AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #1 Skrevet 24. februar 2012 Bare lurer, finnes det èn person som faktisk er For nrk lisensen? Utenom regjeringen da.. Jeg synes de bare blir værre og værre, trudde det var slik om det var flere i husstanden med tv, måtte man bare betale En lisens. Men det er visst slik at uansett hvor mange som bor i lag, må man betale nrk lisens for alle tvmottakere som er registrert på de personene. Litt dårlig forklart over her, men f.eks: 3 personer bor i lag. To brødre og dama til ene broren. Så må de alikevel betale ihvertfall 2 lisenser for han ene har en tv i stua som er registrert på seg, og han andre kjøpte en tv for å ha på ene gjesterommet/tvstua som står registrert på han. Begge to bruker begge tv`ene likt, men må betale dobbel lisens? Altså en hver? Og hvorfor har vi denne mafia lisensen? Kan med hånden på hjerte si at jeg kjenner ikke Èn eneste som er For lisens. Hvorfor har vi den enda? Har ikke folket noe å si?
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #2 Skrevet 24. februar 2012 Min mor er for NRK-lisens. Bare sånn for å bekrefte at det finnes folk som er for. Selv synes jeg det er idiotisk. 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #3 Skrevet 24. februar 2012 Jeg er for NRK-lisens. Jeg satte veldig stor pris på dokumentaren som gikk om hurtigruta som varte i flere dager. Nydelig! Savner flere slike innslag hos NRK. Men nettopp den gjorde at jeg betalte min NRK-lisens med glede! Ellers betaler vi ikke lisensen kun for å få NRK, den betales også for at vi skal få TV i hele vårt langstrakte land. Slik at det er råd å bygge ut og utbedre hele tv-nettet for alle. 5
-Jiinxs- Skrevet 24. februar 2012 #4 Skrevet 24. februar 2012 Rimlig sikker på at de jeg kjenner, ikke er for NRK lisensen. Selv synes jeg de kan ta den å begrave den hvor sola aldri skinner. 1
Gjest Grønnblomst Skrevet 24. februar 2012 #5 Skrevet 24. februar 2012 Nesten bedre å kaste pengene ut av vinduet. 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #7 Skrevet 24. februar 2012 Ja, moren til AnonymBruker ovenfor. Ingen av de jeg kjenner er for den, og det er så absolutt ikke jeg heller. Jeg synes mye heller de kunne selge kanalen til kommersielle krefter og gjøre den reklamefinasiert.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #8 Skrevet 24. februar 2012 Hvor mange av dere så Ingen grenser? Uten Nrk-lisens så hadde dette ikke blitt noe av. Jeg betaler for å få kvalitetsprogrammer og det gir Nrk meg. Altså for tv-lisens, men mener den burde vært tatt over skatteseddelen. 3
Gjest Grønnblomst Skrevet 24. februar 2012 #9 Skrevet 24. februar 2012 (endret) Hvor mange av dere så Ingen grenser? Uten Nrk-lisens så hadde dette ikke blitt noe av. men mener den burde vært tatt over skatteseddelen. Jaha? Skulle de som ikke hadde Tv betalt for dritten også da? Endret 24. februar 2012 av Grønnblomst 1
Anglofil Skrevet 24. februar 2012 #10 Skrevet 24. februar 2012 Jeg er for NRK-lisensen og fleste av mine venner er også det. Kommer vel helt an på hvilket miljø man er i antar jeg. Jeg betaler min lisens med glede og jeg meldte selv i fra for å kunne betale lisensen. Nrk lager mange kvalitetsprogrammer som antagelig aldri ville funnet sted hvis man kun måtte bero seg på reklameinntekter. Og jeg synes det er fantastisk å slippe reklame når jeg f.eks ser en film. Herlig. Mvh Yvonne 9
Vegas Skrevet 24. februar 2012 #11 Skrevet 24. februar 2012 Jeg ser ikke på NRK,men må likevell betale. Betaler nok til viasat og canal digital, så jeg har ikke så veldig lyst å gi bort penger til NRK.... 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #12 Skrevet 24. februar 2012 Jeg hadde ikke hatt noe i mot å betale lisens hvis jeg følte at jeg fikk noe igjen for det. Det eneste jeg ser på NRK er "Nytt på nytt". Resten synes jeg stort sett er møkkatv. 1
-Jiinxs- Skrevet 24. februar 2012 #13 Skrevet 24. februar 2012 Jeg hater NRK lisensen, pga navnet og at jeg faktis ikke ser så mye på tv. Men må betale for å ha den stående i stuen, noe som er helt lattelig. Jeg betaler ca 50kr for å ha mulighet til å koble til tven i brl + canal digital grunnpakke + nrk lisensen...
Gjest Spinell Skrevet 24. februar 2012 #14 Skrevet 24. februar 2012 Jeg er for NRK-lisensen og fleste av mine venner er også det. Kommer vel helt an på hvilket miljø man er i antar jeg. Jeg betaler min lisens med glede og jeg meldte selv i fra for å kunne betale lisensen. Nrk lager mange kvalitetsprogrammer som antagelig aldri ville funnet sted hvis man kun måtte bero seg på reklameinntekter. Og jeg synes det er fantastisk å slippe reklame når jeg f.eks ser en film. Herlig. Mvh Yvonne Signerer! Jeg takker ja til kvalitet, dybde og bredde, synes NRK har et supert medietilbud med gratis tilgang på masse bra fra nettsidene sine, og man slipper irriterende reklameavbrudd midt i tv-sendingene. 4
Rainbow Skrevet 24. februar 2012 #15 Skrevet 24. februar 2012 Jeg er for. Liker at det ikke er reklame og at man er med på å finansiere programmer. Litt sånn dugnadsfølelse! Da føler jeg at jeg har bidratt til blant annet alt det morsomme Bård & Harald har foretatt seg, for å nevne én ting! Men må innrømme at det med flere lisenser pr husstand hørtes rart ut. 1
Mr. Jones Skrevet 24. februar 2012 #16 Skrevet 24. februar 2012 Jeg betaler gladelig min lisens for å kunne se en film uten at den blir avbrutt x antall ganger av reklame. Eneste kanalen det går ann å se film på / noe sammenhengende program. 4
Inx Skrevet 24. februar 2012 #17 Skrevet 24. februar 2012 Jeg synes NRK burde finansieres over statsbudsjettet, men argumentene for at det skal være en egen lisens untatt politisk kontroll er prinsipielle 1
Gjest Tekola Skrevet 24. februar 2012 #18 Skrevet 24. februar 2012 Jeg betaler min lisens med et smil! Ingen grenser, Nytt på Nytt, P1, P2, standup-show, NRK3s filmer uten reklameavbrudd og alt annet NRK gir meg av glede og underholdning. De jeg kjenner som er for har gjerne akademisk bakgrunn/studerer på universitetet. Mulig det er miljøforskjeller?
Quijote Skrevet 24. februar 2012 #19 Skrevet 24. februar 2012 Jeg, og omtrent alle i min omgangskrets, er veldig for lisens. Ikke bare går den til kvalitets-tv, men også gratis nett-tv og flere gode radiokanaler. Og alt sammen er uten reklame! Fantastisk! 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2012 #20 Skrevet 24. februar 2012 Jeg betaler min lisens med et smil! Ingen grenser, Nytt på Nytt, P1, P2, standup-show, NRK3s filmer uten reklameavbrudd og alt annet NRK gir meg av glede og underholdning. De jeg kjenner som er for har gjerne akademisk bakgrunn/studerer på universitetet. Mulig det er miljøforskjeller? Så det at jeg, som droppet ut av skolen etter ungdomsskolen, er ikke "opplyst" nok til å synes lisens er en bra ting? Følte meg diskriminert her :file: 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå