl Skrevet 17. april 2012 #289 Skrevet 17. april 2012 Jeg er nok ikke glad i mennesker uavhengig av deres verdisyn. Må de helst mene det samme som deg?
Gjest krabat Skrevet 17. april 2012 #290 Skrevet 17. april 2012 En person med fundamentalt forskjellig verdigrunnlag vil vanskelig kunne bli en nær venn, langt mindre en romantisk partner. De kan dog være drikkekamerater, skikamerater, playstationkamerater eller andre ting, dersom vi deler spesifikke interesser. 1
Gjest MikeWaters 2.0 Skrevet 18. april 2012 #291 Skrevet 18. april 2012 En person med fundamentalt forskjellig verdigrunnlag vil vanskelig kunne bli en nær venn, langt mindre en romantisk partner. Og dette skiller deg fra resten av verden på hvilken måte?
Gjest krabat Skrevet 18. april 2012 #292 Skrevet 18. april 2012 Hvor skriver jeg at dette skiller meg fra resten av verden?
Gjest KateW Skrevet 18. april 2012 #293 Skrevet 18. april 2012 Ikke helt riktig. Jeg vil ikke ha sex med en som synes det er greit å ha sex utelukkende for nytelsens skyld. Har man ikke generelt sett alltid sex for nytelsens skyld? Eller er det å ha ONS et tegn på at man hører med blant gruppen mennesker som har sex for nytelsens skyld?
Anciol Skrevet 18. april 2012 #294 Skrevet 18. april 2012 Hei alle herlige jenter, La meg først si at hvilke valg hver enkelt gjør får være opp til dem, og at jeg ikke har til hensikt å leke pietistisk moralist eller å legge meg opp i andres valg. Men jeg må innrømme at jeg får en skikkelig ekkel følelse innvendig hver gang jeg tror jeg har truffet den rette, og får vite at hun har erfaring med one night stands. Alt faller liksom i grus, og inntrykket av personen blir mer eller mindre ødelagt. For meg handler sex om mer enn bare fysisk nytelse, og jeg vil ikke dele noe så viktig med noen jeg ikke kjenner. Har kun hatt sex med jenter som jeg stoler på og har hatt en nær connection med foruten fysisk tiltrekning. For meg blir alt annet å vanne ut betydningen av sex. Tanken på at jenta har åpnet seg på det mest intime for fremmede er for meg avstøtende nok til at jeg mister lysten til å ha sex med henne. Den betyr liksom ikke noe, når jeg vet at hun har gjort det samme med en random fyr hun har truffet noen timer eller minutter tidligere. Det jeg lurer på er om jeg gjør det unødvendig vanskelig for meg selv. Finnes det i det hele tatt jenter som tenker som meg? Det er jo bare dumt å sette seg urealistiske ambisjoner, så dersom den jeg leter etter ikke finnes er det jo bare bortkastet tid å lete. Mann 27 Ja! Jeg har aldri hatt ett eneste ons fordi jeg likte aldri tanken på at den mannen jeg evnt var med hadde pult rundt og hadde sykdommer, så jeg har kun vært i fast forhold. Ble sett på som snerpete og arrogant fordi jeg sa alltid nei og stakk! Men fant en kjekk fyr som kun hadde hatt 2 kjærester før meg og ingen ons, idag er vi gift og har barn:)
Gjest "gjest" Skrevet 18. april 2012 #295 Skrevet 18. april 2012 Har man ikke generelt sett alltid sex for nytelsens skyld? Eller er det å ha ONS et tegn på at man hører med blant gruppen mennesker som har sex for nytelsens skyld? Da vil jeg ha flere ONS, på forhånd tusen takk. Ja! Jeg har aldri hatt ett eneste ons fordi jeg likte aldri tanken på at den mannen jeg evnt var med hadde pult rundt og hadde sykdommer, så jeg har kun vært i fast forhold. Ble sett på som snerpete og arrogant fordi jeg sa alltid nei og stakk! Men fant en kjekk fyr som kun hadde hatt 2 kjærester før meg og ingen ons, idag er vi gift og har barn:) Så bra for deg, ditt poeng er?
Vulpes Skrevet 18. april 2012 #296 Skrevet 18. april 2012 Jeg tener ikke som deg nei TS, og jeg forstår ikke helt tankegangen din. Du går på denne måten glipp av mange flotte jenter. Det er ikke slik at fordi en jente har hatt flere ONS før, så vil ikke sexen mellom dere bety noe. Det er heller ikke slik at en jente som har hatt flere ONS har en dårligere moral. Men men. Heldigvis er det nok at gutter som ikke tenker som deg, så da er det jo ikke noe problem.
Gjest krabat Skrevet 18. april 2012 #297 Skrevet 18. april 2012 (endret) Har man ikke generelt sett alltid sex for nytelsens skyld? Mange har det, ja. Men som forklart mange ganger tidligere: for en som ikke er hedonist, er ikke nytelse i seg selv god nok grunn til å ha sex med en person. For oss som ser på sex som et uttrykk for intimitet og kjærlighet, er ONS helt meningsløst. Ja! Jeg har aldri hatt ett eneste ons fordi jeg likte aldri tanken på at den mannen jeg evnt var med hadde pult rundt og hadde sykdommer, så jeg har kun vært i fast forhold. Ble sett på som snerpete og arrogant fordi jeg sa alltid nei og stakk! Men fant en kjekk fyr som kun hadde hatt 2 kjærester før meg og ingen ons, idag er vi gift og har barn:) Bra for dere! Det med sykdommer kan man jo i stor grad beskytte seg mot, men selv med 100% garanti mot å bli smittet av diverse ulumskheter så ville ONS vært feil for meg. Det er ikke slik at fordi en jente har hatt flere ONS før, så vil ikke sexen mellom dere bety noe. For meg vil sex med en jente som har et løssluppent forhold til sex være helt meningsløst. Det vil ikke bety noe som helst når jenta har gjort det samme med fremmede. Det er heller ikke slik at en jente som har hatt flere ONS har en dårligere moral. Hvorvidt ONS er umoralsk eller ikke på generell basis har jeg ingen sterk formening om. Noen er bedre i stand til å skille sex fra intimitet og kjærlighet enn andre. Jeg ser imidlertid ikke bort fra at man kan utvikle et avstumpet forhold til sex om man tillegger seg vanen å ha sex med personer som ikke betyr noen verdens ting for en. Endret 18. april 2012 av krabat
Gjest KateW Skrevet 18. april 2012 #299 Skrevet 18. april 2012 Mange har det, ja. Men for meg meg som ikke er hedonist, er ikke nytelse i seg selv god nok grunn til å ha sex med en person. Så dersom jeg har sex med partneren min fordi jeg nyter det, så er jeg hedonist? Skal man kun ha sex når man er fruktbar?
AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #300 Skrevet 18. april 2012 For meg er ikke sex så veldig spesiellt. Den beste sexen jeg har hatt har jeg faktisk hatt med meg selv. Har ennå tilgode å finne en partner som kan tilfredstille meg like godt som jeg kan. For meg handler sex mest om å bli tilfredstillt og oppnå orgasme. Ingen ting er bedre enn å kunne ha sex når man vil, hvordan min vil, og i den hastigheten og tidsammen man ønsker. Nei, sex med partner er oppskrytt. Nærheten jeg føler til en partner er noe helt annet og gå mer på det psykiske plan
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå