Gjest tancos Skrevet 2. april 2012 #261 Skrevet 2. april 2012 (endret) Det du sa var at du ikke kunne ha sex med en pen person, fordi dette ikke lå i din natur. Du glemte kansje å nevne at det gjaldt de som kun var pene, og intet annet Jeg er "lik" deg jeg - et pent ytre er langt ifra nok til å tilfredstille, selv ved flyktige og korte eventyr, så at dette skal være motsetninger ved min og din natur er jo en sannhet med modifikasjoner. Det er dog andre ting som skiller oss, men det handler vel strengt tatt om andre ting. Jeg ser det jeg skrev kl 10:00 og du tar det feil. Vil du ha ONS med en person bare fordi hun er stygg da, eller pen. Jeg sier at jeg ikke liker jenter som har uforpliktende sex med noen bare fordi han er pen. Uten at det er noe mer følelser inne i bildet. Jeg går ut i fra de fleste ikke vil ha ONS med en stygg person, men en pen og tiltrekkende person. Endret 2. april 2012 av tancos
Gjest MikeWaters 2.0 Skrevet 2. april 2012 #262 Skrevet 2. april 2012 Jeg ser det jeg skrev kl 10:00 og du tar det feil. Nei, jeg flisespikker på din bekostning Jeg skjønner hva du mener, jeg syntes bare det var en snodig måte å formulere det på.
Gjest .-L-. Skrevet 2. april 2012 #263 Skrevet 2. april 2012 Jeg har ikke uforpliktende sex og har aldri hatt det. Jeg er et veldig seksuelt vesen, men jeg fikser det selv enn å ha uforpliktende sex. Å kle seg naken, stønne, ri osv med en pen person ligger ikke i min natur. Jeg forventer det samme fra den rette. Og det er mange "rette" her i verden, og for meg er en kvinne som deler mitt syn på det seksuelle mer "rett" for meg enn andre, uten at hun trenger å være perfekt. Synes ikke det er noe galt i å ha dette synet , men å si at folk er mindre fantastiske fordi de har sex utenfor et forhold er vel det folk reagerer på.
Gjest .-L-. Skrevet 2. april 2012 #264 Skrevet 2. april 2012 (endret) Jeg har ikke uforpliktende sex og har aldri hatt det. Jeg er et veldig seksuelt vesen, men jeg fikser det selv enn å ha uforpliktende sex. Å kle seg naken, stønne, ri osv med en pen person ligger ikke i min natur. Jeg forventer det samme fra den rette. Og det er mange "rette" her i verden, og for meg er en kvinne som deler mitt syn på det seksuelle mer "rett" for meg enn andre, uten at hun trenger å være perfekt. . Endret 2. april 2012 av .-L-.
Gjest .-L-. Skrevet 2. april 2012 #265 Skrevet 2. april 2012 (endret) Ble litt virr her. Det er lenge siden nå, men vi prøver. I 2011 var det en klassefest der Kari hadde ONS med Per. Etter ca 3-4uker begynner Kari å hinte til meg om at hun liker meg. Hun stirrer gjenntatte ganger på meg under forelesningen, hun fniser hver gang jeg går forbi henne og møter blikket hennes. Hun piffer seg mye opp, drar fingeren gjennom håret. Hun sitter seg ofte ved siden av meg på forelesningsbenken.Jg bruker lang tid på å pakke vekk PC'en etter forelesningen og er ofte den siste som går fra forelesningssalen alene. Denne gangen somler hun mye med å pakke vekk bøekene sine og tilslutter er det bare oss 2 i klasserommet. Hun ser at jeg er uinteressert også går hun. Grunnen til at jeg var uinteressert var fordi jeg hørte av en klassevenn at Kari hadde hatt seg en ONS med Per på forrige klassefest. Vet ikke helt hva jeg hadde gjort selv i den situasjonen. For det kan jo hende at hun ville ha deg, og det er jo ingenting som tilsier at hun hadde vært utro elsn hvis hun hadde blitt sammen med deg. Dog, dersom hun likte deg og samtidig går å puler på andre så forstår jeg at du reagerer. Blir bare spekulajsoner, men kan jo hende hun begynnte å like deg etter klassefesten. Endret 2. april 2012 av .-L-.
