Gå til innhold

Vil reise alene :)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er ei jente som vil reise alene en ukes tid til Tyrkia, syden, eller Egypt...har noen av dere reist alene før? Hvor og hvordan gikk det? Noe jeg bør være mere varsam på? J24 :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tyrkia, syden eller egypt...

Hvor er syden?

• Liker 5
Skrevet

Steder i Spania ?

Skrevet

Jeg har reist alene flere ganger, det har gått helt fint! Deilig å komme seg litt vekk alene i blandt, synes jeg:-) Steder jeg har reist alene til er bla. Sverige, Skottland, Spania og Hellas. Det har som sagt gått helt fint, det eneste du må tenke på er å bruke sunn fornuft! Dessuten er det jo greit å ikke åpenbart vise eller snakke om at du reiser alene, på den måten kan du unngå å bli dratt inn i uheldige situasjoner. Bare bruk magefølelsen og som sagt sunn fornuft, så går det somregel helt smertefritt:-)

PS: Syden er i mine øyne der det går charterturer til sør-europa med høy turistfaktor, altså er det ikke bare Spania som er syden.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har reist alene til London, Egypt og Malta. Kan absolutt anbefales å reise alene.

Skrevet

Jeg tok meg en interrail aleine. Det var veldig spennende og utfordrende.Jeg var innom mange land, men målet var Italia. Men hvis du vil på "slappe-av-tur" er ikke interail det beste, spesielt ikke da jeg ikke bestilte noe konkret rute i forvei, men dro avgårde med sekken, og tok hver dag som den kom. Møtte min drømmeprins i Paris da, venter nå vår første baby om noen uker :) Livet er spennende hvis man tar utfordringene. Og jeg kan ABSOLUTT anbefale denne typen reising. Men vær FORSIKTIG!!! Godt tips til aleinereisende er mageveske (fikk låne en av mormor, en flat type, der pass og penger lå i hele tiden.) Lykke til

Skrevet

Herlige dere:) Takker for svar!

Har sett på en Tyrkia tur nå og gleder meg sykt til alt er i boks..

Etter mye sykdom og urolige dager, vil jeg bort og vekk herfra snarest!

TS

Skrevet

Høres flott ut. Jeg har reist en del alene, men alltid på storbyferier. Høres herlig ut å være en hel uke i sydenland, pakke ned noen gode bøker og slappe av ved et basseng.... Sukk!

Skrevet

Jeg tok meg en interrail aleine. Det var veldig spennende og utfordrende.Jeg var innom mange land, men målet var Italia. Men hvis du vil på "slappe-av-tur" er ikke interail det beste, spesielt ikke da jeg ikke bestilte noe konkret rute i forvei, men dro avgårde med sekken, og tok hver dag som den kom. Møtte min drømmeprins i Paris da, venter nå vår første baby om noen uker :) Livet er spennende hvis man tar utfordringene. Og jeg kan ABSOLUTT anbefale denne typen reising. Men vær FORSIKTIG!!! Godt tips til aleinereisende er mageveske (fikk låne en av mormor, en flat type, der pass og penger lå i hele tiden.) Lykke til

"Ung kvinne alene på reisefot, møtte drømmeprinsen i Paris."

Ååååå, høres bare sånn ut som et eventyr at jeg måtte kommentere det. Som tatt utav en film :rodmer:

• Liker 3
Skrevet

Jeg dro til India alene, det kan aboslutt anbefales. 90 % av turistene er kvinner som reiser alene.

Skrevet

Har også reist mye alene. Noen gg har det vært litt ensomt, skal innrømme det, men kommer som regel alltid i snakk med noen. Må bare være litt kresen på hvem man "henger seg på".

Og alltid ha med nok lesestoff/noe å pusle med. Greit å kunne se en liten film på rommet av og til. Jeg liker ikke å vandre gatelangs om kveldene og heller ikke gå på bar, så jeg har alltid med noen små aktiviteter.

Faktisk så har jeg også møtt kjæresten min på en av disse aleneturene.

Skrevet

Dette var veldig positivt å lese =)

Har tenkt i samme baner, men akkurat det å reise alene har virket litt "tabu" elns.

Skrevet

"Ung kvinne alene på reisefot, møtte drømmeprinsen i Paris."

Ååååå, høres bare sånn ut som et eventyr at jeg måtte kommentere det. Som tatt utav en film :rodmer:

Jeg vet, det var virkelig sånn også. Men må vel legge til at dette var en venn av en venninnes kjæreste, som tilfeldigvis sendte meg melding da jeg var i Amsterdam, og litt på tull inviterte jeg han til Paris til dagen etter. Og han kom :hjerter::rodmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...