Gå til innhold

Liste over alminnelige stavefeil


chepooka

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Herr Drue

Nå har vi "morsomme overskrifter"-tråden, "udødelige språkfeil"-tråden, og "den verste skrivefeilen du ser"-tråden. Jeg ser at du mener denne skal være annerledes, men jeg klarer ikke å se noe annet enn at det blir en skrivefeil-oppramsingstråd på lik linje med de andre jeg nevner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Dette er jo faktisk innmari nyttig! Tror nesten jeg må spamme den på FB og lignende, så kan folk ta seg en sjekk der når de er usikre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne sikkert lagt til mye.

Men det jeg kom på først nå er annbefale/annbefalle/anbefalle. Samt ambefalle, som heldigvis ikke er så ofte å se.

Og vanelig, tidelig, voksene, hær, dær, hvær. Og en hel del til, men tror jeg gir meg nå :gjeiper: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi "morsomme overskrifter"-tråden, "udødelige språkfeil"-tråden, og "den verste skrivefeilen du ser"-tråden. Jeg ser at du mener denne skal være annerledes, men jeg klarer ikke å se noe annet enn at det blir en skrivefeil-oppramsingstråd på lik linje med de andre jeg nevner.

Nuvel, det var ikke ment som underholdning eller for å lage en poppis-tråd, men som et tips om en nyttig liste det er greit å slå opp i. Her diskuteres det jo skrivefeil opp og i mente, så da tenkte jeg noen kunne finne denne interessant.

Når jeg lurte på om noen hadde noe å legge til var det i utgangspunktet på wiki-lista jeg mente, men det er jo selvsagt bare å komme med forslag og diskutere lista her i tråden - hvis man gidder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Herr Drue

Joda. Som sagt: Tanken din var god, men sånn språkforumet er nå, så tipper jeg denne føyer seg i lista av oppramsingstråder lik de vi allerede har. Bare vent, om en eller to sider, så begynner folk å syte over særskrivingsfeil og lenger vs. lengre.

Hvis jeg hadde vært deg, hadde jeg limt inn linken under "udødelige språkfeil" eller "den verste skrivefeilen du ser".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...