AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #1 Skrevet 22. februar 2012 Slitt med søvn lenge, og har nå tatt meg to glass vin før leggetid. Er dette skadelig for kroppen på sikt?
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #3 Skrevet 22. februar 2012 Det er det. Alkohol skal aldri brukes som "hjelp" for noe, uansett hva det er.
Inger88 Skrevet 22. februar 2012 #4 Skrevet 22. februar 2012 Alkohol gjør at du sover dårligere, er ikke helt sikker på hvordan du sover dårligere, men tror det har noe med søvkvaliteten å gjøre. Finnes bedre måter å få sove på.
challenger Skrevet 22. februar 2012 #5 Skrevet 22. februar 2012 Skal ikke 1 glass vin være så bra da?
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #6 Skrevet 22. februar 2012 Skal ikke 1 glass vin være så bra da? Jo, men bare ett lite glass. Overskrider du det, er det økt helsefare, bl.a. for kreft.
Gjest Rastl0s Skrevet 22. februar 2012 #7 Skrevet 22. februar 2012 Hvis du bruker noe for å sovne så kommer du til å bli litt avhengig av det på en eller annen måte. Det vil bli naturlig for deg... Så det er ikke bra. Alkohol i seg selv er heller ikke bra.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #8 Skrevet 22. februar 2012 Fått medisiner av legen, men jeg trodde det da var bedre å drikke noen enheter alkohol. Men det er det altså ikke... Vi i familien, min mor/bestefar/min mann osv, tar oss gjerne et par glass vin ofte. Men det er altså veldig dumt? Mange kvelder jeg ikke har gjort det også, men så er det godt, trodde ikke vin var så helseskadelig. Mange land det drikkes hver dag til middag feks... Jeg spiser gjerne litt god ost og et par glass rødvin, kjenner meg ikke beruset på noen måte..
Djungelvrål Skrevet 22. februar 2012 #10 Skrevet 22. februar 2012 Alkohol er en gift så nei. Et glass vin skal være sunt pga antioksidantene. De samme antioksidantene finner man i en neve med rosiner eller en lite klase blå druer så hvorfor heller ikke bare spise det??
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #11 Skrevet 22. februar 2012 TS her, slo ut på den nest laveste. Har ikke et drikkeproblem hvis det er det dere tror nå Jeg trodde bare det var bedre å ta seg to glass vin isteden for å ta sovetabletter feks. Jeg føler ingen trang til å drikke heller, det er godt. Det er heller ikke sunt å drkke en liter cola hver kveld! 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #12 Skrevet 22. februar 2012 Det er vel maks. 7 enheter pr uke for kvinner, som er den anbefalte grensen. Så to glass om dagen blir for mye. 1
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 22. februar 2012 #13 Skrevet 22. februar 2012 Synes IKKE to glass om dagen er for mye! Synes det var mye krampeaktige holdninger her. Jeg synes det blir feil å drikke for å bli trøtt. Men av to glass blir du jo ikke søvning - så jeg regner med du prøver å si at du slapper av ekstra når du drikker de glassene? At du mentalt kobler vinen med avslapping. Kanskje hører på rolig musikk og reflekterer over dagen som har gått? På samme måte som noen har med for eksempel kveldsrøyk eller kveldste.. Te kan forresten være et bra alternativ. Finnes MYE bra te som er laget for å drikke på kvelden for å forbedre søvnkvalitet og fremskynde trøtthet. Denne liker jeg! 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #14 Skrevet 22. februar 2012 Synes IKKE to glass om dagen er for mye! Synes det var mye krampeaktige holdninger her. Jeg synes det blir feil å drikke for å bli trøtt. Men av to glass blir du jo ikke søvning - så jeg regner med du prøver å si at du slapper av ekstra når du drikker de glassene? At du mentalt kobler vinen med avslapping. Kanskje hører på rolig musikk og reflekterer over dagen som har gått? På samme måte som noen har med for eksempel kveldsrøyk eller kveldste.. Te kan forresten være et bra alternativ. Finnes MYE bra te som er laget for å drikke på kvelden for å forbedre søvnkvalitet og fremskynde trøtthet. Denne liker jeg! Ja, er avkoblingen og kosen rundt det jeg synes er ålreit. Og det må ikke skje hver kveld. Jobber jeg sent, så hiver jeg ikke i meg to glss vin før jeg legger meg liksom.. Drakk endel te før, men nå ha jeg hatt dilla på oster og oliven, så synes rødvin paseser godt til det!
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #15 Skrevet 23. februar 2012 Ja det er utrolig farlig! Tenk at i Sør Europa drikker de vin hver eneste dag, skulle jo tro de daua alle sammen før de nådde 40 år. Men nei, gjennomsnittsalderen er høyere der enn i Norge. Nordmenn tror de har rett i alt og at alle andre land tar feil, så vi tar ikke lærdom av dette. 1
Kamikatze Skrevet 23. februar 2012 #16 Skrevet 23. februar 2012 Tror du sover bedre av kamillete. Men ikke dramatiser vinen for mye, da. Ta deg gjerne et glass til osten, med god samvittighet, og koble inn lavgiret. Dårlig samvittighet hjelper i alle fall ikke på innsovningsprossessen. Et glass vin i ny og ne, er ikke skadelig. Men bør aldri brukes som medisin eller belønning. Trenger du det for å stresse ned, vil du bare dekke over et symptom, istedenfor å finne en kur. Men, jeg er enig i at sovepiller ikke er en god løsning. Da er det faktisk bedre å døgne, for å pense inn på en ny døgnrytme.Resten går på å omlegge vaner, sånn at du ikke har så mye som koker i hjernen før leggings. God natt! 1
Athene Skrevet 23. februar 2012 #17 Skrevet 23. februar 2012 To glass hver eneste kveld, eller vin brukt som sovemedisin hver dag, er farlig. Det viser tendenser til avhengighet. Men ett-par glass flere ganger i uka skader ikke i det hele tatt, alt for mange nordmenn er hysteriske i forhold til dette. Mens helgefylla er akseptert. Min alkoholpolicy er at en flaske vin med mannen i hverdagen innimellom er ok, men at man aldri, selv ikke på fest, skal drikke så mye alkohol at man er mer enn lett brisen. 1
Supraspinatus Skrevet 23. februar 2012 #18 Skrevet 23. februar 2012 Alkohol er en gift så nei. Et glass vin skal være sunt pga antioksidantene. De samme antioksidantene finner man i en neve med rosiner eller en lite klase blå druer så hvorfor heller ikke bare spise det?? Det er ikke bare antioksidantene som er bra. Jeg leste nylig at de hadde funnet ut at det var den lille mengden alkohol som gjorde utslaget. Og at man derfor likegreit kunne ta en øl om dagen. Synes også det er veldig typisk norsk å fordømme det å drikke et glass eller to om dagen, for så å drikke seg sanseløst dritings på lørdagen. Det er ikke noe problem å ta seg 1-2 glass hver dag, så lenge man ikke MÅ. Dersom man føler man MÅ gjøre det har man et problem.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 23. februar 2012 #20 Skrevet 23. februar 2012 Jeg så det var ny aktivitet i denne tråden i mine innlegg, så jeg gikk og fylte meg et glass vin. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå