Ronja Skrevet 19. februar 2004 #41 Skrevet 19. februar 2004 Og ang. Grete Roede; ja det er mange måltider' date=' men det funker som bare rakker'n. Som kurslederen min sa: de som ikke går ned i vekt er de som spiser for lite! Forbrenningen stopper opp, og det er litt godt å tenke på. Så spis i vei! [/quote'] Ja, og så er det noe med det at man ikke blir supersulten og bare må ha noe NÅ!! Små og hyppige måltider funker! (og så må vi trimme litt innimellom også da folkens..)
Dødspingvinen Skrevet 19. februar 2004 #42 Skrevet 19. februar 2004 Gafler i meg! Fem måltider om dagen, og masse frukt :-) Syns det er supert å spise med god samvittighet.
aowi Skrevet 20. februar 2004 #44 Skrevet 20. februar 2004 Her står det fortsatt stille Nå har jeg sunket så ned at jeg har kjøpt epleedikktabletter Trimmer og spiser sunnere og mindre enn jeg noen gang har gjort... og nei jeg spiser ikke for lite!! sukk
Naken Skrevet 22. februar 2004 #45 Skrevet 22. februar 2004 Jeg lette etter en tråd der jeg kunne finne en inspirasjon til å komme i gang med et bedre liv.. ,igjen. , og fant den her! :-) Så flinke dere er alle sammen, stå på! Jeg trenger rett og slett en plass der jeg kan gå inn å få luftet frustrasjoner og triumfer. Håper det kan bli her. Jeg er egentlig ikke ute etter tips, men mer moral suport. Jeg vet hva som skal til for at jeg skal gå ned i vekt, moderate mengder sunn mat og trim, det er bare det at det er så J.... vanskelig å komme i gang! Jeg har tidligere slanket meg flere ganger, og kvalifiserer vel som jojo slanker dessverre.. Jeg har ikke lyst til å fortsette sånn!!! Da jeg var 23, slanket jeg meg fra 90 kg til 66 kg. 24 kilo altså. (Er 173 cm høy) Da var jeg fornøyd! ... men så ble jeg gravid like etter, og dermed gikk det rett vest! Nå er jeg snart 27 og veier ca 87 kg :evil: Nå vil jeg gjøre noe med det! Selvfølgelig for utseendes skyld, men også helsa! (er blitt så redd for å få sukkersyke i det siste). Det jeg vil frem til med denne lange tiraden er at jeg hiver på! :enig_animasjon: Målet må være å komme ned til 70 kg. 16 kilo ned altså.
*Shira* Skrevet 23. februar 2004 #46 Skrevet 23. februar 2004 Naken you have come to the right place :-) Her kan du lufte deg vettu! Motivasjonen din er ikke det ikke noe å si på Naken. Du beskriver at du driver litt jo-jo slanking, det er ikke noe morsomt. Sliter på psyken å rase opp igjen i vekt etter å ha slanket seg mange kilo. Jeg ville råde deg til å søke proff hjelp ala Grethe Roede, Libra osv. Du har motivasjonen, de legger ting til rette for deg og hjelper deg til å tenke helt nytt. Sikkert mange her på KG som kan anbefale diverse kurser. Lykke til Naken!
Siam Skrevet 23. februar 2004 #47 Skrevet 23. februar 2004 Æsjameien! Nå går det tregt her.... Ned 0,3 denne uken og 0,2 forrige uke... :o Synes jeg er ganske flink, spiser ikke mer enn Grete Roede sier jeg skal (ok, da. Kanskje litt ekstra denne helgen... Lagde vafler med kesam og søtstoff) og trener 3 ganger i uken. Kan noen gi meg litt støtte? Pliiiiiiis??? :-( :-( :-(
Jens Skrevet 23. februar 2004 #48 Skrevet 23. februar 2004 har vært på hyttetur i helgen. Spist masse fredag, drukket masse vin fredag, afterski med alkohol lørdag. På med masse mat igjen, og så fest igjen! har sikkert fått i meg en million kalorier i helgen, og har sikkert gått opp masse kilo............... :-( Skal skjerpe meg fra i morgen!
