Gå til innhold

New York

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken årstid syntes DU er best å reise til New York på?

Tenker å reise nå til sommeren, kanskje i begynnelsen av juli for å oppleve 4. juli i USA. Jeg er litt redd for at det kan bli litt for varmt der, men kanskje det går bra allikevel. Er det noen der ute som har vært i New York i juli/august? Og hva var din erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken årstid syntes DU er best å reise til New York på?

Tenker å reise nå til sommeren, kanskje i begynnelsen av juli for å oppleve 4. juli i USA. Jeg er litt redd for at det kan bli litt for varmt der, men kanskje det går bra allikevel. Er det noen der ute som har vært i New York i juli/august? Og hva var din erfaring?

Det kan bli veldig varmt i NY om sommeren. Jeg synes den beste tiden å reise på er april/mai og september/oktober.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært der alle årstider. Sommeren var i overkant varm. Likte høsten best. Frisk luft og fine farger i parkene. Førjulstiden byr også på mye spennende å se.

Skrevet

Ok, kanskje jeg burde vurdere å ta det i september i stedet. Hotell med basseng var i grunn litt dyrt..

Skrevet

Har vært der i slutten av september og på våren. Synes faktisk at slutten av september var helt passe varme, litt over 20 grader og sånn akkurat passe fint vær! Ikke morsomt med sight-seeing i alt for mye varme!

Skrevet

Jeg skal dit om et par uker. Er det kaldt der da?

Altså, jeg klarer å sjekke google-været, men sånn generelt, om noen har vært der i mars?

Skrevet

Jeg henger meg på de andre og sier at slutten av september/tidlig oktober er den beste årstiden i New York.

Til Anonym over meg: Mars har helt kurante temperaturer. Det er litt vanskelig å si, men det kan ligge på alt fra 5-15 grader. En venn av meg er der nå og koser seg i 13 plussgrader. Kommer du fra kalde Norge så vil alle temperaturer over 8 grader være deilige og befriende.

Skrevet

Enda en gjentagelse: høsten er veldig fin og mild i New York. Sensommer/sommermåneden kan være litt tunge. Var i NY 4. juli en gang og da var det veldig stuffy og høy luftfuktighet. Så høsten, vinteren hvis du tåler kulde eller litt sent på våren:)

Skrevet

Jeg var der i midten av juli og skal innrømme at den høye temperaturen ødela litt av gleden. En New York-ferie handler mye om å vandre rundt, og dette er vanskelig når temperaturen overtiger 40 grader og det ikke finnes vind.

Skrevet

Vi har vært i NY to ganger i påsken(mars/april) og begge gangene har det vært over 20 grader, det har betydd oppgradering av garderoben, men veldig deilig temperatur.

Skrevet

Jeg var i Januar (grusomt kaldt og mye vind!) og Juni. I juni var det ganske varmt, men for min del ikke uutholdelig. Var mer deilig å vandre rundt i finværet, men det kommer vel litt an på flaksen også. Kunne vært varmere, og da hadde det sikkert blitt slitsomt.

Skrevet

Jeg var der i mars i fjor og det var utrolig kaldt! Vinden i New York er noe helt spesielt! :fryser:

Skrevet

I New York er det mange skyskrapere og de skaper vindtunneler så vidt jeg har skjønt, det er det som skaper de ekstreme vindforholdene..

Skrevet

NY er NYDELIg om høsten og mot Thanksgiving/førjulstien. Våren også. Unngå sommeren og vinteren og AM har rett, de vindtunellene er IKKE en myte. Fytti granskauen de er iskalde.

Skrevet (endret)

Vært er i begynnelsen av juni = Helt OK temp. godt og varmt. Shorts/kjole-vær

Slutten av juni = helg grusomt et par av dagene. 45 grader uten vind er helt sinnsykt i en asfaltjungel. Fikk ikke pust, var vare svett, sliten og lei.

Desember = Et par + grader, litt surt, men helt kurant.

Endret av Mynona-83
Skrevet

Jeg har vært i New York rundt Halloween og i romjula/nyttår. Det var ganske kaldt allerede i slutten av oktober. I desember kom det MASSE snø. Men veldig hyggelig.

Denne gang går turen dit i slutten av august/beg. av september. Gleder meg!

Skrevet (endret)

Var der i mai og da regnet det hver dag.. En taxisjåfør fortalte oss at det regner mye der i mai.. Han sa også at september var den fineste måneden.

Men, New York er New York og er jo helt fantastisk uansett vær! :)

Endret av BlackBerry
Skrevet

Har vært der to ganger, i månedsskiftet mai-juni og månedskiftet september-oktober. Foretrakk helt klart det siste, deilig sommertemperatur.

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...