Jens Skrevet 10. februar 2004 #21 Skrevet 10. februar 2004 Begynnte for en måned siden og smiske sunnere og TRENE masse. Har på en måned gått ned nesten 6 kilo! Dette går så bra att jeg må bremse litt føler jeg, eller så blir brudekjolen min for stor(gifter meg om 2 måneder...)!! :D
Gjest Anonymous Skrevet 10. februar 2004 #22 Skrevet 10. februar 2004 Det er kombinsjonen riktig mat og trening som funker!!! Kjennes ut som det løsner litt for meg no, har vært kjempeflink med å spise lite, ofte og riktig ( og ikke noe snavling...)Blir fortstt innmari gangsperr, men det er bedre! Jeg blir så imponert av dere alle, dere er flinke!!!Stå på, dette skal holde!!! ikke innlogget lenej
Asianpie Skrevet 12. februar 2004 #23 Skrevet 12. februar 2004 Hei! Det var godt å høre om dere alle som har vært så flinke og gått ned flere kiloer siden nyttåret. Jeg selv begynte på Grethe Roede kurset i midten av januar-måneden. Det gikk utrolig bra den første uken. Jeg følte meg så sunn og god, og gikk ned halv annen kilo den første uken. Men så ble det litt vanskelig å holde seg unna søtsaker, jeg gikk opp 100 gram på uke 2. Turte ikke å være med på kurset tredje gangen, og heller ikke nå (uke 4) for jeg vet at jeg sikkert har gått enda mer opp i vekten. Jeg har sluttet å drikke brus for godt, men greier ikke å holde meg unna sjokolader og søtsaker. Det blir så utrolig vanskelig, dessuten blir jeg så sugen på mat. Spiser så lenge jeg er hjemme, nesten hele kvelden, må alltid ha noe å tygge på. Kan dere hjelpe meg? Har heller ikke fått kjøpt inn så mye frukt, noe som medfører at jeg går løs på andre ting(usunn mat).. Alle hjemme hos meg er tynne, og spiser masse usunn mat.. Dette gjør slankingen så vanskelig for meg. Vet at det er en dårlig unnskyldning, men jeg har så lett for å falle av.. Har dere noen forslag til hva jeg bør gjøre? Lurer for øvrig også på hva og hvor ofte bør jeg trene? Jeg trente 2 ganger denne uken, og regner med å trene en gang til før uken er omme.. Men hva bør jeg trene? Føler at jeg ikke blir så svettet av styrketrenig eller aerobic. Så jeg pleier til vanlig å trene steps. Men, jeg vil bli fastere i kropen, og sliter mest med magen min. Ved å trene steps bruker jeg beina veldig mye, som allerede er fine og muskuløse, fløer at jeg ikke beveger nok på magen min. Noen tips til hva jeg kan gjøre? Jeg hater å løpe, og vil helst ikke løpe/sykle! Lykke til allesammen, håper jeg også blir like flink som dere.. Kos fra meg
*Shira* Skrevet 12. februar 2004 #24 Skrevet 12. februar 2004 Jeg vil bli med i klubben!!! Føler meg som ho dama som figurerer på diverse mailer. Starter dagen kjempesunt grovbrød, salat og avslutter horisontalt i sofa'n med chips bollen på magen :evil: Jeg var kjempeflink i fjor, men nå er det et kjempe tiltak å komme igang igjen med trening og den sunne kosten. Når klokken går mot 2100, må jeg bare stappe noe gotteri i kjeften. Mitt mål er å komme ned på 65 kg, jeg er 168 cm. Kanskje vi bør holde liv i denne tråden. Og melde oss med resultatene. Jeg ble ivertfall inspirert nå :D
Midnattsol Skrevet 12. februar 2004 #25 Skrevet 12. februar 2004 Tjaa...har begynt å trene jeg også da. Ikke for å nødvendigvis gå ned i vekt for jeg er slank, men for å stramme opp litt og komme i bedre form osv. - alt det gode trening fører med seg. Ble medlem hos Elixia for en 3-4 uker siden og har trent 2 ganger i uka. Det føles veldig bra om jeg ikke akkurat ser noen forskjell enda. Skal på spinning også nå, håper jeg liker det.
