Barbie Skrevet 9. januar 2004 #1 Del Skrevet 9. januar 2004 Jeg er helt rådvill nå..... :-? Det blir så mye kattesand, og jeg aner ikke hvor jeg skal kaste det! Foreløpig har jeg tømt det i søplesekken, men den blir jo så tung, og fort full. Ikke har jeg noe skog å tømme det i heller.... Hva gjør dere andre?? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 9. januar 2004 #2 Del Skrevet 9. januar 2004 Fyller det i en plast pose og kaster det som restavfall, eller graver detned på sommeren... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 9. januar 2004 #3 Del Skrevet 9. januar 2004 Jeg bor i en søppelsorteringskommune, så her går den i bioavfallet, praktisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 9. januar 2004 #4 Del Skrevet 9. januar 2004 Jeg hiver avføringen i do flere ganger daglig og resten i søppla med jevne mellomrom. Hilsen Trille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 9. januar 2004 #5 Del Skrevet 9. januar 2004 Plastpose som går rett i søppel-container'n utenfor blokka! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 9. januar 2004 #6 Del Skrevet 9. januar 2004 Skifter jo bare sand en gang i uka.. Og da går den i søppelkassen ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 9. januar 2004 #7 Del Skrevet 9. januar 2004 Kattesand og annen avføring skal da ikke hives i dunken for organisk avfall??!? Mener å ha lest at det var fy.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bluebird Skrevet 9. januar 2004 #8 Del Skrevet 9. januar 2004 Plastpose og søppelspann her også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest onyx, i.i. Skrevet 9. januar 2004 #9 Del Skrevet 9. januar 2004 Bruker skikkelig klumpesand, så jeg fjerne klumper hver dag. Klumpene puttes i en hundepose og hives i søppla. God klumpesand minimerer avfallet og er veldig greit. Bytter sjelden ut all sanden i kassen siden jeg fint får fjernet alt og den ikke lukter. Du bør asolutt ikke hive kattesand i do, for da kan du risikere at rørene tettes til! Kattesandkork i avløpsrøret er ikke noe å satse på :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 9. januar 2004 #10 Del Skrevet 9. januar 2004 Søpla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 9. januar 2004 #11 Del Skrevet 9. januar 2004 Vi kastet det i toalettet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felicia Femina Skrevet 9. januar 2004 #12 Del Skrevet 9. januar 2004 Kjøp cat Litter Pearls. Kattedoen blir luktfri, en sekk perler (som fyller kassen) varer i 1 måned, man fjerner bare avføringen som har blitt tørr (hiv den i do eller søppelet - den lukter uansett lite og ingenting), urinen/væske fra bæsj fordamper/trekker seg inn i perlene - etter først å ha forsøkt det, blir man frelst. Jeg kjøpte mine Cat Litter Pearls hos veterinæren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 9. januar 2004 #13 Del Skrevet 9. januar 2004 Du bør asolutt ikke hive kattesand i do, for da kan du risikere at rørene tettes til! Kattesandkork i avløpsrøret er ikke noe å satse på :-? Jeg hiver da ikke sanden i do - bare avføringen. Hilsen Trille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda84 Skrevet 10. januar 2004 #14 Del Skrevet 10. januar 2004 Hiver avføringen i do. Bytter perlene ene gang i mnd, tar alt i pose og hiver det i søpla.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. januar 2004 #15 Del Skrevet 13. januar 2004 felicia femina: jeg har brukt de katteperlene i flere måneder nå..joda de er gode de...eneste bakdelen er at mye av urinen samler seg i bunnen av kassen etter en 2-3 uker og når du skal rense kassen stinker det!men ellers er sanden luktfri...jeg tenker på og gå over til everclean og prøve den..har hørt mye bra om den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nigella Skrevet 13. januar 2004 #16 Del Skrevet 13. januar 2004 Bruker skikkelig klumpesand, så jeg fjerne klumper hver dag. Klumpene puttes i en hundepose og hives i søppla. God klumpesand minimerer avfallet og er veldig greit. Bytter sjelden ut all sanden i kassen siden jeg fint får fjernet alt og den ikke lukter. Samme her. Dessuten er katten er mye ute på dagtid, så det er faktisk dager mellom hver gang jeg finner noe i kattedoen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 13. januar 2004 #17 Del Skrevet 13. januar 2004 Vi bruker Everclean kattesand som klumper bra og lukter ikke. Vi (eller rettere sagt samboeren min, hehe....) plukker ut klumpene hver kveld og legger i en liten plastpose/hundepose som kastes i søpla. Everclean skal ikke kastes i do, den vil ikke skylles ned og istedet samles i bunnen. En periode i begynnelsen brukte vi Friskies kattesand fra butikken, greit nok det men det må jo byttes hver uke og den amoniakk-lukten som koste seg i bunnen var alltid en "hyggelig" avslutning på dotømmingen. Everclean koster selvsagt litt mer per pakke enn Friskies og andre billigmerker, men fordi man ikke bytter ut all sanden (også den ubrukte) hver uke varer den lenger så i praksis koster det ikke mer (men selv om det hadde vært litt dyrere er det verdt det for å gjøre hverdagen lettere). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 14. januar 2004 #18 Del Skrevet 14. januar 2004 Kjøp cat Litter Pearls. Kattedoen blir luktfri, en sekk perler (som fyller kassen) varer i 1 måned, man fjerner bare avføringen som har blitt tørr (hiv den i do eller søppelet - den lukter uansett lite og ingenting), urinen/væske fra bæsj fordamper/trekker seg inn i perlene - etter først å ha forsøkt det, blir man frelst. Jeg kjøpte mine Cat Litter Pearls hos veterinæren. Tror vi også har denne! Er kjempe glad for at vi byttet til den! Anbefales på det sterkeste..Vi tømmer den bare i en plastpose og så i søpledunken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felicia Femina Skrevet 14. januar 2004 #19 Del Skrevet 14. januar 2004 felicia femina: jeg har brukt de katteperlene i flere måneder nå..joda de er gode de...eneste bakdelen er at mye av urinen samler seg i bunnen av kassen etter en 2-3 uker og når du skal rense kassen stinker det!men ellers er sanden luktfri...jeg tenker på og gå over til everclean og prøve den..har hørt mye bra om den. Huffa, dette hørtes ikke bra ut. Kanskje du skulle prøvd med mindre perler om gangen og heller byttet alt ut litt oftere enn 1 gang i måneden? Og om kattekassen står i et rom med høy luftfuktighet (som baderom/vaskekjeller) vil heller ikke urinen/væsken fordampe så lett som den skal. Dette problemet melder seg forøvrig også med annen vanlig kattesand - som vil klumpe seg i langt større grad enn om rommet har noe tørrere luft. Everclean har jeg forøvrig gode erfaringer med, men det blir langt mer å kaste daglig (klumpet sand og avføring). Cat Litter Pearls er og blir min favoritt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lala Skrevet 19. januar 2004 #20 Del Skrevet 19. januar 2004 Tror vi også har denne! Er kjempe glad for at vi byttet til den! Anbefales på det sterkeste..Vi tømmer den bare i en plastpose og så i søpledunken! Dersom urin legger seg i bånn er det bare å røre litt i den av og til slik at alle "perlene" kommer til og får absorbert. Barbie: Hvor mange katter har du, siden det blir SÅ mye kattesand mener jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå