AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #1 Skrevet 26. februar 2012 Uff, hvorfor skal dette være så utrolig vanskelig å finne ut av Er en jente i starten av 20 årene som sliter med å finne meg selv i forhold til legning! Har hatt et lengre forhold med en gutt da jeg var yngre. Men da jeg var 15-16 begynte jeg også å avstandsforelske meg i jenter. Ble med det og jeg tenkte det ville gå over... De siste årene har jeg hatt flere korte flørter med gutter, men det blir liksom aldri noe seriøst. Så en dag møtte jeg verdens søteste jente på nettet og det sa bare pang. Etter dette forholdet anså jeg meg selv som lesbisk, og kom inn i det miljøet. Men har perioder hvor jeg tviler, ikke på om jeg er hetero, men kanskje bifil. Men så brått blir jeg betatt av en jente igjen! Så er den fasen over og jeg tenker at jeg igjen kan prøve å date en gutt... Skifter liksom litt mellom bifil og lesbisk. Så vet jeg ikke om jeg kan få oppriktige følelser for en gutt heller, selv om jeg kan like det fysiske... Vet jo at jeg i mange år undertrykte den skeive siden av meg, var vel redd for å innrømme det for meg selv. Så møtte jeg meg selv i døra da jeg traff en jente og det ble noe mer enn avstandsforelskelse. Begynner å bli utrolig sliten av meg selv. Har bare lyst til å finne meg selv og den jeg er! Noen som kjenner seg igjen? Må bare si at for meg går det ikke kun på seksuell tiltrekning mot jenter, som mange biseksuelle har.
Gjest Skaret Skrevet 26. februar 2012 #2 Skrevet 26. februar 2012 Kjenner meg veldig godt igjen, men har etterhvert innsett at det ikke hjelper meg noen ting å prøve å "kategorisere meg selv". Har det egentlig noe å si hva man kaller den legninga man har? For meg funker det i alle fall best å bare la seg falle for individer og nyte det uansett kjønn og uansett hvilken type forhold jeg er på jakt etter...
Gjest Katten. Skrevet 27. februar 2012 #3 Skrevet 27. februar 2012 Hvorfor må du bestemme deg for en av delene? Hva med å bare følge lystene dine?
Parvati Skrevet 27. februar 2012 #4 Skrevet 27. februar 2012 Du er fortsatt ung, og ting vil falle på plass etterhvert som du blir bedre kjent med deg selv
marielle171 Skrevet 27. februar 2012 #5 Skrevet 27. februar 2012 Jeg er enig med noen andre her.. Hvorfor er det så viktig å kategorisere deg selv? Jeg kan fortelle deg min historie. Jeg har alltid visst innerst inne at jeg var lesbisk men trodde alikevel at jeg likte gutter. Så jeg data gutter og prøvde å bli virkelig forelsket i dem, men fikk det ikke til. Det tok mange mange år før jeg begynte å tro på at jeg kanskej var lesbisk. Da jeg var 20 fortalte jeg til ei venninne at trodde jeg var bifil. Det hørtes litt mindre skummelt ut. Og jeg trodde at de ikke skulle komme til å akseptere meg hvis jeg sa at jeg trodde jeg var lesbisk. Men det gikk bra og til slutt sa jeg at jeg var lesbisk og fant jenta i mitt liv. Men så begynte jeg å drømme om gutter og det å bli forelsket i gutter og da begynte jeg å tvile igjen. Kanskje jeg var bifil? Men da jeg tenkte litt tilbake på hvor hardt jeg prøvde å bli forelsket i gutter men ikke fikk det til da fant jeg ut at nei, jeg er virkelig ikke bifil. Mine følelser for jenter er så mye høyere enn det jeg noengang har hatt for gutter, så jeg kan virkelig ikke se på meg selv som bifil. Det er kun jenter jeg liker. Så kanskje du kan tenke litt på om du har sterkeste følelser for gutter eller for jenter hvis du virkelig vil vite om du er bifil eller lesbisk? Hvis du merker at du har like sterke følelser for begge to, er du kanskje bifil, men hvis du har sterkere følelser for jenter enn for gutter så er du lesbisk?
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2012 #6 Skrevet 27. februar 2012 Ts her! Prøver å fokusere på at jeg ikke trenger å "bestemme" meg for en legning. Kanskje jeg er en av de som faller for person, og ikke kjønn. På en annen måte så vet jeg ikke om jeg prøver å innbille meg selv at jeg kan falle for en gutt, for jeg er virkelig ikke sikker på om jeg noen gang har vært ordentlig forelska i en gutt. I mitt hode når jeg ser for meg livet mitt så ser det så mye enklere ut om jeg finner meg en mann, selv om jeg ikke vet om det vil fungere i lengden... Men med eksen min som var jente var det en type sterke følelser jeg aldri har følt noen gang før. Er bare så frustrerende å ikke vite, selv om jeg prøver å tenke at det som skjer det skjer. En dag så møter jeg en jeg blir forelska i, og da er det jo samme hvilket kjønn personen har. Har i allefall møtt en hyggelig jente jeg skal date. Samtidig har jeg kontakt med en fyr, er kanskje feil av meg å treffe begge to samtidig :S Men tror det er måten å finne det ut på, bare en date en av hvert kjønn og se hvem jeg utvikler følelser for!
Cathrine88 Skrevet 27. februar 2012 #7 Skrevet 27. februar 2012 De færreste bifile har nøyaktig lik dragning mot begge kjønn, så du kan fint være bifil selv om du bare har falt for jenter foreløpig. Kanskje forelsker du deg i 10 stykker i løpet av livet og kun en av dem er en gutt. For meg høres det rart ut å skille mellom bifil og biseksuell, men dersom du liker ordet er det jo ikke noe i veien for å definere seg selv som det heller. Du sier jo selv at du forelsker deg kun i mennesker av et kjønn, men føler fysisk tiltrekning mot begge og det er vel nøyaktig det de fleste legger i ordet biseksuell. Begynner å bli utrolig sliten av meg selv. Har bare lyst til å finne meg selv og den jeg er! Jeg skjønner godt at du føler deg frustrert, men du er den du er enten du greier å sette merkelapp på deg selv eller ikke. Kanskje det blir lettere en dag, men det er nok uansett ikke noe som kan tvinges fram og tenkes i hjel. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå