Gå til innhold

Bruktbil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I går kjøpte jeg meg bruktbil, jeg hadde med meg bilflinke venner som skulle se over bilen og dette gjorde de mens jeg så over papirer.

Får vite at alt er ok og jeg skriver under kontrakten.

Tar med bilen og drar, SÅ kommer de på at de glemte å sjekke olja. Noe som jeg ser på som det viktigste! Vi sjekker olja, det er såvidt det vises litt olje og oljeskift skulle blitt gjort nå. Dumskap fra alle sin side.

Så da måtte jeg kjøpe olje til en 500 lapp og nå ut med flere hundre til for å skifte olje og filter.

Hele greia gjør meg kvalm. Vet ikke om dette var noe eierene visste om (de kunne virkelig ikke bil og hadde gjort alt fra oljeskift til lyspærer på verksted). Kan jeg kreve at dette blir gjort på deres regning eller noe? Oljeskift skulle blitt gjort for en del mil siden. Eller må jeg bare leve med tapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På deres regning? Fordi dere glemte å sjekke det når dere så over bilen? Olje til 500,-? Jeg har betalt mindre for fire liter Castrol Edge racingolje...

Skriv det på erfaringskontoen og nyt det fine været! Dette går på kjøpers undersøkelsesplikt i forbindelse med kjøp siden dere har hatt full anledning til å gå over bilen, så dette kommer du nok ingen vei med. Få heller de bilflinke vennene dine til å bytte olja siden de glemte det, det tar 10 minutter :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Den må du nok skrive på din egen erfaringskonto.

Sjekket vennene dine serviceboken ?

For å se hvor mange kilometer det er siden forrige oljeskift.

Dersom bilen relativt nylig (i løpet av siste 4 - 6 mnd) var inne til service, og det nå viste seg å være både lite olje og mørk olje, så er det mer på gang her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...