Gå til innhold

Kaffemaskin/kapselmaskin

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har melkeallergi, men har fått dilla på soyalatte! Det blir jo passe dyrt om jeg skal ha 2-3 soyalatte i løpet av dagen og kjøpe de ute. Derfor leker jeg litt med tanken på å kjøpe en kapselmaskin så jeg kan lage kaffen min hjemme.

Så var jeg på senteret i går da for å forhøre meg litt. Et sted fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne bruke noen av de, fordi de brukte melk i kapslene(han mente det gjaldt alle produsentene). Et par andre steder var de usikkre, men mente at det bare skulle være kaffebønner i kapslene.

Jeg tenker jo da at jeg må ha en kapselmaskin med steemer. Så får man jo de som man har melk i beholder og den steemer rett i koppen, eller de hvor man stemmer melken selv.

Jeg tenker å leke litt med de forskjellige melketypene hjemme. Soya, havre, ris, mandel osv..

Men kan jeg kjøpe meg kapselmaskin? Og hvilken skal jeg velge???

Er jo en jungel der ute. Blir forresten til at sambo mest sannsynlig vil lage seg en kopp svart kaffe om dagen. Sånn hvis det skulle ha noe å si :gjeiper:

Håper noen der ute med melkeallergi har en kapselmaskin de vil anbefale til meg :)

Ha en fin søndag videre!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke melkeallergi, men jeg vil allikevel anbffale Nesprosso med steamer. Ingen av kapslene fra nespresso inneholder noe annet enn kaffe.

:heks:

• Liker 2
Skrevet

Kan du ikke kjøpe en skikkelig maskin som bruker hele bønner da? Hvis du vil ha kraftig steamer og muligheten for store vanlige kopper med kaffe er det det beste alternativet. F.eks Siemens har gode helautomatiske maskiner med melkesteamer du slipper å dosere selv og steame i mugge.

Hvis du vil ha kapsler så er nok Nespresso de beste, kun ren og god kaffe, ikke melkepulver og søl.

Skrevet

Takk for svar :D

Kvist, jeg har kikket på de skikkelige maskinene også, men tror ikke sambo går med på å invistere så mye i en maskin. Det er nok billigere i lengden, men det er mye annet vi egentlig burde bruke pengene på før vi kjøper en kaffemaskin. Men så tenker jeg det at de 3000 en kapselmaskin koster klarer jeg å spare inn litt fortere..

Da skal jeg kikke litt mer på nespresso sine. Er alle de med sånn melkebeholder til stemmingen? Eller er det sånn steemer arm om dere skjønner?

Skrevet

Jeg har en skikkelig maskin med kvern. Har slutta å drikke melk en stund sida. Så da trodde jeg, ja ja, da er det bare å bruke havremelk. Men nei da, det gikk ikke! Veit ikke om det var noe med konsistensen... har ikke prøvd siden. Drikker bare svart nå.

Skrevet

Soyamelk skal vist være enklest å steame, men ris og mandelmelk(fås kjøpt på helsekost) skal vist også være godt i..

Klarer ikke helt smaken på svart kaffe, men syns soyalatte var ganske godt. Huff håper ikke det blir bomkjøp! Syns bare 30-40kr er så dyrt hver eneste gang..

Skrevet

Soyamelk er veldig bra å steame. Jeg kjøper/lager meg ofte kaffe med soyamelk selv om jeg ikke har melkeallergi.

Er enig i at Nespresso er et bra valg!

Skrevet

Soyamelk eller noe annet med soya er ikke bra for noen. Bruk heller ris eller havremelk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...