Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sånn midt på treet nybegynner i fransk etter tre år på ungdomsskolen. Vil gjerne bli flinkere. Noen som har tips til bøker som ikke er for enkle, og ikke for vansklige?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er god i fransk nå, men etter ungdomsskolen kunne jeg ikke lese annet enn barnebøker. Jeg vet om mange 'kan lese bøker på 100 sider på fransk og vil bli litt bedre'-bøker, men på nivået før der ville jeg lest barnebøker og aviser til den store gullmedalje.

Skrevet

Et tips er å ta en bok du kjenner ganske godt på engelsk eller norsk, og lese den på fransk ikke så lenge etter du har lest den på engelsk eller norsk. Da husker du alt av historie og karakterer og 'følelsen' av boken (tid, sted, personligheter, perspektiv etc.) og da gjør det ikke noe om det er formuleringer og ord du ikke helt forstår i den franske versjonen.

Skrevet

hva med tegneserier på fransk? feks asterix? med bildene er det jo også lettere å forstå hva som skjer :)

Skrevet

Jeg leste Donald-pockets på fransk da jeg var omtrent der du er nå. Jeg kjøpte mine i Frankrike da, men kanskje du kan bestille på nett?

Skrevet

Kan lese barnebøker og forstå korte nyhetsartikler på fransk. Kjøpte barnebøker på amazon.fr, og brukte google translate og wordreference til å oversette bøkene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...