Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg er da 17 år. Jeg har de siste 5-6 måndene hatt veldig mye hjertebank, og jeg lurer på om det kan ha noe med at jeg har tatt veldig mye smertestillende. Kan dette stemme?

Legen henviste meg til sykehuset, og nå går jeg med en slags hjerte-sensor, for å se om det r noe galt med hjertet mitt, og nå måtte jeg igjen ta to 500mg paracet for å bli kvitt hodepine. Når jeg tar paracet tar jeg somregel 2, men om det er veldig ille, tar jeg ofte 4-5.

Kan smertestillende ha noe å si i det hele tatt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du har tatt så mye smertestillende, synes jeg at du burde ha lest pakningsvedlegget såpass godt at du kan sjekke om hjertebank kan være en bivirkning...

Skrevet

Er det bare hodepine du har? Kommer hjertebanken samtidig med smertene? Vet legen din at du har mye smerter?

4-5 paracet har ingen bedre virkning enn 2. Ta heller 1 500 mg Paracet og 1 200 mg Ibux, de virker bedre sammen.

Men det finnes bedre smertestillende for hodepine/migrene. Men det er reseptbelagt, så da må du til legen.

Skrevet (endret)

Er det bare hodepine du har? Kommer hjertebanken samtidig med smertene? Vet legen din at du har mye smerter?

4-5 paracet har ingen bedre virkning enn 2. Ta heller 1 500 mg Paracet og 1 200 mg Ibux, de virker bedre sammen.

Men det finnes bedre smertestillende for hodepine/migrene. Men det er reseptbelagt, så da må du til legen.

Jeg tar det for både hodepine, magesmerter, muskelsmerter, kramper osv. Jeg er litt usikker på om hjertebanken kommer samtidig, eller etter, for når jeg får hjertebank, kommer jeg i et slags sjokk, som gjør at jeg glemmer alt rundt meg, og konsentrerer meg mer om å finne et sted jeg kan sette/legge meg.

Endret av xau
Skrevet

Neste gang du får smerter så prøve med bare en paracet og en ibux og se om det virker. Virker det ikke så ring legen din. Kanskje du trenger noe sterkere. Det er veldig viktig at legen din vet at du tar en del smertestillende med tanke på at du også sliter med hjertebank.

Tenk over nesten gang om hva som kommer først, smerter, tabletter eller hjertebank. Og om du har noe av det samtidig.

Skrevet

Neste gang du får smerter så prøve med bare en paracet og en ibux og se om det virker. Virker det ikke så ring legen din. Kanskje du trenger noe sterkere. Det er veldig viktig at legen din vet at du tar en del smertestillende med tanke på at du også sliter med hjertebank.

Tenk over nesten gang om hva som kommer først, smerter, tabletter eller hjertebank. Og om du har noe av det samtidig.

2 paracet funker nesten ikke, så er veldig usikker på om bare en paracet og en ibus kommer til å funke. Kan jo altids prøve.

Takker for svar.

Skrevet

Jeg har brukt store mengder med smertestillende over lang tid og hver dag. Har aldri opplevd hjertebank.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...