Gå til innhold

Studere sykepleie


Ida :D

Anbefalte innlegg

Heisann:)

Jeg skal studere sykepleie, men et kommet opp i et helt forferdelig dilemma jeg ikke klarer se løsningen til selv.

Jeg har ikke mulighet å bosette meg i en annen by før om tidligest ett år, pga leiekontrakt og at samboer har arbeidskontrakt til neste sommer. Men jeg er iger etter å få startet skikkelig på utdanningen min. Jeg skal studere sykepleie, men mitt dilemma er om jeg skal vente ett år å starte på fulltidsstudie, eller begynne til høsten på deltidsstudie?

Deltidsstudiet er i en by 2 timer unna, der jeg er 2 uker på skole, to uker hjemme. I disse to ukene kan jeg arbeide slik jeg vil, eller gjøre hva jeg vil. Foskjellen på heltid og deltid er at deltid er et år lengre studium, men ukesbaserte undervisninger, istedenfor i ett.

Derfor lurer jeg på om noen har erfaringer med DELTID(dvs ikke desentralisert) sykepleiestudie med ukesbaserte undervisninger? Fungerte det bra? Er det verdt å ha et år ekstra på skolen når en slipper studielån pga egen inntekt underveis i stuidietiden?

Valgene jeg har er da:

1. Søke fulltid om ett år, og arbeide til høsten 2013

2. Søke deltid i år, og arbeide ca 40% på siden

Jeg vil jo være ferdig utdannet sykepleier våren 2016 uansett hvilket alternativ jeg velger. Men klarer ikke se hva som er best for meg siden jeg ikke har noen erfaring ved deltid.

Annser meg selv som en pliktoppfyllende, oppegående og lettlært ung kvinne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du slipper studielån er det jo verdt å ta det deltid.

Men sykepleien har også mye praksis, hvordan legger de opp det?

Jeg går sykepleien deltid, men vi er på skolen to ganger i uken, hver uke. I praksis er det 100%, altså oppmøte hver dag i 9 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...