Naken Skrevet 23. februar 2004 #49 Skrevet 23. februar 2004 Takk for støtten, Shira! :-) Ja, det sliter på psyken og feile gang på gang! Gjør det verre og verre og overbevise seg selv om at man kan. Men, JEG KAN! Jeg har klart det før og skal vise at jeg kan det igjen! Jeg vil ikke melde meg på noe kurs, av flere grunner. For det første så er det dyrt, og jeg er ikke verdens rikeste akkurat.. For det andre så har mamma gått på flere kurs, så jeg vet hvordan de er. Jeg har dessuten "arvet" Libraboka etter henne, så jeg har masse tips og info der. Jeg brukte den en del da jeg slanket meg så mye sist, men ikke slavisk, -tok bare ut det jeg synes passet meg, og så snekret jeg et eget personlig opplegg rundt det. Ukemenyene fulgte jeg ikke i det hele tatt. Det synes jeg blir alt for "firkantet" og tungvint. Jeg føler jeg må legge om livsstilen på en måte som gjør at jeg kan klare å leve slik, resten av livet. Ellers vil jeg bare rase opp i vekt etter kuren er ferdig!( Jeg ønker ikke å leve på f.eks Grethe Roede, resten av livet!) Min personlige oppskrift på et slankere liv er: *Spise vanlig mat, bare mye mindre, og med større innslag av frukt og grønt. *Drikke mye vann, for å holde tomhetsfølelsen på avstand. *Være mer aktiv generelt i hverdagen, + 1/2 time på ergometersykkelen, som står forran tv'n ), hver ukedag. *Droppe godteri, chips o.l på ukedager. (Noe jeg synder fælt med nå :oops: ) *Ikke handle så ofte. Prøve å ikke handle når jeg er sulten! Skrive handlelister og følge dem. *Ha "altertnativ godis" i hus, til å døyve suget om kvelden. F.eks druer, gode knekkebrød, lettis, lettyougurt. Så får jeg bare håpe at jeg klarer å følge min egen oppskrift da!
Naken Skrevet 23. februar 2004 #50 Skrevet 23. februar 2004 Æsjameien! Nå går det tregt her.... Ned 0,3 denne uken og 0,2 forrige uke... :o Synes jeg er ganske flink, spiser ikke mer enn Grete Roede sier jeg skal (ok, da. Kanskje litt ekstra denne helgen... Lagde vafler med kesam og søtstoff) og trener 3 ganger i uken. Kan noen gi meg litt støtte? Pliiiiiiis??? :-( :-( :-( Stå på og ikke gi opp! :trøste: Jeg har vært der selv, og vet at det er frutrerende , men hvis du bare holder ut og fortsetter å være flink, vil du nok få belønning for strevet!! Det går ofte i rykk og napp med slanking. En tid står det kanskje stille, men så kan det pluttselig rase av en kilo eller tre! (Forteller de dere ikke dette på Grethe Roede kurset?) Dra frem all viljestyrke du har og kjemp videre!
April Skrevet 24. februar 2004 #51 Skrevet 24. februar 2004 Oppsummering uke 3 på Eat -3cm -0kg Dårlig uke, men jeg gir meg ikke for det! Har fått beskjed om at uke 3 og 4 kan gå litt tregt!! Totalt - 22,5 cm - 4kg
Siam Skrevet 24. februar 2004 #52 Skrevet 24. februar 2004 Var på veing i går, og jammen meg hadde jeg ikke gått ned 1 kilo allikevel! Så all sutring var forgjeves i går... :-) Selv om jeg vet at man kan stå stille og at det er helt normalt og til og med bra, så er det sååååå lett å glemme. Henger meg litt for lett opp i negative detaljer, tror jeg.... Men takk for støtten allikevel Naken!
Dødspingvinen Skrevet 25. februar 2004 #53 Skrevet 25. februar 2004 Ble veid i går. Har gått ned 1,1 kilo til! Da har jeg gått 2,6 kilo på to uker!!!!! Er kjempeglad!
Suzy Skrevet 26. februar 2004 #54 Skrevet 26. februar 2004 Jeg har ikek vekt så jeg vet ikke om jeg har gått ned, men etter å ha trent stødig og jevnt tre til fire ganger i uka siden september - og spist Ingers rugbrød siden nyttår bruker jeg nå den "tynneste" buksa mi (du vet den som ligger innerst i skapet og venter på noen kilo ned...) - og magen begynner å bli mye flatere!!! Stolt av meg selv!!! :-)
Dødspingvinen Skrevet 26. februar 2004 #55 Skrevet 26. februar 2004 Dæven, så flinke vi er! Blir helt varm inni hjerterota mi av oss :klem2:
Suzy Skrevet 26. februar 2004 #56 Skrevet 26. februar 2004 Dæven, så flinke vi er! Blir helt varm inni hjerterota mi av oss :klem2: Vi er det!!! *brisker seg* :D
Ronja Skrevet 27. februar 2004 #57 Skrevet 27. februar 2004 Jeg også! Vekt vet jeg ikke helt nå, men det er ikke så farlig heller, så lenge jeg får på meg den buksa jeg ikke har brukt siden jeg var på mitt mest aktive og trente hardest! *ronja fortsetter med stoor selvtillit!*
Gjest Madam Felle Skrevet 27. februar 2004 #58 Skrevet 27. februar 2004 Jeg slenger meg på denne, for nå har jeg fått nok. Er lei av at jeg ikke får på meg klærne mine, og alt strammer rundt magen og ræven. :evil: Nå er det slutt på snop i ukedagene, og Madammen skal begynne å trene noen dager i uken. Har lurt på om jeg skal kutte ut brød, og heller spise frukt og grønsaker til frokost. Er ikke glad i grovt brød, og da gjør vel grønsaker samme nytten. Har også tenkt at jeg må få i meg noe veldig ofte, og da er jo frukt og grønsaker tingen. Må ned minst 10 kg, eller rett og slett jeg må ned 4-5 str i klær.
Dødspingvinen Skrevet 28. februar 2004 #59 Skrevet 28. februar 2004 Har lurt på om jeg skal kutte ut brød, og heller spise frukt og grønsaker til frokost. Er ikke glad i grovt brød, og da gjør vel grønsaker samme nytten. Har også tenkt at jeg må få i meg noe veldig ofte, og da er jo frukt og grønsaker tingen. Må ned minst 10 kg, eller rett og slett jeg må ned 4-5 str i klær. Dersom du kutter ut brød, kommer du ikke til å få i deg nok kalorier. Det må kollossale mengder grønnsaker til for å erstatte kaloriene brød gir deg. Men du kan godt erstatte brød med frokostblanding. Eller knekkebrød. Men ikke bare grønsaker. Det tåler ikke kroppen din i lengden.
Gjest Madam Felle Skrevet 28. februar 2004 #60 Skrevet 28. februar 2004 Dersom du kutter ut brød, kommer du ikke til å få i deg nok kalorier. Det må kollossale mengder grønnsaker til for å erstatte kaloriene brød gir deg. Men du kan godt erstatte brød med frokostblanding. Eller knekkebrød. Men ikke bare grønsaker. Det tåler ikke kroppen din i lengden. Jeg tenkte at jeg heller kunne spise normalt til middag, og da få i meg en god del kalorier der. Jeg liker ikke frokostblandinger heller. :oops: og liker ikke tanken på å måtte spise noe jeg ikke liker. Men i helgene kommer jeg til å spise litt brød, men veldig lite. Spiser en god del egg, reker, rødbeter, agurk, spinatsalat, tomater, gulrøtter, appelsiner, epler, bananer, kiwi ol. + Den middagen resten av familien spiser, og det kan være pizza, lasagne, supper, gryteretter, wok og alt mulig annet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå