Gå til innhold

P-stav

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har hatt blødninger siden 16 januar, begynner og bli både lei og sår nedentil. Satte inn staven i starten av september, og alt var fint og stabilt helt til januar. Er det noe håp om at det skal stabilisere seg? eller er det bare å ta den ut igjen? :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du gått på Cerazette før du satte inn staven? Hvordan var blødningene da? Hvis du ble stabil på Cerazette, vil du sannsynligvis stabilisere deg på staven også.

Skrevet

Jeg går på Cerazette nå. Skal gå på den i tre måneder før jeg setter inn staven.

Skrevet

Ja, jeg gikk på cerazette 3 mnd før jeg satte inn staven. Da stabiliserte det seg etter ca. 3 uker med blødninger.

TS

Gjest Siri Linn
Skrevet

Jeg hadde heller brukt kondom resten av livet enn å sette inn p-stav.

Kvitt deg med dritten!

Skrevet

Jeg hadde heller brukt kondom resten av livet enn å sette inn p-stav.

Kvitt deg med dritten!

Hvorfor det?

Skrevet

Jeg har hatt blødninger siden 16 januar, begynner og bli både lei og sår nedentil. Satte inn staven i starten av september, og alt var fint og stabilt helt til januar. Er det noe håp om at det skal stabilisere seg? eller er det bare å ta den ut igjen? :/

Be legen om å skrive ut Provera til deg. For meg tok det bare noen få uker med disse, før blødningene stabiliserte seg.

Skrevet

Prøvde p-stav for nåken år sia. Hadde då brukt cerazette nokre måneder på forhond (husker ikkje akkurat kor lenge), men etter rundt 4 mnd med p-stav fekk eg mensen ca annakvar veke. Valgte å fjerne den.

Det virker litt som om kroppen min "venner seg til" enkelte hormonpreparat, og mensen kommer for ofte. Opplevde det med ein anna type p-piller før eg prøvde p-stav (er mange år sia, så husker ikkje merket).

Vist det samme er tilfellet med deg så vil nok ikkje blødningene bare ordne seg av seg sjøl. Anbefaler uansett at du tar det opp med legen din.

Skrevet

Prøvde p-stav for nåken år sia. Hadde då brukt cerazette nokre måneder på forhond (husker ikkje akkurat kor lenge), men etter rundt 4 mnd med p-stav fekk eg mensen ca annakvar veke. Valgte å fjerne den.

Det virker litt som om kroppen min "venner seg til" enkelte hormonpreparat, og mensen kommer for ofte. Opplevde det med ein anna type p-piller før eg prøvde p-stav (er mange år sia, så husker ikkje merket).

Vist det samme er tilfellet med deg så vil nok ikkje blødningene bare ordne seg av seg sjøl. Anbefaler uansett at du tar det opp med legen din.

Ja, har planer om å kontakte gynekologen som satte den inn på mandag. Tenkte bare jeg skulle høre om andres erfaringer :)

TS

Skrevet

Min stav klusset litt det første halve året, jeg lurte på å ta den ut, men bestemte meg for å vente og se litt til. Etter et halvt år med perioder med mye blødninger så stabiliserte det seg helt fint og jeg har ikke hatt mensen i det hele tatt de siste to årene. Så den kan ordne seg :)

Skrevet

Min stav klusset litt det første halve året, jeg lurte på å ta den ut, men bestemte meg for å vente og se litt til. Etter et halvt år med perioder med mye blødninger så stabiliserte det seg helt fint og jeg har ikke hatt mensen i det hele tatt de siste to årene. Så den kan ordne seg :)

Ja, det største problemet er nok samboeren min som er livredd for alt som har med mens og gjøre. Blir lite kos i sengehalmen med andre ord ;P

Skrevet

Jeg hadde p-stav i nesten 7 år. Hadde ikke mensen i 2 år. De neste årene hadde jeg litt mens, det nest siste året hadde jeg veeeldig ustabil og kjempelang/kraftig menstruasjon HELE tiden... Og det siste året hadde jeg mensen 3 uker i strekk, så da valgte jeg heller å fjerne den! :(

Skrevet

Jeg er på min andre stav nå, den første hadde jeg inne i fem år. Det første halve året med den så hadde jeg små blødninger ofte i ca et halvt år. Etter det var det bittelitt mens i tre dager og er det fortsatt.

Det halve året med mye mens var absolutt verdt det, for jeg klarer ikke huske på å ta piller.

Ikke gikk jeg på den typen ppiller før jeg satt inn stangen heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...