Gå til innhold

Studere Business eller Psykologi?


oslo-jenta

Anbefalte innlegg

Jeg skal til England til høsten og vet ikke helt hva jeg skal velge.

Jeg liker psykologi og synes det er spennende, men tror ikke jeg vil bli psykolog. Er heller ikke så veldig glad i å lese, og har hørt at psykologi er et ganske tungt fag.

Jeg tenker det er smart å studere business for da er det så mange valgmuligheter man kan gjøre senere og kan velge mellom mange ulike typer jobber. Problemet er at jeg ikke er så veldig interessert i business selvom jeg fikk toppkarakter i både markedsføring og matte på vgs.

Jeg kan velge å kombinere disse to fagene også, men da dukker faget media og kultur også opp som noe jeg kan ha interesse i, men tror det er vanskelig å få seg jobb innen media.

Hva mener dere? Noen forslag til hva jeg burde velge av disse fagene? Eller andre fag som kan være interessant?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg ville i hvertfall ikke valgt business, siden du selv sier du ikke er interessert i dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke vet hva du vil studere, ville jeg ventet med å begynne. Ta deg heller et år på FHS først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Nei, det er forsåvet sant. Men er business det samme som økonomi og administrasjon eller orgasnisajon og ledelse i Norge?

Frister litt å jobbe med eventer og sånn. Hva er det som er lurt å studere da?

Jeg har allerede gått 1 år på fhs, hvis ikke så skulle jeg gjerne gjort det 1 år til. :P

Føler jeg ikke kan ta et "friår" til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en som jobber i et av de store eventbyråene i Oslo, vedkommende har en bachelor of Business Management, major in Organisations og en Master of International Business · Master of International Business.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Det høres ut som en drømmejobb. Vet du og kan fortelle litt om hvordan hun synes det er å jobbe med event og arrangering? Er det mye stress og kontorarbeid, eller er hun mye utepå farten også? Er det noen andre her som har efraring fra en slik jobb? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...