Gå til innhold

Suketter

Fremhevede innlegg

Gjest Sanne__
Skrevet

Vil moderat daglig inntak av suketter bidra til å ødelegge slankekuren?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sunt nei!! Det er jo bare søtstoffer. Men om du tenker kalorimessig så er det mer eller mindre ikke-eksisterende i suketter, og vil derfor ikke ødelegge noe. Men enkelte har visst hatt problemer med å gå ned i vekt pga høyt inntak søtstoff, så hold inntaket så lavt som mulig.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har lest at man får økt appetitt av suketter og annet søtstoff :P

Skrevet

Hva er beste alternativet til te da?

Jeg må ha minimum en kopp om morgenen og en kopp om kvelden, men jeg må alltid ha noe søtt i teen ellers blir jeg helt tørr og rar i munnen

Gjest Sanne__
Skrevet

Jeg kan godt klare meg uten, men et par suketter i hver tekopp ser jeg etter et par dager kan fort bli en vane især hvis jeg vet det ikke undergraver slankekuren. Spør om suketter siden det er det jeg har mest tilgjengelig. Ellers er jo Stevia et godt alternativ men kanskje dyrt? og dermed mere uaktuelt . Vanesak men kunnskap om søtningsmidlene er kjekt å ha før man "legger seg til" "sin" vane.. :kaffekopp:

Gjest Sanne__
Skrevet

Gir honning blodsukkerstigning? Aspartam i suketter gir jo ikke det. Men uansett bør man være måteholden med honning også...?

Skrevet (endret)

Gir honning blodsukkerstigning? Aspartam i suketter gir jo ikke det. Men uansett bør man være måteholden med honning også...?

Honning gir blodsukkerstigning, ja.

Suketter er det beste hvis man ikke vil ha økt blodsukker og holde kalorinivået nede. Og aspartam er ikke farlig som noen sier.

Endret av Mr.Omg
  • Liker 1
Gjest Sanne__
Skrevet

Kan aspartam undergrave slankekuren? To suketter i hver tekopp et par ganger daglig. Kan drikke uten også men er jo så mye bedre med, at det nesten er for godt til å være sant at det ikke får følger..

Skrevet (endret)

Hva er beste alternativet til te da?

Jeg må ha minimum en kopp om morgenen og en kopp om kvelden, men jeg må alltid ha noe søtt i teen ellers blir jeg helt tørr og rar i munnen

Stevia, uten tvil!

Du kan kjøpe det fra iHerb. Dette er den typen jeg liker best: Now Foods, Certified Organic, Better Stevia (ca 120 kr)

Stevia er omtrent 400 ganger søtere enn sukker, så denne boksen holder nok i lang, lang tid fremover. (De har vel også en mindre utgave av den.)

Hvis du kjøper varer for under ca 1,8 kg, koster shipping bare 6 dollar. Og hvis du ikke har bestilt fra iHerb før, får du 5 dollar i rabatt på første kjøpet, -m.a.o. første gang betaler du bare 1 dollar for forsendelsen!

Jeg mener stevia utvilsom er beste søtningsmiddel for te og det meste annet.

Ja og stevia er kalorifritt og påvirker ikke blodsukkeret heller.

Endret av Fubelfal
Skrevet

Og aspartam er ikke farlig som noen sier.

Det vet man faktisk ikke ennå.

• Liker 1
Gjest Sanne__
Skrevet

Stevia, uten tvil!

Du kan kjøpe det fra iHerb. Dette er den typen jeg liker best: Now Foods, Certified Organic, Better Stevia (ca 120 kr)

Stevia er omtrent 400 ganger søtere enn sukker, så denne boksen holder nok i lang, lang tid fremover. (De har vel også en mindre utgave av den.)

Hvis du kjøper varer for under ca 1,8 kg, koster shipping bare 6 dollar. Og hvis du ikke har bestilt fra iHerb før, får du 5 dollar i rabatt på første kjøpet, -m.a.o. første gang betaler du bare 1 dollar for forsendelsen!Hva er det som gjør Stevia bedre enn sukketter når man i tillegg legger til grunn den ekstra utgiften i innkjøp ,sukketter har de fleste i skapet for lange tider med moderat inntak og spare de pengene på et mere sunne kosthold generelt. Eller hva er det som gjør suketter så mye usunnere? Hilsen vitebegjærlig..

Jeg mener stevia utvilsom er beste søtningsmiddel for te og det meste annet.

Ja og stevia er kalorifritt og påvirker ikke blodsukkeret heller.

Gjest Sanne__
Skrevet

Konkludererer forskningen med at Stevia er trygt? Og inneholder sukketter noen kalorier? Er det forsket mere på Stevia enn aspartam??

Skrevet

Konkludererer forskningen med at Stevia er trygt? Og inneholder sukketter noen kalorier? Er det forsket mere på Stevia enn aspartam??

Stevia er nå tillatt for salg i EU, m.a.o. er det konkludert at det er trygt.

Skrevet

Det vet man faktisk ikke ennå.

Med tanke på at aspartam er det stoffet det er forsket mest og lengst på uten at de har funnet noen skadelige egenskaper ved, så vet man det.

• Liker 1
Gjest Sanne__
Skrevet

Med tanke på at aspartam er det stoffet det er forsket mest og lengst på uten at de har funnet noen skadelige egenskaper ved, så vet man det.

Da nyter jeg min tekopp og to suketter med verdens beste samvittighet. :kaffekopp:

Skrevet

Det har jeg ingen tro på og det forskes fortsatt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...