monja Skrevet 9. januar 2004 #1 Skrevet 9. januar 2004 ....om kvelden. Noen som har noen gode råd for hvordan jeg skal slippe å ligge å vri meg i senga tre timer hver kveld?
Gjest Anonymous Skrevet 9. januar 2004 #2 Skrevet 9. januar 2004 Drikker du kaffe på kveldene da? Det vet jeg er et problem for mange. Ellers så har jeg ikke så mange råd enn at du får ta den en sterk en rett før du legger deg. Håper det blir bedre etterhvert i allefall.
Piglet Skrevet 9. januar 2004 #3 Skrevet 9. januar 2004 Prøv å åpne vinduet, eller i det minste slukke ovnen. Dess kaldere man har det, dess dypere og bedre sover man. Ellers bør du prøve å legge deg og stå opp på noen lunde samme tidspunkt hver dag, og ha faste rutiner. Prøv å gjøre noe som får deg til å slappe av, før du går i seng: Les en bok, ta en varm dusj... Fjern irritasjonsmomenter som lys og lyd. Piglet
monja Skrevet 9. januar 2004 Forfatter #5 Skrevet 9. januar 2004 Jeg tenker ikke på noe spesielt - blir bare liggende å stirre i taket. Ikke drikker jeg kaffe heller....og vinduet er alltid åpent. Hm, finnes det ikke en te som gjør deg døsig på kvelden? Kanskje det er verdt å labbe en tur til helsekosten?
Gjest Lea Skrevet 9. januar 2004 #6 Skrevet 9. januar 2004 Jeg sliter også. Men mitt problem er ikke at jeg ikke blir trøtt, men at jeg drøver og drøver med å legge meg. Til slutt er øynene mine sånn: :o .
Gjest Madley Skrevet 9. januar 2004 #7 Skrevet 9. januar 2004 Er du varngsovd etter jula? Trener du sent? Kan være lurt å roe ned med tv og støy en stund før man skal sove. Faste rutiner hver kveld og samme leggetid hver dag er mitt beste tips. I dagligvareforetninger får du kjøpt god natt te. Samme som den grønne vi bruker når vi er forkjøla, bare en blå boks. Den er god og enten det er psykisk eller at den faktisk sløver litt...jeg synes det funker.
monja Skrevet 9. januar 2004 Forfatter #8 Skrevet 9. januar 2004 Må kjøpe God Natt Te i morgen. Kanskje en ide å logge av KG litt tidligere enn 5 minutter før sengetid? Kanskje det er bivirkninger av KG-avhengighet?? :o
meta2 Skrevet 9. januar 2004 #9 Skrevet 9. januar 2004 Jeg har alltid hatt søvnproblemer. :-? Nå er jeg med i et prøveprosjekt. Vet ikke hvilken piller jeg har fått, ekte eller falske. Fører søvndagbok (liten databok). Prosjektet går over 4 uker. Får vider hjelp etter prosjektet er over. :D
Salt Skrevet 9. januar 2004 #10 Skrevet 9. januar 2004 Hm, finnes det ikke en te som gjør deg døsig på kvelden? Kanskje det er verdt å labbe en tur til helsekosten? Kamomillete skal hjelpe. Men det smaker ikke godt altså!
starie Skrevet 10. januar 2004 #11 Skrevet 10. januar 2004 Unngå tv og data før du skal legge deg. Les heller en bok eller noe, det blir man trettere av.
Gjest Seleena Skrevet 10. januar 2004 #12 Skrevet 10. januar 2004 Sover du på dagen eller hadde du lang juleferie? Kanskje kroppen din rett og slett er vant til å ikke sovne før sent hver kveld. Og så nå når du plutselig starter opp igjen, så må du legge deg tidlig. Er barna dine blitt store, slik at du får såve lenger om nettene? Kanskje det betyr at du er vant til å bli vekt hver natt. (Huset er blitt stille) Jeg er enig i at bøker hjelper. Man blir veldig døsig, men dette har du sikkert allerede prøvd. Man skal være forsiktig med å spise sovetabletter....
Hedda84 Skrevet 10. januar 2004 #13 Skrevet 10. januar 2004 Drikk kamomillete med honning og les en god bok... Få en fast rutine når du legger deg og står opp, kan vær veldig irriterende når du en dag kan sov lenge! Men våkner så tidlig fordi kroppen er vant med det.... Lykke til. :D
Gjest sunshine-t Skrevet 11. januar 2004 #14 Skrevet 11. januar 2004 Ta magnesium og B-vitamin på kvelden. Det funker!
Loolaa Skrevet 11. januar 2004 #15 Skrevet 11. januar 2004 Legg en mørk t-skjorte over øyne og ører, så du blokker ut resten av verden litt mer. Det hjelper meg
jordbær Skrevet 11. januar 2004 #16 Skrevet 11. januar 2004 Tenk positive tanker når du legger deg. "Nå skal jeg sove. Det klarer jeg lett, for jeg er trett" i stedet for "Jeg kommer aldri til å få sove nå"
Gjest Anonymous Skrevet 13. januar 2004 #17 Skrevet 13. januar 2004 Jeg sover kun 6 timer hver natt:( er det negativ ting? Hører jo hele tiden at man må sove 7-8timer i snitt. Også hører man jo hele tiden av modeller/skuespiller at grunnen til de holder seg vakker og ung er fordi de sover 12-15 timer! Så.....må nok skjerpe meg litt:)
Katrinemor Skrevet 13. januar 2004 #18 Skrevet 13. januar 2004 Jeg vil kanskje anbefale deg å ta deg en liten gåtur ett par timer du skal gå å legge deg. Det gjør meg søvnig.
monja Skrevet 13. januar 2004 Forfatter #19 Skrevet 13. januar 2004 Tusen takk for mange gode råd. Jeg drakk to kopper med kamillete igår, og jeg syntes faktisk det fungerte. Ikke var den ille på smak heller. Men om det ikke går bedre etterhvert skal jeg prøve ut flere av rådene dere har gitt meg.
Gjest Anonymous Skrevet 16. januar 2004 #20 Skrevet 16. januar 2004 Jeg har klokkeradio på nattbordet - så jeg hører på radio. Fin musikk som hjelper meg å slappe av + holde slitsomme tanker på avstand.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå