Gå til innhold

Bløtkake

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi skal gjøre noe gøy i dag... Vi skal lage mange små sukkerbunner, skjære de opp slik at det blir porsjonskaker. Så skal vi lage til skåler med forskjellig. Oppkuttet banan, sjokolade, jordbærstyltetøy... Og selvsagt krem. Og så blir det en slags kake-taco! Jeg og samboer og våre to nærmeste venner er så barnslige at dette blir gøy :fnise:

MEN så lurer jeg på. Hva annet enn jordbærsyltetøy, krem, sjokolade og banan kan være godt på bløtkake?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bringebærsyltetøy.

Skrevet

Nugatti? Vaniljekrem?

Skrevet

Kiwi, svisker, hakkede mandler, bær av ulike slag..?

Jeg er ikke så glad i bløtkake, så det var det jeg kom på. :P

Men, kanskje sette fram noe til å dynke bunnene med (melk, juice, portvin/sherry :nigo: e.l.)? :)

Skrevet

Kiwi, svisker, hakkede mandler, bær av ulike slag..?

Jeg er ikke så glad i bløtkake, så det var det jeg kom på. :P

Men, kanskje sette fram noe til å dynke bunnene med (melk, juice, portvin/sherry :nigo: e.l.)? :)

Godt forslag, takk!

Skrevet

Ananas!

Helst fersk, eller kan jeg bruke hermetisk?

Skrevet

Krem med valnøtter, hakkede hermetiske aprikoser og evt litt hakket mørk sjokolade.

Alle former for godt syltetøy, eller sukrede rørte bær. Kompott av pærer (med vaniljestang) eller epler (med kanel) er også godt i bløtkake.

Og så støtter jeg dynking! Portvin eller annen dessertvin, eller cognac/armagnac.

• Liker 1
Skrevet

Helst fersk, eller kan jeg bruke hermetisk?

Jeg elsker fersk ananas. Men i bløtkake syns jeg hermetisk er best. Den er litt søtere. Men du får fortsatt den syrlige smaken. Dole og den Del mo et eller annet er best :P Grønn pakning.

Skrevet

Med hermetisk frukt, kan du dynke med saften. Jeg er veldig glad i salt med søtt. Så et lag med salt og karamell, salt og sjokolade? Mascarpone? Mandelfyll? Pærer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...