Romilo Skrevet 24. februar 2012 #1 Skrevet 24. februar 2012 Den siste uka har jeg vært kvalm fra morgen til kveld. Noen ganger er det helt borte, andre ganger kommer det tilbake som en storm! Det er så fælt... Det verste er at jeg får ikke til å kaste opp, jeg bare er kvalm... Mulig kvalmen hadde gått over hvis jeg kastet opp? Wææh, noen andre som har opplevd dette, eller vet om måter for å bli kvitt kvalmen på? Orker ikke dette mer.. Det var ekstremt ille både i går og i dag... graver snart et hull i bakken og legger meg der!
Romilo Skrevet 24. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 24. februar 2012 Gravid? Ante meg at den kom... neij, tviler på det!
Personlig12 Skrevet 24. februar 2012 #4 Skrevet 24. februar 2012 Ante meg at den kom... neij, tviler på det! Hehe, det er jo det første som slår en da Jeg gikk en stund og var sonn kvalm som du beskriver, i tillegg var jeg fryktelig svimmel. Det gikk over etterhvert, men det var etter jeg hadde proppet i meg ulike vitaminer. Jeg hadde veldig lavt BT, B vitamin mangel. Det hjalp meg jaffal, men det kan være mange årsaker til det. Håper du blir bedre, ikke moro å gå slik.
Kittykat Skrevet 24. februar 2012 #5 Skrevet 24. februar 2012 Jeg hadde en kort periode hvor jeg var kvalm hele natten. Det kom plutselig og ikke fikk jeg til å kaste opp heller. Om dagen var jeg helt fin. Etter 3 søvnløse netter ringte jeg legen og fikk time. Fikk Afipran mot kvalmen og den 4. natten fikk jeg endelig sove Jeg ville tatt kontakt med lege hvis det ikke går over.
@Maja Skrevet 24. februar 2012 #6 Skrevet 24. februar 2012 (endret) Har hatt perioder der eg har vore mykje plaga med kvalme og svimmelhet, er dessverre inne i slik periode no. Denne gangen blir eg ofte svimmel på slutten av arbeidsdagen og etterkvart kvalm, men så gjer det seg etter ein stund (opptil noen timer). Midlertidig hjelper det litt med salte drops eller chips, men det har begrensa effekt og er jo ikkje nett så sunt i lengden. For min del har det sannsynligvis vore kombinasjon av litt jern/ vitaminmangel, mangel på søvn og stress. Har tidligare gått til lege med dette, men fant ingenting galt. Vitaminer og kvile er definitivt verdt et forsøk! Endret 24. februar 2012 av pigu
Romilo Skrevet 24. februar 2012 Forfatter #8 Skrevet 24. februar 2012 [quote name=' timestamp='1330115392' post='10531556] Omgangssyke?
Gjest :) Skrevet 24. februar 2012 #9 Skrevet 24. februar 2012 Ikke nødvendigvis, når d går sånt der jeg bor blir jeg stort sett bare sjukt kvalm.. Spyr gjør jeg stort sett bare hvert "jubelår", det vil si med flere års mellomrom!
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2012 #10 Skrevet 24. februar 2012 Jeg har også vært plaget med kvalme som kommer og hår det siste halve året. Noen ganger kan jeg ha det flere dager sammenhengende før det går en måned feks. uten noe kvalme. Den siste tiden har jeg ikke vært plaget, men jeg vet ikke hva det kommer av, og legen kunne ikke gi meg noe svar på det.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2012 #11 Skrevet 25. februar 2012 Da hadde jeg vel klart å kaste opp? Jeg får gjerne omgangssyke uten å kaste opp. Jeg hangler noen dager med kvalme, vondt i hodet, magen kan slå seg vrang og generell dårlig form. Nå har jeg lært meg at det er omgangssyke og smittsomt.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #12 Skrevet 7. juni 2017 På 24.2.2012 den 20.55, Romilo skrev: Den siste uka har jeg vært kvalm fra morgen til kveld. Noen ganger er det helt borte, andre ganger kommer det tilbake som en storm! Det er så fælt... Det verste er at jeg får ikke til å kaste opp, jeg bare er kvalm... Mulig kvalmen hadde gått over hvis jeg kastet opp? Wææh, noen andre som har opplevd dette, eller vet om måter for å bli kvitt kvalmen på? Orker ikke dette mer.. Det var ekstremt ille både i går og i dag... graver snart et hull i bakken og legger meg der! Kvalme kan oppstå ved jernmangel, lite vitaminer i kroppen, stress eller angst. Det kan også være at du er syk men da hadde du mest sannsynlig kastet opp, for som du sier kaster du ikke opp og det gjør kroppen når den vil bli kvitt noe, så kroppen din prøver ikke å bli kvitt noe, men den prøver å gi deg et tegn på noe eller så reagerer den på stress/angst. Jeg sliter selv med sosial angst, og da kan kvalmen oppstå hos meg. Da kjenner jeg kvalme, hjertebank, klamme og varme hender, frysninger osv. Hvis du kjenner noe lignende kan det være en angstreaksjon. Hvis ikke vil jeg anbefale deg å prøve å stappe i deg litt vitaminer eller mat med jern. Må virkelig si at jeg skrev som en profosjonell Anonymkode: 88690...556
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2017 #13 Skrevet 7. juni 2017 På 24.2.2012 den 20.55, Romilo skrev: Den siste uka har jeg vært kvalm fra morgen til kveld. Noen ganger er det helt borte, andre ganger kommer det tilbake som en storm! Det er så fælt... Det verste er at jeg får ikke til å kaste opp, jeg bare er kvalm... Mulig kvalmen hadde gått over hvis jeg kastet opp? Wææh, noen andre som har opplevd dette, eller vet om måter for å bli kvitt kvalmen på? Orker ikke dette mer.. Det var ekstremt ille både i går og i dag... graver snart et hull i bakken og legger meg der! Da går du til legen. Og så sjekker dere vitamin- og mineralnivået. En kan bli ordentlig syk av vitaminmangel. Og det er superenkelt å fikse. Sånn ellers: har du magetrøbbel? Altså mage, ikke tarm (altså ubehag i magesekk/brystet (samme sted) og/eller oppover mot spiserøret? Eventuelt type sure oppstøt eller sånt? Kan også forårsake kvalme. Også lett å fikse. I mellomtida så hjelper ingefær. Kok, tygg, drikk - bare få det i deg i fersk form. Anonymkode: 93788...c72
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå