Gå til innhold

Hvor gjør dere av kattesanda?


Barbie

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymjente18

Jøss! Er veldig overraska over så mange som fortsatt bruker kattesand. :o Alle kattene jeg har hatt har gått på do ute, så slipper vi strevet med kattesand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lala:

Jeg har 2 katter, og de er ikke ute enda.

Derfor blir det mye sand.

Jeg har nå byttet til sand kjøpt hos dyrlegen, men fy flate for en pris.

Betalte 229 kroner for 10 liter.... :-?

Vi bruker hundeposer til å ta opp tiss og bæsj, men nå sliter jeg med å bli kvitt posene.

Det blir ganske mange hundeposer i løpet av en dag etter 2 katter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barbie, hei på deg!

Har du prøvd å bytte fôr på småtrollene dine? Forskjellige typer fôr gir ulik mengde avføring; næringstettheten varierer nemlig. Vanligvis finner man kvalitetsfôr hos veterinæren eller i dyrebutikk. Kanhende du allerede er flink og gir et godt fôr - ungkatter har en annen metabolisme og forbrenning enn voksne katter og mengde avføring blir deretter...

En annen ting å tenke på er å gi kattene ormekur regelmessig. Kattunger er så godt som alltid smittet av innvollsorm via kattemor, så makken kan boltre seg fritt selv om kattungen ikke har vært utendørs og fått i seg smitte slik. Innvollsorm "stjeler" næringsstoffer og vitaminer fra tarm og tarminnhold, og kattunger i vekst vil dermed spise ekstra mye for å få dekket sine ernæringsmessige behov. Ergo blir det mer avføring av det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp cat Litter Pearls.

Kattedoen blir luktfri, en sekk perler (som fyller kassen) varer i 1 måned, man fjerner bare avføringen som har blitt tørr (hiv den i do eller søppelet - den lukter uansett lite og ingenting), urinen/væske fra bæsj fordamper/trekker seg inn i perlene - etter først å ha forsøkt det, blir man frelst.

Den er kjempe bra! Og så unngår man å fylle søppelkassa pga kattsand-skifting i eninga!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...