Gjest krabat Skrevet 2. april 2012 #266 Skrevet 2. april 2012 (endret) Klikk her for å åpne hurtigsvar Ok, da har jeg tolket deg feil. Trodde du sa at du ikke vil ha sex med noen som deler det mest intime med andre bare for en natt. Det jeg har forsøkt å få fram er at sex for meg er et fysisk uttrykk for ikke-fysiske verdier, og for at jeg skal kunne ha meningsfull sex så må partneren gjenspeile disse verdiene. Man trenger ikke ha planer om å inngå et langsiktig forhold for at det skal være rasjonelt å ha sex med en annen person. Treffer du for eksempel en du blir glad i under et utvekslingsopphold i Australia, før du drar hjem for å fortsette med tre år skolegang i Norge, så ser jeg ingen problemer overhodet med å ha sex før man skiller lag. Om det så skulle være bare én natt på slutten av oppholdet. Dette er bokstavelig talt en ONS, men likevel noe helt annet enn å ta med seg en dame/mann hjem fra byen for så å ikke ville ha noe mer å gjøre med vedkommende neste morgen. Det kommer altså an på situasjonen. Etikk og moral handler ikke om å følge ferdigsnekrede dogmer løsrevet fra virkeligheten. Endret 2. april 2012 av krabat
Gjest .-L-. Skrevet 2. april 2012 #267 Skrevet 2. april 2012 Det kommer altså an på situasjonen. Etikk og moral handler ikke om å følge ferdigsnekrede dogmer løsrevet fra virkeligheten. For å følge disse reglene når det ikke passer seg viser faktisk mangel på sosiale antenner. 1
Gjest tancos Skrevet 6. april 2012 #269 Skrevet 6. april 2012 Klikk her for å åpne hurtigsvar Det jeg har forsøkt å få fram er at sex for meg er et fysisk uttrykk for ikke-fysiske verdier, og for at jeg skal kunne ha meningsfull sex så må partneren gjenspeile disse verdiene. Man trenger ikke ha planer om å inngå et langsiktig forhold for at det skal være rasjonelt å ha sex med en annen person. Treffer du for eksempel en du blir glad i under et utvekslingsopphold i Australia, før du drar hjem for å fortsette med tre år skolegang i Norge, så ser jeg ingen problemer overhodet med å ha sex før man skiller lag. Om det så skulle være bare én natt på slutten av oppholdet. Dette er bokstavelig talt en ONS, men likevel noe helt annet enn å ta med seg en dame/mann hjem fra byen for så å ikke ville ha noe mer å gjøre med vedkommende neste morgen. Det kommer altså an på situasjonen. Etikk og moral handler ikke om å følge ferdigsnekrede dogmer løsrevet fra virkeligheten. Ved meg går grensen ved forpliktende forhold. Sex skal for meg gjennspeile kjærlighet og forpliktelse. Å ha sex med noen en ikke er sikkert forpliktet til er teit.
Gjest .-L-. Skrevet 6. april 2012 #270 Skrevet 6. april 2012 Å ha sex med noen en ikke er sikkert forpliktet til er teit. Fordi?
Gjest krabat Skrevet 6. april 2012 #271 Skrevet 6. april 2012 Ved meg går grensen ved forpliktende forhold. Sex skal for meg gjennspeile kjærlighet og forpliktelse. Å ha sex med noen en ikke er sikkert forpliktet til er teit. Hva slags forpliktelse er det du snakker om? Sex er ikke et løfte om at man skal gifte seg og holde sammen til døden skiller en ad. Sex er et uttrykk for kjærlighet og intimitet. Det er ikke teit i det hele tatt.
Gjest tancos Skrevet 7. april 2012 #272 Skrevet 7. april 2012 Hva slags forpliktelse er det du snakker om? Sex er ikke et løfte om at man skal gifte seg og holde sammen til døden skiller en ad. Sex er et uttrykk for kjærlighet og intimitet. Det er ikke teit i det hele tatt. Smak på ordet forpliktelse. Om 2 er kjærester er de forpliktet, om 2 er gift er de forpliktet, om 2 er seriøst inn for å bli kjærester og i datefasen er de, etter min mening, forpliktet. Å ha sex med noen på utveksling bare for å ha sex, også reise hjem uten noe mer er for meg som en FF og uforpliktende.
Gjest tancos Skrevet 7. april 2012 #273 Skrevet 7. april 2012 (endret) Fordi? Om en har sex med noen man ikke er forpliktet til er det sex for sexens skyld. Ikke sex som et uttrykk for at dere er forelsket, forpliktet og elsker hverandre. Endret 7. april 2012 av tancos
AnonymBruker Skrevet 7. april 2012 #274 Skrevet 7. april 2012 Smak på ordet forpliktelse. Om 2 er kjærester er de forpliktet, om 2 er gift er de forpliktet, om 2 er seriøst inn for å bli kjærester og i datefasen er de, etter min mening, forpliktet. Å ha sex med noen på utveksling bare for å ha sex, også reise hjem uten noe mer er for meg som en FF og uforpliktende. Jeg skrev aldri "bare for å ha sex". Hva er galt med å ha sex med en man elsker, men som man skal leve atskilt fra i flere år, og dermed ikke har mulighet til å inngå et forhold med? Det er ikke sex kun for nytelsens skyld.
Gjest tancos Skrevet 7. april 2012 #275 Skrevet 7. april 2012 Jeg skrev aldri "bare for å ha sex". Hva er galt med å ha sex med en man elsker, men som man skal leve atskilt fra i flere år, og dermed ikke har mulighet til å inngå et forhold med? Det er ikke sex kun for nytelsens skyld. Den blir for billig for meg. Det er som å si at dere er pulevenner, men ikke er helt klar for forhold. Det er ikke min type å ligge med en jente du treffer på utveksling, avslutte puleforholdet etterat jeg har reist hjem igjen, og si at vi elsket hverandre. Men du får gjøre som du vil. Jeg vil kalt det et uforpliktende sexforhold. Nå vil jeg tro det bare er jeg og noen få andre som bare ønsker forpliktende sex så du gjør det du synes er rett.
Gjest krabat Skrevet 7. april 2012 #276 Skrevet 7. april 2012 Den blir for billig for meg. Det er som å si at dere er pulevenner, men ikke er helt klar for forhold. Det er ikke bare et puleforhold, men et intimt forhold basert på felles verdier. Det er ingenting billig med å ha sex i en slik situasjon så lenge det er med en person man ville opprettholdt kontakten med dersom situasjonen tilsa at det var mulig. Man har ikke sex for å skape intimitet til en annen person (eller å forplikte seg, om du vil), men for å uttrykke denne intimiteten.
Gjest "gjest" Skrevet 7. april 2012 #277 Skrevet 7. april 2012 Kanskje ikke, men det er også snakk om å stå for det man selv har gjort og hvilke valg man har tatt, selv om det hører fortiden til. Det gjør nok de fleste kvinner og menn. Det beste hadde jo vært om man var bifil og uten krav - da hadde man ikke gått glipp av noen Godt poeng. Ikke helt riktig. Jeg vil ikke ha sex med en som synes det er greit å ha sex utelukkende for nytelsens skyld. Jeg ser ikke noe prinsipielt galt med å ha sex utenfor forhold, så lenge det er med en person som betyr mye for deg og som gjenspeiler viktige verdier i livet ditt. Hvorvidt det er riktig eller ikke kommer an på situasjonen. Hvis ikke vedkommende har sex for nytelsens skyld, hvilke grunner er da god nok for sex? forplantning? Møte sin Gud? eller penger? Hvis ikke nytelse er greia med å ha sex, så har jeg misforstått i snart tyve år.
Gjest krabat Skrevet 7. april 2012 #278 Skrevet 7. april 2012 (endret) Hvis ikke vedkommende har sex for nytelsens skyld, hvilke grunner er da god nok for sex? forplantning? Møte sin Gud? eller penger? Hvis ikke nytelse er greia med å ha sex, så har jeg misforstått i snart tyve år. Sex er et uttrykk for intimitet, og hvem du har sex med gjenspeiler verdiene dine. Sex føles selvfølgelig godt, men at noe føles godt er i seg selv ikke en god nok grunn til å utføre en handling. Hvis du tror sex kun handler om nytelse, så har du definitivt mistforstått i snart tyve år. A man’s sexual choice is the result and the sum of his fundamental convictions. Tell me what a man finds sexually attractive and I will tell you his entire philosophy of life. Show me the woman he sleeps with and I will tell you his valuation of himself. Sex is a physical capacity, but its exercise is determined by man’s mind—by his choice of values, held consciously or subconsciously. To a rational man, sex is an expression of self-esteem. To the man who lacks self-esteem, sex is an attempt to fake it, to acquire its momentary illusion. Endret 7. april 2012 av krabat
Gjest "gjest" Skrevet 7. april 2012 #279 Skrevet 7. april 2012 (endret) Sex er et uttrykk for intimitet, og hvem du har sex med gjenspeiler verdiene dine. Sex føles selvfølgelig godt, men at noe føles godt er i seg selv ikke en god nok grunn til å utføre en handling. Hvis du tror sex kun handler om nytelse, så har du definitivt mistforstått i snart tyve år. Fortell meg hva som er god nok grunn til å ha sex du. A man’s sexual choice is the result and the sum of his fundamental convictions. Tell me what a man finds sexually attractive and I will tell you his entire philosophy of life. Show me the woman he sleeps with and I will tell you his valuation of himself. Sex is a physical capacity, but its exercise is determined by man’s mind—by his choice of values, held consciously or subconsciously. To a rational man, sex is an expression of self-esteem. To the man who lacks self-esteem, sex is an attempt to fake it, to acquire its momentary illusion. Kanskje på tide å legge bort kvasifilosofiske bøkene og gå ut der og ha mer sex? Endret 7. april 2012 av "gjest"
Gjest krabat Skrevet 7. april 2012 #280 Skrevet 7. april 2012 Jeg har allerede forklart hva som er god nok grunn. Jeg bryr meg ikke om livet ditt, og er ikke interessert i å bruke mer tid på deg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå