Gå til innhold

Sommerjobb på Tusenfryd

caraas

Anbefalte innlegg

Jeg bor utrolig nærme tusenfryd, og ser at de søker etter ansatte til sommerferien. Jeg har jobbet med barn og fornøyelse før og vet at dette er noe jeg trives med, så jeg kunne godt tatt en sommer der.

MEN alle steder jeg leser om det står det at lønna er dårlig etterfulgt av "hvis man er under 18 da..". Mens jeg er jo 21, er lønna like dårlig da? Grunnen til at jeg vil ha sommerjobb er jo fordi jeg vil tjene meg opp en god slump penger til studiene starter igjen!

Og hvordan er det å jobbe der, sånn generelt? Sikkert kjedelig å gjøre det samme gang på gang som å sette i gang karuseller og dele ut premier, men det gjør meg egentlig ikke så mye. Jeg har jobbet i posten og sortert brev 8 timer sammenhengende, synes ikke det var så ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lønna er relativt dårlig når man er så gammel.. Kjenner en på din alder med flere års erfaring som tjener 115 i timen der. Jeg jobber i butikk/service om sommeren og får 150 (med erfaring)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB over her: Lønna er relativt dårlig når man er så gammel..mente jeg ikke å skrive.. 21 er ikke gammelt.. Mente å skrive "Lønna er relativt dårlig også når man er over 18" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB over her: Lønna er relativt dårlig når man er så gammel..mente jeg ikke å skrive.. 21 er ikke gammelt.. Mente å skrive "Lønna er relativt dårlig også når man er over 18" :)

Haha, nå starta nesten å lure på om jeg hadde begynt å dra på åra gitt :P

Men ja, 115 var jo ikke allverden synes jeg. Får håpe jeg finner noe annet :) Takk for kjapt svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ønsker å jobbe for å legge deg opp penger er ikke Tusenfryd plassen. For arbeidserfaring og sosialisering er det en allright plass! Nå er det noen år siden jeg jobba der, men kan ikke tenke meg at lønna har steget noe veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nå starta nesten å lure på om jeg hadde begynt å dra på åra gitt :P

Men ja, 115 var jo ikke allverden synes jeg. Får håpe jeg finner noe annet :) Takk for kjapt svar!

Lønnen har jo steget litt. Jeg jobbet der sommeren 07, og fikk 86 kroner i timen! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lønnen har jo steget litt. Jeg jobbet der sommeren 07, og fikk 86 kroner i timen! :nigo:

Var over 18 når jeg jobbet der! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusenfryd er jo kjent for å være i overkant strenge og vanskelige for de sesongansatte. Har hatt flere venner som har hatt sommerjobb der og etter det de har fortalt, og litt som har vært i media, så ville jeg ikke ha jobbet der.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri anbefalt noen å jobbe på Tusenfryd, i hvert fall ikke for bare én sesong.

Jeg jobbet der i fire sesonger, og jobbet meg oppover i systemet, så lønna mi var forsåvidt ikke så verst sammenlignet med venner i andre jobber (men likevel latterlig lav sammenlignet med ansvaret jeg hadde).

De har kyniske eiere, og det virker å være slik at de høyere ansatte systematisk luker ut folk som ikke er villige til å føye seg etter de vanvittige kost-kalkylene de har, men som faktisk stiller spørsmål og er kritiske.

Jeg sitter heldigvis igjen med en kjempesoldig CV og en god attest og referanse (takket være en sjef som også byttet jobb), og miljøet der er jo veldig godt. Men likevel er det så mye ved forholdene og praksisen der ute som er helt under enhver kritikk.

Jeg ville heller funnet meg en sommerjobb på Vinterbrosenteret, hvis du likevel bor i nærheten :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere år siden jeg jobbet på TF men såvidt jeg vet, så er det ikke pga lønna at mange velger å jobbe der. Det er nok mer fordi det er gøy og det er et bra arbeidsmiljø. Hyggelige kolleger og mange sosiale arrangementer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en super arbeidsplass, og har hatt god bruk for erfaringene derfra i etterkant, men lønna er vel under snittet, ja..

Jobbet der i 06, var 16 da, og fikk 62,- i timen :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...