Gå til innhold

Brasiliansk voksing

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal dra og ta brasiliansk voksing nå og gruer meg som bare juling! Det blir min første gang, og jeg vil vite alt fra hvor lange hår jeg bør ha (har spart i to uker men lurer på om der er..for mye!) og del GJERNE tips til å tenke på annet/ikke kjenne smerten like mye om dere har noen!

Noen erfaringer? Ikke del skrekkhistorier.. Det var jeg oppe til fire inatt og leste meg tullete på!

Hehe, hilsen over gjennomsnittet nervøs jente/kvinne :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg ttok brasilianskvoksing var hun som gjorde det veldig hyggelig og forklarte hva hun gjorde, hvor det gjorde minst/mest vondt og slikt. Det jeg gjorde var å forberede meg mentalt på at nå kom det til å gjøre vondt og tror det ble litt mindre vondt av det. Og tenk på at det er deilig etterpå;)

Gjest Stellina
Skrevet

0,5-1cm er vel ganske grei lengde på hårene tror jeg. Skal snart i ilden igjen selv, vokset hele våren og sommeren i fjor, men gikk over til høvel i vinter.

Det gjør vondt og det er deilig når det er overstått, men går du til en flink voksedame som vet hva hun driver med, så blir det både mindre smertefullt og det går fortere. Jeg gikk til Afroditeklinikken i Oslo i fjor, hun jeg gikk til var utrolig flink! Siste gangen måtte jeg dra på en annen klinikk pga sent ute med å bestilel time, og det var ikke noe gøy!

Så altså; gå til noen som kan sakene sine, så går det veldig fint!:)

Skrevet

Første gangen var utrolig vond. Jeg hadde utrolig mye hår. 2 ukes oppspart hår er ikke så mye. Jeg ville sagt at det nesten er for lite, men alle er forskjellige.

Første gangen jeg vokset meg tok det 15 laaange minutter, men det går over. Man må bare tenke at det er en midlertidig smerte.

Jeg ville dog anbefalt deg å ta en smertestillende før du drar. Ikke alle gangene, men spesielt første gangen. Har hørt om kvinner som har begynt å gråte første gangen.

Den andre gangen man gjør det, er smerten halvvert, men fortsatt ganske intens. Så blir det bare bedre og bedre.

Jeg begynte vel å vokse meg for et år siden, og nå kan jeg nappe ut hårene med fingertuppene mine. Har ikke merket at jeg har fått mindre, eller mykere hår, men jeg elsker resultatet - og smerten er nå så redusert at jeg klarer å vokse meg selv hjemme.

Hvor skal du vokse deg?

Jeg gikk egentlig fast på Afroditeklinikken i Oslo Sentrum, men har sluttet etter gang på gang å bli oppgitt over den dårlige servicen der. Man må nesten mase seg til å få lov til å kjøpe produktene der! De smiler, men der går grensa. Den eneste som noensinne har giddet å ta fram et produkt jeg hadde lyst å kjøpe er ei som het Jenny. Man føler seg litt dum når man føler at man maser når man stiller spørsmål om voksing og produktene de selger, og de himler med øyne og sier "vet ikke".

Så hvis du skal til Afroditeklinikken, ville jeg kun anbefalt Jenny (har vært hos de fleste der). Hun er profesjonell og hyggelig. Ellers ville jeg dratt til en annen salong.

Uansett hvor du skal vokse deg, blir nok resultatet bra! Hvis de ikke får med alle hårene, napper ALLE seriøse voksesteder ut resten med pinsett. Du har krav på å bli fornøyd, og jeg tror at med en smertestillende (kun første gangen), kommer du til å takle smerten helt fint.

Lykke til.

Skrevet

Heisann igjen, TS her!

Da var det over, og fy som det gjorde vondt! Jeg tok ingen smertestillende, det var min første gang og hårene mine er tykke og sterke.. Men SÅ DEILIG RESULTAT!:):) Bor i Ålesund så tok hos Lindas velvære hos ei som het Anette, veldig profesjonell og rask, utrolig fornøyd:))

Skrevet

det blir litt bedre for hver gang. LITT. det gjør ihevrtfall ikke så sjokkvondt lenger. Men det er verdt det, ikke sant? :gjeiper:

hårene blir også mykere. Hurra!

Skrevet

det blir bedre med hver hang, hvis du gjør det reglemessiv. Jeg har holdt på brasilian voksing ca 10 år nå og nå det er nesten ingen vund. Ja, kan bli mer ubehagelig av og til, men som regler jeg kan lett sitte gjennom, lese noe eller bare dagdrømme mens prossessen pågar :)

Skrevet

Hvilken type smertestillende skal man ta? Og hvor lenge i forveien tar man det? :klo:

Skrevet

Hvilken type smertestillende skal man ta? Og hvor lenge i forveien tar man det? :klo:

Tror ikke smertestillende gjør noe... Bedre et par glass vin :)

• Liker 2
Gjest caramiacaramella
Skrevet

Visste ikke det var vanlig å ta smertestillende før voksing? Tror ikke det er noe å bekymre seg for. Jeg var også ganske spent før min første brasilianske voksing, men så ille er det jo ikke. Dessuten er det over på bare et par minutter :jepp:

Skrevet

Noen som vet om en bra salong i Bergen?

Skrevet

Emlakrem funker genialt. :) Og jeg kan love at min ikke tok bare et par minutter, haha. Nå har jeg bare tatt når jeg har vært gravid da, rekker så dårlig frem til å gjøre ting selv. Men det er seriøst verre enn å føde.

Skrevet

Jeg har bare benyttet med av to. En på Kløverhuset som jeg ikke husker hva heter, var ikke kjempefornøyd. Og en på Danmarksplass, About U, der likte jeg meg godt. De har forøvrig stadig dealer på Lets deal og Groupon.

Gjest caramiacaramella
Skrevet

Emlakrem funker genialt. :) Og jeg kan love at min ikke tok bare et par minutter, haha. Nå har jeg bare tatt når jeg har vært gravid da, rekker så dårlig frem til å gjøre ting selv. Men det er seriøst verre enn å føde.

Seriøst?? Jeg har alltid vært fullstendig livredd for å føde - men voksing var da ikke så ille? Hvis det ikke er verre enn det vet jeg ikke hva jeg har vært redd for :gjeiper: Men så varer jo en fødsel endel lengre... :sukk:

Skrevet

Jeg har enkle fødsler, men jeg syns brasiliansk vinner som den store styggingen, hehe.

Skrevet

synes ikke det er så vondt at man trenger smertestillende. Syntes heller ikke det første gangen - så tror folk har veldig ulik smerteterskel og kroppshår ;)

Gjest Karoline
Skrevet

Wahwah på exhibition :-)

Skrevet

Ingen ting å grue seg for:)

Gjest Timotei
Skrevet

Jeg jobber med braz voks, og pleier å anbefale kundene mine å ta en paraset og en ibux ca 30 min før behandling, da gjør det mindre vondt. (Har fått mange tilbakemld på at det stemmer) Det gjør ofte mer vondt å få det utført rett før mensen, bedre å vente til rett etter du er ferdig med den - mye mindre vondt da :-) Unngå også store doser koffein som kaffe og cola o.l rett før behandlingen - koffein kan gjøre nervene mer følsomme. Håper disse tipsene kan være til hjelp :-)

Skrevet

BeautyLondon i gå gaten! 400 kr for brazilians, hun har studentrabatt på 10 % :)

En engelsk dame som er meget dyktig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...