Kråkesaks Skrevet 22. februar 2012 #21 Skrevet 22. februar 2012 Tråden er ryddet for avsporinger. Kråkesaks, moderator.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #22 Skrevet 22. februar 2012 Jeg synes også Grim har uheldige assosiasjoner, selv om ordlyden av navnet i seg selv klinger bra i mine ører. Hvis dere vil kalle oppe, kan dere kanskje velge et navn som Torgrim? Det synes jeg er veldig fint
Gjest "gjest" Skrevet 22. februar 2012 #24 Skrevet 22. februar 2012 Unnskyld meg men navnet Grim betyr ikke stygg. Navnet Grim er fra norrønt og betyr en person med maske eller hjelm. Adjektivet grim derimot betyr stygg, avskyelig. Adjektivet kommer også fra norrønt, grimmr. Hvorfor bruker danskene "grim" på samme måte som bruker "stygg" da?
Gjest juvelia Skrevet 22. februar 2012 #26 Skrevet 22. februar 2012 Grim er jo et annet ord for grusom i mine ører.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #27 Skrevet 22. februar 2012 Kult! Brødrene Grimm. Det var grymt!
Gjest mjaow Skrevet 22. februar 2012 #28 Skrevet 22. februar 2012 Har ikke Grim noe med hester å gjøre også? Sånn typ sele eller noe? Er ikke spesielt hestefrelst så vet ikke om jeg husker rett Nei uff. ville ikke kalt sønnen min for Grim. Tenk viss han reiser til Danmark? "Hei, jeg er stygg " Litt på kanten da
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #30 Skrevet 23. februar 2012 Hva syntes du om navnet Grim/Grimm? 1) Det betyr "stygg" på vårt felles dansk-norske språk (dvs. på moderne dansk og arkaisk norsk). 2) Det høres ut som et navn medlemmene av Vigrid kunne skiftet navn til (lederen deres skiftet navn fra Christian til Thorgrim). 3) Det har samme opprinnelse, og assosieres med, "grime" (til hest)
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #31 Skrevet 23. februar 2012 Grim er jo et annet ord for grusom i mine ører. Stemmer, det betyr stygg på på dansk, men også på norsk (særlig arkaisk norsk). Det har også en lignende betydning på engelsk. Grim kan bety ugly, unsightly, nasty (Danish) dismal and gloomy, cold and forbidding, rigid and unrelenting, ghastly or sinister (English) Grim på engelsk, dansk/norsk og andre språk har alle samme opprinnelse, dvs. er samme ord.
Explosive Skrevet 23. februar 2012 #32 Skrevet 23. februar 2012 Er det et navn? For meg har det alltid vært et veldig snilt skjellsord..
challenger Skrevet 23. februar 2012 #33 Skrevet 23. februar 2012 Grim er jo stygg på dansk, så det er ikke akkurat et positivt navn.. Nei, huff stakkars barn da:/
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #34 Skrevet 23. februar 2012 Hvorfor bruker danskene "grim" på samme måte som bruker "stygg" da? Hva er det for et spørsmål. Grim betyr stygg eller lignende på mange språk, herunder dansk, norsk, engelsk m.fl.
Sol79 Skrevet 23. februar 2012 #36 Skrevet 23. februar 2012 Jeg kjenner to som heter Grim. Aldri assosiert noen av dem med å være stygg. Men for all del, velg Grim med en m. Grimm ser litt skrivefeil ut.
Purple Basil Skrevet 23. februar 2012 #37 Skrevet 23. februar 2012 Ikke særlig pent navn. Men for noen er det nok fint:)
Anjah Skrevet 24. februar 2012 #38 Skrevet 24. februar 2012 Som andre allerede har påpekt, liker jeg klangen av navnet Grim! Desverre forbinder også jeg navnet med synonymet "stygg". Jeg tenker at f.eks navnet Trym, Gorm eller Garm har noe av samme klangen, og kanskje kan brukes istedet
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå