Gå til innhold

mensenklumper

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noe jeg hater er følelsen at mensenklumper er på vei ut :spy: Jeg får helt frysninger av det, det er det verste jeg vet..

Men det jeg lurer på er hva er klumpene? Er det egget som kommer ut eller? Jeg skjønner ikke hvorfor det er klumper. Er det bare masse blod som har samlet seg og på en måte brukt for lang tid før det kommer ut så det blir en klump?

Det føles liksom som at alt blodet i kroppen min skal komme ut..

En an ting. Føler dere andre at når dere bruker bind og kjenner at blod kommer ut, så tror dere at det er dødsmye blod og at du har blødd utenfor og alt og blir helt paranoid, også ser du at det er nesten ikke noe blod i det hele tatt :S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som kommer ut er stort sett koagulert blod og litt rester av slimhinnen som byttes ut. Ikke noe farlig, men det kjennes jo litt spesielt ut ja.

Og ja, know the feeling..

• Liker 1
Skrevet

Det som kommer ut er stort sett koagulert blod og litt rester av slimhinnen som byttes ut. Ikke noe farlig, men det kjennes jo litt spesielt ut ja.

Og ja, know the feeling..

Skriver under denne. Nei, du er absolutt ikke alene.

Jeg burde ha lært meg til nå at jeg blør VELDIG lite, men blir like paranoid hver gang. Bruker alltid sorte bukser og lange gensere når jeg har mensen. OG sjekker stoler etter at jeg har sitti der osv :fnise:

Skrevet

Ja det er griseekkelt men det er også et tegn for meg at mensen nærmer seg slutten, så for meg er det greit.. Nå har jeg hatt et halvt års pause fra p-ring. Har veldig korte sykluser, ikke på ca 28 dager som andre kvinner men 24. Moro å få mensen igjen 2 uker etter du var ferdig med sist liksom. Ska bli deili å sette inn p-ring igjen og skippe mensen i noen måneder.

Skrevet

Jeg synes menssmertene er på sitt verste samtidig som disse klumpene kommer. Fysj og fei! Men det er jo slik kroppen (skjeden) renser seg, så det er jo bra at det ikke blir liggende inni der...

• Liker 2
Gjest Levitate
Skrevet

Grøss. Er glad jeg ikke har mensen lenger.

• Liker 1
Skrevet

jeg har noen ganger digre klumper med blod ja... jeg pleier studere dem... :P og noen ganger når jeg ikke blør så har jeg digre klumper med SLIM som kommer ut.... skikkelig tykke slimklumper. fysjom. egg??

Gjest Survival
Skrevet

Det er slim og blod...

Det vet du vel alt om, Blod? :fnise:

Uff, nå har jeg blitt overtrøtt. Kanskje på tide å legge seg nå.

Skrevet

Eggene er så små, at du ikke ser dem, så det er DEFINITIVT ikke det som kommer ut.

Skrevet

Ja, blir helt paranoid når jeg bruker bind. Derfor går det vell alltid i tamponger her ;)

Og "mensenblodet" er egentlig rester/slim etc. fra livmoren som trenger å skylles ut fra kroppen. Utrolig hvor lite blod det er i forhold til alt det andre.

Skrevet

hvis du har veldig mye burde du be om en utreding for å sjekke om du har endometriose

Skrevet

hvis du har veldig mye burde du be om en utreding for å sjekke om du har endometriose

Kan mye klumper i mensblodet være indikasjon på endometriose?

Skrevet

Grøss. Er glad jeg ikke har mensen lenger.

Hvordan klarte du det?

Skrevet

Jeg kan ha litt små koakulerte klumper på slutten, men det er sjelden. Etter KS hadde jeg store klumper som kom ut, nesten så de måtte presses ut, helt snålt.

Jeg synes ikke det er ekkelt jeg da, bare spesielt og litt interessant.

Skrevet

Hvordan klarte du det?

Cerazette (halvparten mister mensen på dem), evnt gravid?

Skrevet

Men det jeg lurer på er hva er klumpene? Er det egget som kommer ut eller? Jeg skjønner ikke hvorfor det er klumper. Er det bare masse blod som har samlet seg og på en måte brukt for lang tid før det kommer ut så det blir en klump?

Det føles liksom som at alt blodet i kroppen min skal komme ut..

Klumpene er ikke egg nei, som tidligere nevnt i tråden, egget er altfor lite til at du kan se det. Det er en god del eggceller (ca 400 000) i eggstokkene, det sier noe om størrelsen.

Det er koagulert blod blandet med slim som lager disse klumpene.

Skrevet

Klumpene er ikke egg nei, som tidligere nevnt i tråden, egget er altfor lite til at du kan se det. Det er en god del eggceller (ca 400 000) i eggstokkene, det sier noe om størrelsen.

Det er koagulert blod blandet med slim som lager disse klumpene.

Eggene i eggstokkene er ikke modne. Et modent egg kan man faktisk se med det blotte øye, selv om det er fryktelig lite.

Men man ser det ikke i mensblod.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...