Gå til innhold

Jeg protesterer (boikott av tv-aksjonen)


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

En fantasktisk organisasjon (PLAN) skal i sammarbeid med TV2 gjennomføre en tv-aksjon i helgen. Egentlig positivt det...

Men; mye av sendingen går fra Kenya... Tv2 har altså brukt masse penger for å fly ned utstyr, programledere og gjester...

Tenk hvor mye mere støtte dette kunne gitt PLAN...

Fint og flott at vi får se hva pengene går til, men det hadde holdt med å sende EN reporter og en kameramann!!!

Så jeg ringte PLAN i går, de skal få min støtte, men ikke gjennom en tvaksjon som kunne vært gjort VELDIG mye billigere!!!!!

Er det bare jeg som reagerer på dette eller er det noen andre???

Oppfordrer andre til å tenke på saken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sunshine-t

Har ikke tenkt på det før. Du sier kanskje noe der, men vi vet jo ikke hvilke penger som blir brukt til reiser og det.. Skal jo ikke dømme før en har alle fakta :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prestekrage

Var ikke meningen å være anonym... Var logget inn, men måtte jobbe litt mens jeg skrev innlegget. Og dermed ble jeg automatisk u-inlogget.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prestekrage

Uansett hvilke penger som blir brukt på dette, er det jo endel penger som det er snakk om... Hvis det er tv2 som betaler (regner med det), synes jeg allikevell at de kunne laget programmet vesentlig billigere, og evt gitt mellomlegget som en gave til PLAN's reelle arbeid....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Muligens anser TV2 det for å være bedre TV/trekke flere seere når programmet sendes fra Kenya.

TV2 er en kommersiell kanal, som har som første bud å kapre seere og dermed tjene penger. Jeg tviler på at det hadde vært et alternativ for TV2 å gi mer penger til Plan selv om produksjonen hadde vært gjort billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

En mann og et kamera+ da vet du vel egentlig ikke hvordan tv-produksjon foregår.

Det er jo viktig hvordan progrmmet blir vist. Virkeligheten skal jo vises.

Skal en sitte og fortelle hvordan det er der nede?

Synes ikke kritikken din er berettiget.

Du skal støtte Plan sier du, men ikke igjennom Tv-aksjonen. De skal prøve å få flere faddere og det koster deg ikke mere i mnd. enten du velger den ene eller andre måten.

Plan er den organisasjon som bruker minst penger på administrasjonen sin.

Tror du skal undesøke fakta litt mere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zalomine

Det er nå engang et faktum at det å sende ned disse folkene og dette utstyret, det gjør at det blir et langt bedre program to mennesker, hadde ikke blitt mye til tv det å sende på en lørdagskveld...) og det trekker seere. Seere... ja det gir nettopp faddere.

Trur nok plan for langt flere nye faddere av at tv2 lager et BRA program som folk har LYST til å se på, enn at de sender noe billig tull som ingen gidder se på uansett.

Så nei, jeg tenker ikke slik som du.

Men PLAN-fadder har jeg vært i snart et år, og jeg meldte meg ikke under en slik aksjon, men jeg pleier se disse programmene hvert år. Det hadde jeg IKKE gjort om det var laget på sparebluss.... Bra program gir seere. Det gir tv2 inntekter, og PLAN faddere. Tv2 skal tjene penger, de er en bedrift. De vet nok hva de gjør, og de mener dette er den mest ornuftige måten å bruke penger for å tjene penger. Jeg trur de vet hva de gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det ble en alldeles vellykket aksjon. Hva ville den blitt uten progrmmet?

de fikk vel 9000 nye faddere, så kritikken din var vel ubegrunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, mente du det innlegget ditt seriøst? EN reporter og EN kameramann? Er tdelig at du ikke vet hvordan tv / programmer lages og appel/budskap i forhold til seerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tv og markedfoering... Vi vet alle at det skal litt til aa komme gjennom til potensielle faddere ('kunder') og bra tv = mer faddere.... Om det er feil eller ei, er vel ikke saken, viktigste er at kampanjen var effektiv... Fikk dessverre ikke sett det, men gaar utifra det var underholdende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er på den måten Plan Norge kan nå fram til folket, så er det verdt det! Jeg har selv verdt medlem av Plan gjennom lenger tid. Aldri har jeg hatt bedre samvittighet over å bruke penger. Massemedia koster TV2 mye, det er sant nok. Men de treffer mange mennesker på den måten, som får lyst til å bli faddere når de ser programmet. Først og fremst må de satse på at folk vil se programmet, og ved å ta til seg Idol Kurt f.eks. vant de mange seere. Derfor støtter jeg dem fullt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke for PLAN's fadderskap, og støtter på ingen måte det arbeidet de driver med. Allikevel får jeg meg ikke til å angripe pengebruken på TV-aksjonen til TV2. Det sørget for at PLAN fikk 9000 nye faddere.

9000 faddere i ett år utgjør noe slikt som 24 millioner.

Selv om man nok kan regne med et frafall utover året, så er det fremdeles en anseelig sum man får inn på dette kun på ett år.

En sum man sannsynligvis ikke ville fått inn om man ikke hadde markedsført produktet skikkelig. Jeg syntes de gjorde en god jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Kan jeg spørre, litt på siden av tråden, om hvorfor du på ingen måte støtter arbeidet for å hjelpe noen av de fattigste i verden til et litt bedre liv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre' date=' litt på siden av tråden, om hvorfor du på ingen måte støtter arbeidet for å hjelpe noen av de fattigste i verden til et litt bedre liv?[/quote']

Jeg er ikke i mot selve saken deres - jeg er selv mangeårig støttespiller til en av deres "konkurrenter", men jeg liker ikke måten de profilerer fadderbarna på. HAr vært borti personer som har trodd at de betalte direkte til barnet de var fadder til - en slags fjernadopsjon.

Jeg er også usikker på opplevelsen fadderbarnet har av det hele. Det kan være at de syntes det har vært stort å bli fadderbarn og opplever ikke noe respons fra sin "fadderfamilie" fordi de velger å ikke engasjere seg osv. Jeg personlig syntes det er for mange ting jeg stiller spørsmål ved til at jeg vil velge å støtte den PLAN. Det er flere årsaker også, men det vil jeg ikke skrive i et åpent fora da det bare er mine egne spekulasjoner og det fører ikke til noe bra å spre slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Zalomine

Jaja, jeg anser det som at vi nettopp HAR fjernadoptert denne jenta, men er meget bevisst på at pengene selvsagt går til lokalsamfunnet, til skoler, veier, vann og ting alle folkene trenger. Jeg ville aldri støttet en organisasjon dersom pengene faktsik gikk til barnet, det hadde vært idiotisk. Men jeg liker PLAN sin løsning. Andre liker andre løsniner bedre. Hvert sitt valg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvis noen tror de betaler direkte til barnet så har de ikke nyttiggjort seg infoen fra Plan.

Plan informerer ikke på en slik måte at en kan misforstå hv du betaler til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til info:

Aksjonen ble kraftig sponset av flere store firma -blant annet var det et stort firma (jeg husker ikke hvilket) som sponset all transport av teknisk utstyr til Kenya). Dette ble det opplyst om i programmet.

Nelle :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

De fleste er vel enig om at det er en god sak, et flott program og det gikk veldig bra for årets aksjon.

Alltid noen som vil kritisere, og det kommer helst fra de som ikke har satt seg inn i sakene.

Hilsen en Planstøtter/planfadder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...