Gå til innhold

Dyr som promper!

Fremhevede innlegg

Gjest Survival
Skrevet

Mi søte, lille bruker å strekke seg opp etter noe, gjerne en kommode eller opp etter meg, og slippe en skikkelig bombe av en fis! Hun later selvfølgelig som ingenting, og bare går videre. Jeg ler... hver gang :fnise:

Videoannonse
Annonse
Gjest Lillekanin
Skrevet

Bikkja til svigers går og gjemmer seg om vi sier "Har du fisiiiiiii?" :D

• Liker 1
Skrevet

Ts: Hva slags dyr har du? Hund?

Hesten min promper en liten melodi. Spesielt hyggelig når man renser bakhøver eller børster halen. Eller når vi rir forbi barnefamilier, og en av foreldrene sier "seee på den fiiiine hesten!" Og vi går forbi med en *prompetiprompetiprompetipromp* :gjeiper:

Det er en hund (valp) :)

haha, har ridd i mange år og vært borti det samme , kjempe artig =P

Skrevet

når min hund fiser, brårsnur den seg mot sin egen rompe for og lukte om den kom dærrifra.. haha, dyr er noe for seg selv, hehehe :fnise:

Gjest Macha Mong Ruad
Skrevet

Jo, det gjør de. Hunden har får vel ikke vondt i magen hvis jeg lager en prompelyd? Akkurat samme oppførsel da.

Den forbinder vel lyden med magevondt da. Les litt om Pavlov og betingede reflekser. http://no.wikipedia.org/wiki/Klassisk_betinging

Å bli flau over ting er kulturelt tillært, selv hos mennesker. Dyr har ikke noe innebygget begrep om flauhet, de både parrer seg og kjører full intimvask i all offentlighet. At en del dyr gjemmer seg litt bort når de gjør sitt fornødne skyldes som oftest at avføring brukes i luktmarkering av territoriet.

Dere som synes det er så festlig at bikkja gjør ting som "viser at den er flau" forsterker også denne adferden, ved at dere legger fokus på den, og bruker de samme signalene som dere ellers gjør ved positiv forsterkning. (Smil, latter, blid stemme, oppmerksomhet, osv.)

Skrevet

Ene hunden min blir kjempefornærmet hvis i er uheldig og slipper en, eventuelt lager lyden med hender. Prøvde å holde han i fanget mitt litt, og gjett om han vridde og jobbet for å komme løs og unna.. :P

Så når vi slipper en, så bråsnur han seg for å lukte seg i rumpa, for så å skule skikkelig fornærmet på oss, også flytter han seg.

Vet ikke hvorfor..han Har vært sånn helt siden han var valp.

• Liker 1
Skrevet

Vi har en hest som aldri klarer å slippe en fjert om gangen, skulle tro hun samle det opp for å kunne slippe alle på en gang! Spesielt morsomt når hun promper i takt med gangarten, travepromping og tøltepromping er favoritten, da slipper hun gjerne 10 stykker på rad, ene mer høylydt enn den andre.

• Liker 1
Skrevet

Hørte katten min slippe en promp for første gang for ca 1 år siden. Egentlig er han en stolt herremann som har klart å skjule den slags for meg i 11år; han har lurt meg til å tro at katter rett og slett ikke gjør slikt...Til den dagen han lå i en skikkelig gubbete stilling å vasket seg i baken og feis seg selv i ansiktet :P

Etterpå stoppet han opp og stirret ut i luften og nøs...og forlot åstedet ganske kjapt.

• Liker 3
Skrevet

Hørte katten min slippe en promp for første gang for ca 1 år siden. Egentlig er han en stolt herremann som har klart å skjule den slags for meg i 11år; han har lurt meg til å tro at katter rett og slett ikke gjør slikt...Til den dagen han lå i en skikkelig gubbete stilling å vasket seg i baken og feis seg selv i ansiktet :P

Etterpå stoppet han opp og stirret ut i luften og nøs...og forlot åstedet ganske kjapt.

Pensjonist :fnise:

Den eldre monsen min har det rareste uttrykket når han lukter noe rart. Slik som sin egen fis :snurt:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...