Gå til innhold

Strawberry daiquiri

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg blir 18 veldig snart, og da tenkte jeg at jeg ville prøve å lage strawberry daiquiri for første gang! Men i alle oppskrifter står det hvitt rom. Meeen saken er at jeg ikke finner noe rom under 22% (som altså er grensa for kjøp av alkohol for en 18-åring..).

Noen som vet om et alternativ til hvitt rom (gjerne oppskrift) under 22% ELLER hvitt rom med under 22% alkohol?

Er som sagt ganske nybegynner.. :)

Tusen takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da kan du vel like så godt lage en alkoholfri version. Vodka er jo så og si smaksløs, mens rom ofte smaker fruktig og gjærne med litt brent sukker i finishen - det er jo nettopp denne fruktigheten som gjør at det blir bra i f.eks en daiquiri.

Skrevet

Da kan du vel like så godt lage en alkoholfri version. Vodka er jo så og si smaksløs, mens rom ofte smaker fruktig og gjærne med litt brent sukker i finishen - det er jo nettopp denne fruktigheten som gjør at det blir bra i f.eks en daiquiri.

Hvis man bruker vodka, kan man tilsette litt Cointreu f.eks, så vil du oppnå noe av det samme.

Skrevet

Vodka med 22 % alkohol?

Ja, kalinka 22 heter den, er 21,99% i den, slik at 18 åringene kan kjøpe den;)

Skrevet (endret)

Jeg lager den med bacardi razz. Kjempegodt. Prosenter og sånt aner jeg ikke noe om.

Endret av Silfen
Skrevet

Tusen takk for alle svar! :)

Skrevet

Ja, kalinka 22 heter den, er 21,99% i den, slik at 18 åringene kan kjøpe den;)

Det er ikke vodka.

Skrevet (endret)

Jeg lager den med bacardi razz. Kjempegodt. Prosenter og sånt aner jeg ikke noe om.

Bacardi razz er lys rom vel? bare tillsatt smak =) hehe

Endret av tutti92
Skrevet

Det er ikke vodka.

Klart det er vodka.. Bare lavere prosent alkohol.

Skrevet

Klart det er vodka.. Bare lavere prosent alkohol.

Leste nå at det må være minimum 37% for å klassifiseres som vodka, men det er vel pga importregler og slikt? Jeg ser iaf på det som vodka "light". Det kommer jo fra det samme.

Skrevet

Bacardi razz er lys rom vel? bare tillsatt smak =) hehe

Sikkert, men siden jeg ikke liker rom, og digger razz, så er forskjellen like stor som te og champagne.

Skrevet

Jeg vet smaken er som baken, men Bacardi razz? Det smaker jo rett og slett gelepulver!! *grøss*

Skrevet

Jeg vet smaken er som baken, men Bacardi razz? Det smaker jo rett og slett gelepulver!! *grøss*

Jeeeellly. *homer simpson drool*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...