Gå til innhold

Selvinnstallert program?

Fremhevede innlegg

Gjest Nicoline
Skrevet

Jeg har fått en irriterende tilvekst til programinnholdet på PC`en min. Det er et program som heter "Search the web" som popper opp nesten hver gang jeg skal inn på PC`en ... har prøvd å finne det igjen der hvor man kan fjerne programmer, men finner desverre ikke "dritten"... det går jo ikke engang an å ta det bort ved hjelp av krysset oppe i høyre hjørne, jeg må bruke ctr.-alt-delete og gå gjennom en hel "ramse" med filer hver gang ... Vet ikke hvordan programmet har kommet inn på PC`en i det hele tatt ...

Hvordan skal jeg få det vekk?

På forhånd takk !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Se på startlinjen din om det ligger et nytt ikon der.

Ofte legger slike småting seg nede ved klokka eller i startmenyen.

Når du klikker på ikonet, så hender det at du får et alternativ som heter uninstall.

Hvis dette ikke går, så kan du prøve å slette cookies, midlertidige internettfiler o.l. , så søker du (Start - søk) etter "Search the web" på PC-en og ser om du finner noen filer du kan slette.

Skrevet

Og elles har me jo AdAware frå http://www.lavasoftusa.com/ som hjelper til med å avinnstallere diverse program som "snik seg med" og innstallerer seg sjølv.

Gjest Nicoline
Skrevet

Takker for gode råd, jeg har gått gjennom alt som ligger på stat-menyen, har også søkt etter filer med det navnet, uten hell. Skal nå gjøre som du sa, Lea - slette midlertidige internettfiler og cookies. Hvis ikke det går så får jeg prøve programmer som Crazee linket til ...

Takk for hjelpen begge to :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...