Asianpie Skrevet 12. februar 2004 #26 Skrevet 12. februar 2004 Vel, Har ikke spist noe søtt i hele dag.. Og er litt fornøyd.. målet mitt er å veie rundt 58 kg. Per i dag veier jeg 66 kg og er 170. Selv om vekten ikke høres så fryktelig mye ut, så synes det skikeklig på kroppen. Jeg har veldig høy fettprosent, nemlig over 25 noe som er over blir beregnet som dårlig for jenter på min alder. Skal begynne å trene opp til 3-4 ganger i uken, og prøve så godt jeg kan å holde meg sunn. SKal prøve å følge litt med på disse sidene, samtidig skrive litt her mens jeg er i gang med slankingen. Synes det er litt artig å lese om dere andre, samtidig dele om min slankehverdag med dere. Kosmos allesammen,
Jens Skrevet 12. februar 2004 #27 Skrevet 12. februar 2004 En ting man legger på seg av, er alkohol!!!!!Da jeg fikk vite hvor mange kalorier det var i ett glass vin(ett vaffelhjerte med syltetøy på!!)har jeg innskrenket vin drikking kun til lørdager!Ellers er det også triks og bytte ut alt til lett produkter. Utrolig hvor lite kalorier det er i dem,og smaker helt likt!Når det kommer til søtsaker kan man jo feks spise litt yougurt is, eller yogurt naturell med friske bær??Alle monner drar!!! :-D
aowi Skrevet 13. februar 2004 #28 Skrevet 13. februar 2004 slenger meg innom jeg oxo Har slanket meg siden i høst , men nå har det stoppet helt opp..... spiser sunt og trener... har blitt litt strammere men er på samme vekt.... og yoghurt naturell m hjemmelaget syltetøy og musli er det beste mellommåltidet jeg har funnet til nå !!!! knall ass !!!!!!!! skal fra 78 og ned til 60-65 ( er egentlig fornøyd m 65!) er 163 høy. er det noe som får litt fortgang i sakene når det har stoppet? spiser sunnere og sunnere.... kutta juicen og spiser rugbrød og sånt..... og trener mer og mer... (kunne sikkert vært enda mer men...)
Ronja Skrevet 13. februar 2004 #29 Skrevet 13. februar 2004 Jeg vil også! :-) Ble litt mye god mat og litt lite trening i jula gitt... Raste opp til 80 kg. Jeg er 170 høy. Hadde vært gøy å kommet godt under 70 kg, der har jeg ikke vært på en stund. Vært flink, gått ned 5 kg. Jeg har kuttet ut all brus, drikker bare farris. Alkohol bare på lørdager jeg også, spiser ofte og små måltider (til og med frokost!). Er ikke veldig fanatisk, er nødt til å kose meg innimellom. Men sunne mellom-måltider og det å spise oftere gjør at søtsuget i hvert fall minker! Trener fast 2 ganger i uka og har blitt flink til å bevege meg mer i hverdagen. Lar bilen stå oftere enn før, og har kjøpt trimsykkel som jeg bruker når jeg føler for det. Motivert nå!
*Shira* Skrevet 13. februar 2004 #30 Skrevet 13. februar 2004 En ting man legger på seg av, er alkohol!!!!!Da jeg fikk vite hvor mange kalorier det var i ett glass vin(ett vaffelhjerte med syltetøy på!!)har jeg innskrenket vin drikking kun til lørdager!Ellers er det også triks og bytte ut alt til lett produkter. Utrolig hvor lite kalorier det er i dem,og smaker helt likt!Når det kommer til søtsaker kan man jo feks spise litt yougurt is, eller yogurt naturell med friske bær??Alle monner drar!!! :-D Gode tips! Tror det er viktig å planlegge innkjøpene litt oxo. Da minsker tilgangen på godsakene. Kjøp inn litt ekstra frukt og f.eks yogurt is.
Midnattsol Skrevet 13. februar 2004 #31 Skrevet 13. februar 2004 Satt å vurderte om jeg skulle spise den vanlige fredagsvaffelen på jobb men tror jeg kutter det ut nå. Spinning i går - TUNGT!! Er så støl i kroppen nå som jeg ikke har vært på lange tider. Litt godt også selv om jeg ikke klarer å strekke ut venstrearmen min.
Siam Skrevet 13. februar 2004 #32 Skrevet 13. februar 2004 Så morsomt at flere har hengt seg på!! Det er litt enklere når man har oppbacking og noen som følger med. Siden jeg har vært opptatt med flytting den siste uken, har jeg ikke fått vært på sats på nesten to uker. Men flyttingen i seg selv gir jo litt trim. Var på StramOpp i går, og det synes jeg er kjempeslitsomt! Det er nesten lettere med Spinning... Og det skal jeg i dag. Og på søndag (det er i alle fall planen). Men pass på at dere ikke spiser for lite! Det er kjempelett å sette ned forbrenningen ved å hoppe over måltider og å få i seg for lite. Husk å spise 4-5 små måltider hver dag. Og masse grønnsaker, og 3-4 frukt om dagen. Det er egentlig lurt å spise litt før man blir sulten. På den måten er det mye lettere å regulere mengden mat også. Lett-yoghurten synes jeg også er kjempegod. Jeg deler opp et eple i biter og heller en yoplait over... Nam! Også har jeg en pakke med klibrød og en tube med magerost i skrivebordsskuffen så jeg får i meg littegrann før trening. Lykke til i helgen! Husk å kose dere innimellom! :-)
*Lene* Skrevet 14. februar 2004 #33 Skrevet 14. februar 2004 Hvis du vil ha enda fler som henger med, besøk www.slankenett.no Der finner du bl.a meg, og maaange i samme situasjon. Legg inn dagbok :-) Lykke til Mvh penelene Minus 16,5 kg
April Skrevet 17. februar 2004 #34 Skrevet 17. februar 2004 Oppsummering uke 2 på Eat - 8 cm - 2 kg Er fornøyd med opplegget, må også få baken i gir og begynt å trene litt! Tot.cm 19,5 cm Tot.kg 4,0 kg Og i dag fikk jeg på meg en bukse jeg ikke har brukt på 2 år
*Shira* Skrevet 18. februar 2004 #35 Skrevet 18. februar 2004 Føler vi må holde liv i denne tråden. Det er jo veldig mange heltinner her. Jeg heier på dere alle Jeg har ikke noe kroppsmål å komme med. Men vil bare fortelle at jeg har trappet ned på gotteri spisingen. Skal prøve å ikke spise gotteri i ukedagene.. men vente til "freddan" MEN jeg har ivertfall holdt målet mitt sålangt å trene min 2 ganger i uken. Juni04 du er råflink :-)
April Skrevet 19. februar 2004 #36 Skrevet 19. februar 2004 Juni04 du er råflink :-) :oops: Tusen takk! Gjør så godt jeg kan! Flink du også da
Dødspingvinen Skrevet 19. februar 2004 #37 Skrevet 19. februar 2004 Slenger meg med jeg og! Tok min siste røyk på søndag den 7, og har begynt på Grete Roede. Ved første vektmåling a. 10.02 - 96 kg andre vektmåling: a. 17. 02 - 94.5 kg!! Syns jeg er flink, jeg!
Dødspingvinen Skrevet 19. februar 2004 #39 Skrevet 19. februar 2004 :-) Tror egentlig det var enklere å kutte ut røykinga siden jeg begynte på grete roede smatidig. Har liksom noe annet å fokusere på Ble skikkelig glad når jeg fant denne tråden. Enklere å gjøre slike ting når man er flere med på det! Syns alle her inne gjør en skikkelig god innsats! Men er litt forbausa over en ting med Grete Roede, og det er at jeg skal ete så mye.. Syns ikke jeg gjør annet enn å putte i meg mat. Men, men... Det funker jo
Siam Skrevet 19. februar 2004 #40 Skrevet 19. februar 2004 Her fortsetter det nedover, ja! Men ikke like fort som før, men det er sikkert ganske normalt. Nå har jeg gått ned 9,3 kilo siden nyttår. Trente spinning i går, det blir stram opp i dag og en eller to treningsrunder til denne uken. Nå er det 6.7 kilo igjen til målet er nådd! Trenger nok mer støtte etterhvert som det blir tøffere og tøffere! Og ang. Grete Roede; ja det er mange måltider, men det funker som bare rakker'n. Som kurslederen min sa: de som ikke går ned i vekt er de som spiser for lite! Forbrenningen stopper opp, og det er litt godt å tenke på. Så spis i vei!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå