Gå til innhold

Helsekostbutikkarbeidere


murmeldyret

Anbefalte innlegg

For ett par måneder siden dro jeg innom en helsekostforetning i byen og erklærte at jeg ønsket å bli gravid. Wild Yam sa mannen bak disken (hørtes først nesten ut som han sa nam-nam :ler: ). Wild Yam er tingen, VELDIG bra for kvinners fertilitet. Mintes å ha hørt navnet, så jeg raska til meg boksen i god tro. På boksen sto det ingen andre opplysninger enn hvor mange kapsler pr. dag. Og jeg svelgte unna, fortsatt i god tro :-?

Etter ca 1 uke kom jeg over WY inne på SG. Og der fikk jeg meg en lite hyggelig overraskelse. WY skal jo KUN tas etter EL. :o Før EL kan det virke mot sin hensikt. :o Og det skal heller ikke tas når man er blitt gravid. Fikk inntrykk av at andre tok kapslene i ca 7-10 dager etter EL. Jeg slutta på dagen og forbannet hesekostmannen noe jæv... :evil:

For kort tid siden dro jeg tilbake til butikken. Da var det en dame der. Jeg fortalte min lille historie. Hun beklaget det på det sterkeste og skulle ta dette opp med den aktuelle mannen. Hun kunne heller ikke forstå hvorfor han hadde anbefalt meg WY.

Neida, den opplyste damen ville istedet prakke på meg Bio-Folat :roll:

Jada, jeg vet at prøvere og gravide (i 3 mnd) bør ta Folat, noe jeg også gjør. Men jeg blir da ikke fortere gravid av den grunn.

Jeg hadde faktisk litt forventninger til personer som jobber i helsekostbutikker. Om de ikke vet alt, så bør de kunne finne ut det de ikke vet. Ihvertfall ikke gi feile og mangelfulle opplysninger :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Brunhilde

Jeg vet ikke hvilke krav som stilles til medarbeidere i helsekostbutikker, men jeg kan godt forstå du ble overgitt.

Jeg har også opplevd at de ansatte ikke har kunnet svarepå tilsetningsstoffer i produktene - ja, også at de ikke ha visst om produkene eksisterte.

Så er det noen her som vet hva som kreves for å arbeide i helsekostbutikk? Opplys oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adessón

Jeg har bekjente som driver helsekost og vet at det kreves lite av deres ansatte. "Bare de lærer seg litt etterhvert og leser noen brosjyrer". Er enig i at det er skremmende da urter kan være svært potente. Når situasjonen er slik er det best å selv innhente informasjon på internett eller i bøker før man går til innkjøp av noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bare meg

Dette har ikke han lov til. Jeg jobber innen helsekosten, og vi har ikke lov til å gi ut informasjon som vi ikek har fullt peiling på. Det du skiver at hun andre du snakket med skal si det til han, det kommer til å skje. for dette er såpass alvorlige greier, at han kommer ikke bare til å høre fyfy.

Så, ja, det er visse krav til de ansatte. Er ikke bare å lese noen brosjyrer så er det greit. Da lurer jeg virkelig på hva slags useriøse butikker som finnes i Norge jaffal :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...