Pussicat Skrevet 9. januar 2004 #1 Skrevet 9. januar 2004 Hei! Kanskje ikke helt riktig stedet å poste dette, men jeg fant ikke noe annet brukbart sted. Jeg har tenkt meg til legen for å prøve å bytte til et annet p-pille merke. Men jeg har gått på disse (Trionetta) i 4år nå, så jeg er redd legen vil stille mange spørsmål til hvorfor jeg vil bytte etter så lang tid. Saken er at jeg har lagt på meg ganske mye etter at jeg begynte med p-piller og jeg spiser like mye nå som før jeg begynte med de. Jeg går til akupunktur og han som behandler meg sier at jeg har mye vann i kroppen og at det er det som gjør at jeg legger på meg. Han råda meg til å prøve å bytte til et annet merke. Men det kan jeg jo ikke si til legen min. En akupunktør har ikke lov til å anbefalle ting til sine pasienter på den måten og en lege "tror" ikke på alternativ medisin. Jeg sliter også en del med kviser og fet hud. Har lest en del på nettet og funnet ut at kanskje Yasmin er et bedre alternativ til meg. Noen som har erfaringer og råd? Og hva sier jeg til legen min? Det er ikke denne legen jeg har fått p-piller av før (jeg har flyttet siden den gang). Jeg har heller ikke bestilt time ennå fordi jeg gruer meg til hva legen vil si. Men jeg får vel ta meg i nakke skinnet og gjøre det etter helga....
Gjest Brunhilde Skrevet 10. januar 2004 #2 Skrevet 10. januar 2004 Du sier bare at: "Jeg føler jeg har lagt så på meg og at jeg får så uren hud av de p-pillene jeg bruker nå. Jeg vil gjerne prøve et annet merke.Tror du Yasmin kunne passet for meg?" Det er lite sannsynlig at legen vil kjøre et tredjegrasforhør av deg pågrunn av dette. Lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 10. januar 2004 #3 Skrevet 10. januar 2004 Jeg skiftet fra trinordiol til yasmin for et par år siden, etter å ha gått på de første i 6 år. Sa bare til legen min at jeg hadde hørt positive ting om yasmin og ønsket å prøve disse. Det var helt greit og da jeg sist var hos ham spurte han om jeg var fornøyd med Yasmin. Så du må bare gjøre det du selv ønsker, det er jo tross alt din kropp
Pusekatt Skrevet 10. januar 2004 #4 Skrevet 10. januar 2004 Du sier bare at: "Jeg føler jeg har lagt så på meg og at jeg får så uren hud av de p-pillene jeg bruker nå. Jeg vil gjerne prøve et annet merke.Tror du Yasmin kunne passet for meg?" Dette er en god ting å si. Da jeg byttet fra Trionetta til Synfase (legen anbefalte Synfase), sa jeg at jeg hadde fått uregelmessige blødninger (som var sannheten). Legen stilte ingen flere spørsmål. Det er ikke eksamen, selv om det kan føles litt ekkelt Lykke til!
Gjest sexysadie Skrevet 10. januar 2004 #5 Skrevet 10. januar 2004 Legen gjør dette flere ganger i uken så det er ingen fare.
Gjest Anonymous Skrevet 10. januar 2004 #6 Skrevet 10. januar 2004 Gjest, hvordan gikk byttet fra Trinordiol til Yasmin? Positive/negative erfaringer?
Pussicat Skrevet 11. januar 2004 Forfatter #7 Skrevet 11. januar 2004 Takk for svar og hjelp! Jeg skal ringe legen min i morra og bestille time. Men det er vel år og dag til man får time. Jeg gruer meg fortsatt, men det går sikkert bra.
Pussicat Skrevet 20. januar 2004 Forfatter #8 Skrevet 20. januar 2004 Nå har jeg vært hos legen. Og der var det 30min forsinkelse. Jeg sa som sant er at jeg har lagt på meg en del og får så uren hud av Trionetta. Og at jeg kunne tenke meg å prøve et annet merke. Han foreslo da Diane. Og han sa at det egentlig ikke er en p-pille, men et kvisemiddel til jenter. Hva med Yasmin da, sa jeg. Jo, kanskje det var et bedre alternativ, sa han. Så da ble det Yasmin siden han syntes det hørtes bedre ut siden det var en p-pille. Så da fikk jeg resept på 1 år og skulle bare ta kontakt med han igjen hvis det ble noe. Men så stilte jeg han et spørsmål... Når virker pilla? Og jeg sa at jeg hadde hørt at noen p-piller tar 14 dager før den virker, mens andre virker med en gang. Er det noen som veit dette? Han forklarte meg at jeg skal ha neste mens som vanlig og den dagen jeg egentlig skulle tatt første pille på Trionetta brettet, så skal jeg i stedet ta første pille på Yasmin brettet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå