tettra Skrevet 22. mai 2002 #1 Del Skrevet 22. mai 2002 Har noen prøvd det her inne? Er veldig nærsynt, og vurderer dette. Bruker linser og briller, men ønsker meg "nye" øyne. Vet det koster opp til 30000 kr. Noen erfaringer?12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. mai 2002 #2 Del Skrevet 22. mai 2002 Hei! Har ikke prøvd det selv, men det har broren min. Han har helt perfekt syn nå, fra ca -5, og det var nesten ikke noe vondt hverken under eller etter. Det har nettopp kommet nye metoder som er mer nøyaktige, husker ikke hva de heter eller noe, men. Vet også at Rikstrygdeverket kan dekke operasjon hvis du oppfyller noen av en del kriterier, men der er det lang venteliste. Kriteriene går på å ha syn dårligere enn -8, ha jobb som krever godt syn o.l. det er nok å oppfylle bare et av kriteriene tror jeg. Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smil Skrevet 22. mai 2002 #3 Del Skrevet 22. mai 2002 Jeg tok laseroperasjon for ca. 1 år siden. Jeg hadde -6 på begge øynene. Operasjonen ble ikke helt vellykket for meg. Er fortsatt litt nærsynt (-0,5 og -1,5), men jeg klarer meg helt fint uten briller/linser. Har lov til å kjøre bil uten briller, men bruker det som regel likevel fordi jeg føler det er litt tryggere. (Kjøpte et par billige glass til innfatningen jeg hadde fra før). Angrer ikke et sekund på at jeg tok operasjonen. Fikk igjen litt penger også, i og med at den ikke ble helt vellykket. Fordelen med at jeg er litt nærsynt, er at jeg vil slippe lesebriller når jeg kommer i den alderen. Anbefaler det på det sterkeste! Jo tidligere du gjør det, jo raskere får du tjent inn pengene. (Men husk at synet ditt må ha vært stabilt i minst ett år) Dersom du har mer enn -6, kan du også skrive av utgiftene til operasjon på skatten, tror jeg. Lykke til!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå