AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #1 Skrevet 26. februar 2012 Litt forvirret, ser priser oppgitt i både LVL og EUR?
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #2 Skrevet 26. februar 2012 Dne offisielle valutaen er latviske lats, men som medlem av EU godtas også Euro. Derav er priser ofte oppgitt i begge valutaene, slik det er i mange andre EU-land der Euro ikke er den offisielle valutaen.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #3 Skrevet 26. februar 2012 Dne offisielle valutaen er latviske lats, men som medlem av EU godtas også Euro. Derav er priser ofte oppgitt i begge valutaene, slik det er i mange andre EU-land der Euro ikke er den offisielle valutaen. Takk for svar! Så om jeg tar ut noe euro på forhånd og regner med å bruke endel kort så bør det gå greit da?
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #5 Skrevet 26. februar 2012 Dne offisielle valutaen er latviske lats, men som medlem av EU godtas også Euro. Derav er priser ofte oppgitt i begge valutaene, slik det er i mange andre EU-land der Euro ikke er den offisielle valutaen. Kan man virkelig bruke Euro og lokal valuta om hverandre i EU-land? Det har jeg ikke vært borti. I en del turistbutikker, ja, men går det i dagligvare og andre butikker også? Tar alltid ut lokal valuta til det jeg ikke kan betale med kort.
Vibi Skrevet 27. februar 2012 #6 Skrevet 27. februar 2012 Vi brukte kun lat der nede, og jeg så heller ikke noe til at vi kunne bruke euro. Jeg vil tro at kursen er mye bedre på lat ihvertfall. Jeg ville ha tatt ut lat på flyplassen i Norge. Hvis du skal ta ut euro for så å veksle må du jo betale vekslingsgebyr to ganger. Alle flyplasser har automater hvor du får tatt ut en del valutaer, og jeg vil tro du får tatt ut lat de fleste steder. Vi tok det ihvertfall ut på Torp.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå