Gå til innhold

Hjelp! Toolbar som har installert seg selv


Gjest Jamila

Anbefalte innlegg

Gjest Jamila

Hjelp!

Lastet ned en mp3 (fra positive energy et-eller-annet side) og da ble en toolbar lastet inn på min maskin. Hvordan kan jeg bli kvitt den? Den ligger ikke som programfil. Har også slettet alle filer på maskina fra i går, så navnet på toolbaren er ikke lengre synlig, men det er blank space der navnet sto (i view på internet explorer) og en hake for å markere at toolbaren er i bruk.

Dette er fryktelig irriterende. Hvordan kan jeg bli kvitt den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Den ligger kanskje i legg til fjern programmer.. Min gjorde det... :D ) nevnes at du ikke bør avinstaller alt du ikke gjenkjenner slavisk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jamila

Nei, den ligger ikke som program, har allerede prøvd det... men takk!

Den har et par irriterende popups, bl.a. et lite søkevindu med et søkefelt, en music og en home knapp. Når jeg trykker på Home her kommer www.active-max.com opp. Og jeg tør ikke sende mail til de for å klage pga spam. Uff, hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jamila

Fikk nettopp tips om å instalere den (fra Lavasoft, ja?) og har installert & kjørt den nå. En rekke filer ble fjernet. Har restartet maskinen: men får fremdeles opp den samme toolbaren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

How do I uninstall active-max?

You can find the built in uninstaller via the 'control panel' then 'add / remove programs' look for the program called 'Window Active' and click the remove button.

Funne på sidene deira. Fungerer det?

Sjå evt òg denne lenka som ser ut til å gå gjennom problemet - berre scroll nedover på sida! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jamila

Endelig!!!

(det var meg over forresten)

Dette var ikke bare active-max toolbar men en lop-fil også. Selv etter kjøring av spyware og adaware fikk jeg ikke fjernet den. Fant til slutt en dll som hadde lagt seg under application data på min bruker, sletta den og restartet. Da forsvant problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...