Gå til innhold

Kjøring og vinsmaking


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal på et arrangement med jobben i neste uke, som innebærer vinsmaking. Lurer på om hvor grensa egentlig går med tanke på å kjøre hjem? Man hører jo om folk som blir tatt på grunn av munnskyllevann og så videre.. Er det trygt å kjøre hjem? Hvor lenge må jeg eventuelt vente tror dere?

Vil presisere at jeg absolutt ikke kommer til å svelge noe, det er 6 viner som skal smakes og alt blir spyttet ut igjen. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir du stoppet, så vil du blåse rødt. politiet bruker også et apparat, som måler alkolukt i bilen, så jeg ville anbefalt deg, å helle ta taxi/ buss, eller be noen andre kjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke promille når du spytter. Skyll munnen godt med vann (det bør du uansett pga syre) og kjør hjem med god samvittighet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke promille når du spytter. Skyll munnen godt med vann (det bør du uansett pga syre) og kjør hjem med god samvittighet! :)

Da stoler jeg på det. Hørte med noen jeg kjenner som så at dersom man blåser rødt på veldig lave verdier, og man forklarer at man f. eks har vært på vinsmaking, så tar de blodprøve for å være sikker.

Nå er det jo ikke så stor sjangse for kontroll da, så det er jo ikke det som er det viktifste egentlig. Det viktigste er jo at det er trygt, men man blir jo ikke påvirka om man ikke svelger, så jeg antar at det er trygt. Vi skal spise middag etterpå og, så det blir jo et par timer siden vinsmakingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...